Abah saya dikurniakan pingat dari Yang di-Pertuan Agong

Hari Selasa baru ni @ 22/10/2013 abah saya pergi ke Istana dekat KL tu haa.. Abah saya g sebab nak ambik pingat dari Yang di-Pertuan Agong.. Actually beberapa bulan sebelum hari kejadian abah saya dah tahu.. Yela, nak g ambik pingat ni kan kene buat persediaan apa yang perlu..


Persediaan bukan setakat baju abah saya.. Tapi mak saya pun tak kalah.. beli baju baru jugak.. hahhahha.. Masuk istana nak jumpa orang kenamaan la katakan,... kikikiii


Tu diaaa Datin Napisah.. hihi.. Opsttt jangan salah paham.. abah saya bukan dapat pingat pangkat Dato'.. Pangkat Datuk tu dah lama dapat.. Datuk kepada Alisha & Aqilah.. Saje je gurau2 dengan mak, panggil mak saya tu datin (^_^)


Abah saya dapat pingat DARJAH PANGLIMA SETIA.. sebab dapat pingat ni, saya tak pastila plak kenapa... saya tanya abah, berdebar2 tak nak ambik pingat.. abah saya cakap "Tak berdebar2 tapi abah risau takut nak buang air je"..hihii.. Ohya, untuk pengetahuan u all, bila kita dah ada dalam istana masa majlis berlangsung... Kita tak leh main redah camtu je nak g tandas.. Tapi kene bagi hormat macam biasa depan agong or sultan tu la... tangan kita kat muka tu.. tak tau nak panggil apa...

Apa2 pun, TAHNIAH untuk abah saya.. Saya sebagai anak bangga dengan abah saya... (",) Bermula dari susah.. merangkak perlahan2 untuk capai tahap sekarang.. 
Ya Allah Ya Tuhanku... Kau kuatkanlah semangat MOHAMAD NAZREN BIN AHMAD TAZARI untuk berusaha kembali pulih seperti sediakala.. kau ampunilah dosa beliau & seluruh hambaMu di muka bumi ini. Sesungguhnya hanya kepadaMu aku memohon.

{ 24 comments.. read them below or add one }

JunAina JunAina October 28, 2013
Tahniah...kejayaan bukan datang bergolek tanpa usaha.

Datuk akak dulu ambik pingat tapi dari raja jelah guna sepersalinan baju Melayu hitam.
Unknown Unknown October 28, 2013
tahniah buat abah ina.. ;)
syawalsimpsons syawalsimpsons October 28, 2013
tahniah kat abah ina..mak sue ponpenah dapat..waktu sebelom agung jadi agung ke dua ni...waktu dier jadi sultan kedah dolu
akmahika akmahika October 28, 2013
Tahniah Pakcik!!Selamat maju jaya!!
Unknown Unknown October 28, 2013
Tahniah buat Abah anda...
Masya Masya October 28, 2013
tahniah buat abah ina, satu kebanggaan dan inspirasi buat anak2..
Unknown Unknown October 28, 2013
Tahniah kat abah Kak ina...

Ayah saya pun pernah dapat pingat jugak tapi tak de la dari agung,dari yang dipertua negeri sabah,ayah dapat pingat Bintang Setia Kinabalu.
Mimie Mimie October 28, 2013
Alhamdulillah tahniah utk abah kak ina..nak pilih kategori pingat nih kak ina ade kriteria yg tertentu utk melayakkan seseorg dpt pingat..
maszull maszull October 28, 2013
assalamualaikum intan..tahniah2 yer...:)
Unknown Unknown October 28, 2013
Alhamdulillah tahniah untuk ayah akak ^^
Unknown Unknown October 28, 2013
tahniah buat abak akak..pingat berjasa pd negara.
Miss N™ Miss N™ October 28, 2013
Tahniahhh buat ayahda akak.. :)
shahdiana shahdiana October 28, 2013
ooo..inilah abah ina..muka mcm familiar...abah ina pun dpt ye pingat tu...tahniah pd abah ina...
jaakechik jaakechik October 29, 2013
tahniahh.. ingatkan betul2 boleh pangkat datuk tadi, kalo tak boleh geng ngn Rosyam Nor... hehehehe....
Unknown Unknown October 29, 2013
sama dgn ayah kita =)

tapi ayah aimi ari khamis =)

hihiihhi

btw... tahniah juga utk ayah akk =)
haryati haryati October 29, 2013
tahniah tu ayah ina... bukan senang nak dapat pingat....
caliph shuriken caliph shuriken October 30, 2013
wahh, nice.. congratz, pakcik ^^
Puan Kutu Puan Kutu October 31, 2013
bukan sng nak dpt,tahniah buat abah ina..sy tumpang bangga!