My dear tunjuk bakat bakar lemang

Bakat terpendam.. hihii.. Takda la u all.. my dear tak reti pun bakar lemang ni.. baru nak belajar.. Ni kali kedua, kali pertama raya pose tahun lepas... Actually pak long saya yang bakar, my dear tolong gitu2 je pun.. saja cari pengalaman...


Nak bakar lemang kene orang pandai.. tak leh main bakar camtu je..


Jika tak pandai, nanti lemang tu jadi separuh masak, separuh tak masak, hangit la, keras situ lembut sini la.. Api pun nak kene pandai control tau.. bukan senanglah nak bakar lemang ni.. Tu yang lemang ni mahal kan.. Saya memang suka makan lemang, sangat suka..!! Suka makan yang jenis pulut2 camni.. Alisha pun suka lemang tau.. Kalau kalau beli, dia yang lagi banyak makan dari saya...

Saya suka lemang yang "liat2" sikit.. Arwah opah saya buat sedap.. Ada lemang yang orang tak reti buat, dia jadi relai tak pejal.. tak tahulah saya kenapa.. salah gaya, ada yang cepat basi... Ketupat pun saya suka jugak.. Adehhh dan2 rasa nak makan la plak...! Ohya, lupa nak bagitahu, kalau mak saya, lemang yang tak habis, bila nak makan, mak saya goreng tau.. ketupat daun palas pun goreng jugak.. sedap u all... Orang Terengganu biasa buat camni, negeri lain saya tak pasti...
Ya Allah Ya Tuhanku... Kau kuatkanlah semangat MOHAMAD NAZREN BIN AHMAD TAZARI untuk berusaha kembali pulih seperti sediakala.. kau ampunilah dosa beliau & seluruh hambaMu di muka bumi ini. Sesungguhnya hanya kepadaMu aku memohon.

{ 16 comments.. read them below or add one }

syawalsimpsons syawalsimpsons October 23, 2013
sue pon suke makan lemang..sedap berlemak kan
DYatie ABakar DYatie ABakar October 23, 2013
Sy compare dgn lemang, kita lagu suka ketupat pulut sarawak. Heee.
ida =) ida =) October 23, 2013
Saya suka yg atas sekali. Kepala santan. Part byk kolestrol tu =)
Unknown Unknown October 23, 2013
akak dah 16 tahun kena selalu tolong orang buat lemang hehehe
Unknown Unknown October 23, 2013
suka jugak mkn, tp skrg makan dgn kuantiti yg berpada2 ecehhh kan..
Alisha pun tolong juga ye :)
Unknown Unknown October 23, 2013
Goreng lemang tu dgn minyak tu mcm mana? goreng tenggelam ke?
Unknown Unknown October 23, 2013
snap dari blkg je.. hihi.. misteri sgt u hubby.. ;p
Miss N™ Miss N™ October 23, 2013
goreng..? pertama kali nur dengar ni...

goreng mcm nasih goreng tu ke atau dibiarkan ketul2..?
Masya Masya October 23, 2013
Rindu arwah embah blh abah sy sbb dia jer rajin msk lemang huhuhuhu... Mmg ssh nak bakarkan x kene gaya hangit sblh... Sbb tu sy x berani beli tkt membazir x reti pilih
QasehnyaRania QasehnyaRania October 24, 2013
mak sy kukus blk je
kureng sikit bab pulut ni
Unknown Unknown October 25, 2013
aah,mak nana pun goreng jugak:) sedap,rangupje,hihi
Puan Kutu Puan Kutu October 26, 2013
keringkan goreng sira gula sedap kan ina..buat kudapan
Shida Radzuan Shida Radzuan October 28, 2013
wahhh masak sndri mmg puas hati kak..ayah shida pn selalu bakar sndri je xyah tempah hehee :)
Mimie Mimie October 28, 2013
xpe kak..mule2 tnjuk skil bkr lemang..lame2 terror wat lemang dh leh jd tokei jual lemang