Keterujaan ibu & Abah Alisha

Keterujaan ibu & abah Alisha bila dengar Alisha bercakap... Alhamdulillah Alisha semakin hari semakin lancar berkata2.. semakin kurang bahasa GERMAN dia tu.. Tapi masih ada lagi GERMAN cuma tak ketara sangatla... tinggal sisa2 je lagi... (",) Maybe apa yang saya nak cite ni, bagi u all yang ada anak dah teror berkata2 ianya biasa2 je.. takda apa yang nak teruja pun.. Tapi cuba u all imbas kembali kenangan ketika anak2 u all baru nak lancar berkata2.. Apa perasaan u all masa tu.. Mesti teruja kan.. Macam tu lah yang saya rasa petang semalam..

Petang semalam, tengah2 saya melepak 3 beranak dalam umah, tiba2 Alisha cakap.. "Ibu, isha nak aiskrim..."... "Ibu suruhlah abah beli aiskrim".. Saya yang dengar Alisha cakap camtu.. Terus terdiam sejenak & terus ambik telefon untuk telefon my dear.. tapi my dear tak angkat upe2nya my dear dah sampai depan umah...

Dalam keadaan my dear yang masih pakai helmet, terus saya cite apa yang Alisha cakap.. secara spontan my dear cakap "Kakak nak g Tesco?".. Wah, beli aiskrim sampai ke Tesco.. hihiii.. My dear pun sengih dengar cite saya tu... Sekarang ni Alisha memang banyak cakap.. Ada je idea dia... Kalau kita buat2 tak layan, mulalah dia marah.. Serius saya rasa teruja dengan perkembangan percakapan Alisha.. 
Ya Allah Ya Tuhanku... Kau kuatkanlah semangat MOHAMAD NAZREN BIN AHMAD TAZARI untuk berusaha kembali pulih seperti sediakala.. kau ampunilah dosa beliau & seluruh hambaMu di muka bumi ini. Sesungguhnya hanya kepadaMu aku memohon.

6 comments.. read them below or add one

Unknown Unknown October 31, 2013
kan jijah ckp kalau ank petah bercakap kita teruja n xlarat nk jawab nnti.. tp itu bagus sebenarnya..
Mimie Mimie October 31, 2013
Bila anak dah pandai bercakap memg kita akan teruja kan kak ina
maszull maszull October 31, 2013
assalamualaikum intan...bijak2 anak2 skg kan n dah semakin bijak Alisha skg...:)
syawalsimpsons syawalsimpsons October 31, 2013
terus teringat syawal yang kat taska tu..adoiiii mmg teruja kan bila anak baru nak pandai bercakap ni kan
Masya Masya November 01, 2013
bila anak baru pandai ckp ni mmg kt teruja dgrkan.. lg bnyk dia tanya.. lg sy suka layan tau.. dan suka borak tapa cakap pelat².. seronok sangat²..
DYatie ABakar DYatie ABakar November 01, 2013
Sama la dgn arissa. Tp kuat lagi bhs jerman nye. Haha.