Pengalaman saya bersalinkan Aqilah...

Pada pagi 22/10/2012, time tidur, saya memang ada rasa sakit perut 2 3 kali.. tapi saya ignore kan je.. yela, sekadar sakit macam senggugut tu je.. so, saya memang tak anggap yang saya nak bersalin.. apatah lagi time tu baru 38 minggu 2 hari.. lagipun saya dah bagitahu u all awal2 yang saya nak makan daging korban puas2 dulu.. hihii

Pukul 6 lebih saya bangun tidur & siapkan air untuk my dear breakfast.. lepas tu saya pergi sambung tidur semula.. memang mengantuk yang amatlah time tu kan... Bila terjaga dari tidur, tengok jam dah pukul 10 lebih.. macam biasa, saya akan terkedek2 pergi bukak laptop dulu.. tengok blog... hihi

Baru je on laptop, dah rasa nak terkencing.. terus masuk tandas, sekali tengok dekat seluar kecik, Oh tidakkkkkkkkkkkk... ada darah.. memang paniklah time ni.. yela, terkejut sebab akan bersalin awal... persediaan mental & fizikal pun tak ready lagi... terus telefon my mum & my dear.. siap menangis lagi... hahahaaaa... menangis sebab terkejut... ekekekeee.. Tapi dalam masa yang sama, sempat jugak update entry bagitahu saya dah turun darah.. hihii... yela, kebetulan dah on laptop... (",)

3 PERENGGAN DI ATAS, SAYA DAH KARANG KETIKA INGATAN MASIH BAGUS, KETIKA DALAM PANTANG... AYAT YANG KAT BAWAH NI PULAK, BARU NAK KARANG HARI NI...

Saya terus masuk mandi, siap2 tunggu my dear balik umah ambik saya & Alisha... sampai kat hospital, kalau tak silap saya, bukaan rahim baru 2cm.. so, dorang hantar saya masuk wad dulu... Lebih kurang pukul 2 or pukul 3 petang, saya dah mula sakit nak terberak.. *hakikatnya saya nak berak betoi pun.. hahha.. tapi nurse tak kasi berak, suh saya berak dalam labour room.. hambikkk.. sebilik bau tahik... hahahh... KLIK SINI untuk baca pengalaman saya buang air besar dalam labour room.. Time tu, nurse check, bukaan rahim saya dah jadi 8cm.. Ohya, untuk pengetahuan u all, sebelum saya rasa sakit nak terberak tu, saya dah minum air zam2 habis sebotol tau.. ikut pengalaman saya bersalinkan Alisha, lepas minum air zam2, bukaan rahim akan bertambah...

Bila saya dah masuk labour room, dorang kat sana plak check, katanya bukan 8cm tapi baru gak 6cm... Masa dalam labour romm tu, pelatih yang duk jaga saya.. Kali ni, my dear tak dapat temankan saya sebab my dear kene jaga Alisha... U all tahu tak, saya ada tinggikan suara sikit dekat pelatih tu, bukan apa, saya kata saya macam dah nak "terberak" tapi bila dia gtau bidan dekat luar bilik, dorang maybe suruh pelatih tu tanya, memang dah betoi2 nak beranak ke ni.. Saya dalam keadaan sakit yang amat tu, terus cakap "Cepatlah..!! saya betoi2 nak beranak dah ni"... Bukan apa dorang tanya u all, sebab dorang target lambat lagi.. time tu baru pukul 4 petang... Akhirnya pukul 4:40petang, Aqilah selamat dilahirkan.. (",)

SAYA RASA TAK PUAS HATI DENGAN CERITA SAYA NI.. BUKAN APA, BANYAK BENDA YANG SAYA DAH LUPA.. SAYA INGAT KE, SETIAP SAAT SEBELUM KELAHIRAN AQILAH, SAYA PASTI INGAT.. TAPI TU LA HAKIKATNYA.. BILA MAKIN BANYAK URAT TERPUTUS, MAKIN KUAT PLAK SAYA JADI "PELUPA".. SO, INGATAN UNTUK DIRI SENDIRI, LEPAS NI, JANGAN TANGGUH ENTRY PENGALAMAN BERSALINKAN ANAK2 TERLALU LAMA... (",)

Pengalaman saya bersalinkan Aqilah...

{ 19 comments.. read them below or add one }

Dak-eiza Dak-eiza May 28, 2013
hahaha
tang urat putuih tu mmg ya la kot
bos sy suke sakat sy gitu kalau lupa
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ May 28, 2013
Salam K.Ina..
Pengalaman ibu bersalin mcm2..
ha.. betul ke makin berumur byk urat terputus?? patut la cma mudah lupa sekarang..ehehehe..



IntaNBerliaN IntaNBerliaN May 28, 2013
@♥ Cmª shIemª ♥

org kata makin byk anak, makin byk urat putus.. yela, time nak beranak nak kuarkan baby tu :-)
duniaanita74.blogspot.com duniaanita74.blogspot.com May 28, 2013
salam ina..kalu kat PPUM...setiap kali siapa nak bersalin..akan tu dia akan masukkan ubat kat bontot..turun katil terus gi tandas..nak buang.. tak pernah jadi lagi lah...malu juga rasa nya nak berak ...takut juga nak bersalin pun rasa mcm nak meneran nak terberak juga...
syawalsimpsons syawalsimpsons May 28, 2013
mmg beranak anak kedua ni cepat lupa kan..sama la..seb baik sue up entry awal..so masih segar..kikikiki
Mimie Mimie May 28, 2013
memg la kak ina....bile byk beranak urat byk putus
Unknown Unknown May 28, 2013
seriau baca pengalaman bersalin ni..tp wlu camne pun tetap teringin nak rasa pengalaman tu... huhu... takpela dah ingat nnti story la lagi. =)
intanfirdaus247 intanfirdaus247 May 28, 2013
Salam ina..aduh…sakit nyer terasa di perut ni..terasa ngilu2..hehe..sebab feel cerita ina ni.,.hehe…takut pon ada..sebab x penah beranak
Masya Masya May 28, 2013
pengalaman yg xkan dilupakan sampai bila² walapun amir dah 5 tahun banyak jgk lupanya kikikikiki.....
eija_sweetmama eija_sweetmama May 28, 2013
pengalaman bersalinkan anak2 ni lain-lain kan, so mmg kalau boleh nak catat n simpan sbg kenangan kita kan..
Fiza Rahman Fiza Rahman May 28, 2013
Uwaaaaa...tak citer lagi pengalaman bersalinkan qhalif. Kenangan tu.
- AZIE - - AZIE - May 28, 2013
wpun simple apa yg ina taip..tetap kena simpan dlm blog sbg memori.
Unknown Unknown May 28, 2013
cepat juga bukaan akak yer.. ya Allah moga jijah di permudahkan untuk bersalin nanti..
Miss N™ Miss N™ May 29, 2013
pasal rasa nak tberak tu, mak ada citer time2 gawat mcm tu mmg nurse xbg pegi tandas...takut baby yg keluarkan...
nanieydotcom nanieydotcom May 29, 2013
Bgs perkongsian kak ina ni.. ;) :)
haryati haryati May 29, 2013
betul tu ina, pengalaman bersalin ni perlu dicatat tuk ingatan masa hadapan...
Unknown Unknown May 30, 2013
hahaha xpe ina.. bersalin anak lelaki lagi nyk urat putus.. 2x ganda ank perempuan.. alhamdulillah shima igt momen dlm LR walau tak tulis mana2.. kikikik...

Nak share

Shima pun dah 5cm masuk LR dorang target shima bersalin kul 2pg..Masa tu pecah ketuban kul 11> kul 1215 shima dah rasa sakit kuat.. Dlm hati mmg kata takdan nk tgu kul 2pg ni mesti bersalin dah.. Yg jaga pun budak pelatih siap terlelap dia sbb letih. Shima bual2 ngan dia tak kasi dia tido hahahaha... Pehtu kul 1240dah rasa mcm kepala bby nk keluar dah terus dak tu suruh angkat kaki nak tgok.. dia cecepat lari panggil SN dah kul 1249 afiq lahir hihihihihi....
jaakechik jaakechik May 30, 2013
jaa pun pgalamn bersalin tu mmg kita xkan lupa. but kalo nk citer ngn lebih details mmg xleh nk ingt la jugak....hihi.....
Puan Kutu Puan Kutu September 26, 2014
tu la sapa suruh pending lama2 kan dah lupa..kesian aqilah nti nak baca cerita dia dilahirkan dah ibu awk bagi alasan urat putus plak.hehe just kidding!