Link softcopy Dam ular versi Bacalah Anakku

Tajuk bukan main tau... DAM ULAR VERSI BACALAH ANAKKU... hahhaha... Sajalah saya tulis versi Bacalah Anakku, puncanya memang saya buat DAM ULAR ni sebagai salah satu pembelajaran untuk anak solehah Aqilah... Aqilah sekarang ni saya tengah ajar dia membaca guna kaedah fonik @ buku bacalah anakku... Anak nombor 2 ni, banyak cabaran dalam mengajar dia tau.. Moga Tuhan mempermudahkan urusan saya...


Inilah DAM ULAR VERSI BACALAH ANKKU tu u all... Alaa bukan susah pun nak buat, saya print je lepas tu saya tulis huruf2 dalam buku bacalah anakku, lepas tu saya gunting & laminate je la.. Kan mudah kerja namanya... hhahha... Selain dari bacalah anakku, u all boleh buat apa je tulisan di kertas dam tersebut... U all nak tulis alif baa taa ke... perkataan dalam read easy ke... perkataan dalam al- furqan ke... terpulang dekat u all... Cara main dia, bila anak berhenti dekat mana2 kotak, suruh anak sebut huruf atau bunyi tulisan di kotak tersebut..

LINK ENTRY, DALAM ENTRY NI ADA MACAM2 VERSI DAM, MAKSUD SAYA TULISAN DI DALAM KOTAK : http://www.sightwords.com/sight-words/games/snakes-ladders/

LINK SOFTCOPY YANG KOSONG MACAM SAYA PUNYA, UNTUK U ALL TULIS SENDIRI : http://www.sightwords.com/pdfs/snakes_ladders/sight_words_snakes_ladders_blank.pdf


Selain daripada DAM ULAR VERSI BACALAH ANAKKU, DAM ULAR yang biasa tu pun saya print juga u all... Yang ni sajalah untuk memperkenalkan dekat anak2 antara game yang saya pernah main ketika zaman budak dulu...



"Ya Allah, Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"

4 comments.. read them below or add one

Sheila Salim Sheila Salim November 05, 2016
Assalamualaikum kak ina.. kenangan betul dam ular ni. Bagus juga sambil main sambil belajar kan
bintang_zue bintang_zue November 06, 2016
Thanks sis, I like to follow blog sis... inspirational...
Unknown Unknown November 06, 2016
kalau dulu main dam ular nih asyik ligan nak bg siapa cepat habis je.. hihihi..