Scott's Emulsion contains DHA

Semalam kami pergi WATSON, niat di hati nak beli MINYAK IKAN & VITAMIN C untuk anak2 saya ni.. Minyak ikan tu, dah lama nak beli tapi tak pernah beli lagi untuk anak2.. Vitamin C tu memang wajib sebab si anak solehah Alisha ni kan ada masalah kulit, so, saya memang selalu bagi dia makan vitamin C.. Yang minyak ikan ni, saja nak try2... Dari rumah saya duk pikir nak beli yang jenis kapsul jernih warna kuning tu tau u all.. Tapi bila dah sampai kat WATSON, saya duk ternampak plak kapsul DHA, konon nak beli yang kapsul DHA.. tapi ntah macamana bila nak bayar, saya boleh pergi ubah balik letak yang kapsul tu & gantikan dengan SCOTT'S EMULSION CONTAINS DHA...


SCOTT'S EMULSION CONTAINS DHA diperbuat daripada minyak ikan KOD.. Dah tulis dah PERASA ORIGINAL tapi dalam hati saya time tu terpikir kalau anak2 tak makan, saya yang telan je la...


Bila dah sampai rumah, saya bagilah anak solehah saya 2 orang ni rasa, secoet je pun u all.. Si Alisha rasa sekali  terus tak nak, si Aqilah rasa sekali buat muka pelik.. pastu saya suap lagi sekali dia telan je kali ketiga saya buat2la tanya Aqilah nak lagi tak.. terus anak solehah tu berlari masuk bilik.. hahhahah.. Siap geleng kepala bukan main laju hokay.. kah kah kah... Last2 saya try la rasa secoet, apa kes yang anak saya tak nak sampai macam ni sekali... Bila dah rasa tu, Ya Allah... saya pulak yang rasa nak termuntah.. mana tak nya, dia kan perasa original.. mestilah hanyir sikit kan... 

Dah telan secoet baru perasan : WANITA HAMIL & BAYI UMUR BAWAH SETAHUN HANYA BOLEH DIBERI ATAS NASIHAT DOKTOR..


Rugi betoi rasa, padahal SCOTT'S EMULSION CONTAINS DHA ni bagus.. siap ada DHA lagi, semua orang tahu bila sebut DHA je mesti untuk OTAK... kami tak suka tapi tak semestinya orang lain tak suka kan... Maybe u all & anak2 suka ke kan... So, saya nak tanya... ada tak antara u all yang nak SCOTT'S EMULSION CONTAINS DHA ni??.. Jangan risau yer, bukan suruh bayar tapi saya nak bagi je... tapi kalau boleh yang betoi2 nak & confident boleh telan la yer.. Komen bagitahu u all nak dekat bawah ni tau TAPI kalau lebih dari seorang yang nak, saya akan buat sebagai hadiah untuk MINI GIVEAWAY la yer... Sape yang komen dia nak dekat bawah ni, automatik terus join mini giveaway.. tu pun kalau lebih dari seorang yang nak lah yer... Jika sorang je yang nak, saya terus je la bagi dekat dia...

Ohya, u all janganlah salah paham tau.. jangan plak kata anak2 saya tak nak, baru saya nak bagi dekat u all.. kalau anak saya nak pun, next time saya keluar, saya tetap akan beli jugak untuk u all sebagai hadiah Mini GA...

UPDATE  :  SCOTT'S EMULSION CONTAINS DHA SAYA BAGI DEKAT MAMA LYNN


"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"
"Ya Allah, sesungguhnya aku (Noorzarina binti Ahmad Tazari) namakan anak yang berada dalam kandunganku ini dengan nama Muhammad. Maka jadikanlah dia anak lelaki dengan kebenaran empunya nama yang mulia ini, iaitu penghulu kami Muhammad s.a.w."

{ 27 comments.. read them below or add one }

tifa anvar tifa anvar March 28, 2014
yg perisa ori ni mmng x leh telan. Cubalah campur sikit dlm minuman ank2. Mngkn ank2 x perasan. Saya pn prnh buat sbb trbeli n x nk mmbazir.
mama lynn mama lynn March 28, 2014
anak2 lin 2 org tu suka vitamin... hehe nak nak
mamamursyid mamamursyid March 28, 2014
salam kenal...
anak saya makan yang perasa oren..kalau yang ni memang dia tak nak jugak.. hehe
mama lynn mama lynn March 28, 2014
anak2 lin 2 org tu suka vitamin... hehe nak nak
Unknown Unknown March 28, 2014
kak ina, kalo yang perasa original ni memang tak sedap..zee suka beli yang oren tu..tu pon ada skit2 hanyir tapi tak terasa sangat..

nak lagi senang bagi yang tablet jer kak..banyak perisa skang nih..anak2 pon suka dah macam makan gula2..
Maria Firdz Maria Firdz March 28, 2014
mmg yg original bebrbau kak ina... sy beli perisa oren... mmg sedap rasanya, tapi anak sy tetap tak nak, sy gntikan supplement dia dgn madu zafran dan kismis aje... Scoot ni mmg sy mkn msa kecik2 sbb imun bdn sy x kuat dan kulit ekzema... bgus la untuk bdan... mgkin kak ina blh try beli yg perisa oren sekali dgn vitamin c...
Sheila Salim Sheila Salim March 28, 2014
Assalamualaikum kak intan. hahaha budak2 tak suka hanyir tu. sheila takleh telan, tapi tengok anak buah telan. amboii gentle gila. hiiiihihi ;p
lynndamya lynndamya March 28, 2014
Salam, akak...wuwuwu ingatkan akak xreply email sbb marah kat saya..T_T nervous tau~ hehe...time kasih kak :D

Haa, haha dulu mase kecik rasa yg perasa oren tu je, yg original ni mcm xmampu nak telan je kak~ hahaha...
Masya Masya March 28, 2014
JUJURNYA AMIR PERNAH REQUEST NAK SCOTT NI.. PERCAYA X SY X BELIKAN SEBAB APA.. SEBAB SY TAU RASA DIA MESTI HANYIR SBB IKAN.. AMIR MESTI X NAK MINUM.. BILA INA BUAT ENTRY NI... SY BOLEH BYGKAN PERASAAN ALISHA MINUM.. BGS MMG BGS.. TP KLU RASA IKAN NI X SEMUA BDK BLH MINUM...
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ March 28, 2014
Salam K.Ina..
ehehe..
sebelum ni cma mmg dah kenalkan scots ni utk anak2.. mmg yg original tu diorg tak mau.. kalau prerisa oren, laju je..mula2 beli yg ori tu, abah dia yg abeskan..nasibla..
bg cma, rasa dia mmg tak leh hadam..
huhuh
jamilahamzah jamilahamzah March 28, 2014
ina, dulu masa Idlan kecik2 dulu pun pernah terbeli yang ni.. ingat nk beli yang perisa Oren, sekali tersalah tengok.. sb kotak dia warna oren, ingatkan perisa oren la..tp tula, idlan 2 kali suap jer nak, pastu terus tak nak..
syawalsimpsons syawalsimpsons March 28, 2014
sue pon zaman syawal selaloo bg..tp yg jenis oren tu la...
Mar Mansor Mar Mansor March 28, 2014
kalau original memang tak lalu nak telan..y oren tu pon payah nak bg anak dara sorg tu
Nurul Aziz Nurul Aziz March 28, 2014
Anak sy makan yang perisa oren, yang original ni dia tak lalu.. try la beli yang oren.. insyaAllah suka kot sebab takdela rasa hanyir sangat.. :)


Unknown Unknown March 28, 2014
ini memang perasa original memang masya Allah tak sedap langsung... mama pernah ambik kecik2 dulu, arwah mak paksa juga sampai nangis2 kami, ingat lagi akak dan adik ambik botol tu pergi buang... heboh satu rumah arwah mak mengamuk hehehehe... lain kali ambik yang perasa oren tu yang tu sedap....
Unknown Unknown March 28, 2014
saya mmg tak boleh telan yg perasa original ni..

seeds mcm chia seed kaya dengan omega 3..dha tu salah satu komponen dalam omega 3 tak silap saya..so masukkan chia seed dlm bubur ke makanan, boleh dapat dah kebaikannya..

tapi as supplement, saya makan jugak yg dlm softgel tu..
Mimie Mimie March 30, 2014
Kak ina sy memg bg anak anak perisa oren...siap standby kak rumah lg..kat taska de sebotol kat rumah de 3 botol...scotts nih memg elok..
Unknown Unknown March 30, 2014
Tp scott ni mmg bgs kan.. utk otak ank2.. xpe kak try test.. ank xnk xle jd juga kan
QasehnyaRania QasehnyaRania March 31, 2014
tak pernah makan.
tp arwah wan dlu pon x boleh nak telan juga yg warna putih ni.kuat benor baunya
emarieys emarieys March 31, 2014
tak pernah bagi anak-anak cuba...memang org cakap rasa ia tak best...
Fiza Rahman Fiza Rahman March 31, 2014
Memang hanyir yg original ni. SBb tu beli perisa orange ☺
shahdiana shahdiana March 31, 2014
yana beli yang perisa oren je ina...sebab sure anak yana tak nak yang original ni...hahahaha
sal ya sal ya April 01, 2014
Blh cmpr dlm susu kalau anak xnak telan mcm tu je ina.
Puan Kutu Puan Kutu April 03, 2014
yg original ni mmg hanyir..tp bagus tau utk anak yg selalu demam.kawan sy la kata,sy tak pernah cuba makan pun dh tau kompem tak boleh telan.hehe
aleyafirdaus aleyafirdaus January 09, 2016
Ank sya umur 3-6thn tiada masala minun yg original ni..
aleyafirdaus aleyafirdaus January 09, 2016
Ank sya umur 3thun dan 6thun tiada masalah minum yg original ni..mula2 tu mmg la xnk sy pujuk la mcm la sya ckp supaya ank2 sya kn minum alhamdulillah la skg ni mereka suka minum yg original ni..dn yg paling best mereka jarang dpt sakit2 sepeeti demam selesema rasa bertuah sngt jmpa ngan scott's emulsion DHA ni..
SyukKu SyukKu March 01, 2016
Saya beli yang original, sedap je... manis la jugak...
minum 15ml 3x sehari...