Rekod UV or PV di Google Analytics lagi tepat..

Selama ni, otai2 dalam dunia blog ni, kalau ada mana2 pengiklanan yang mintak print screen UV or PV, dorang mesti guna GOOGLE ANALYTICS tau u all... Sepatutnya, kita semua kene tahu pasal Google Analytics ni... Malu saya tau bila saya duk berbalas PM dengan blogger2 otai berkaitan blog, dorang kata ini asas.. saya ni dah 3 tahun baru je daftar Google Analytics ni tak sampai 2 minggu.. adehhh...


Tapi bila saya dah daftar kan, rupanya UV & PV di google Analytics lagi jauh beza banyaknya dari yang saya guna untuk rujukan selama ni.. ke sebab tempat rujukan sebelum ni sebab nak kene bayar duit kat saya... ekekeke. So, u all pun gunalah @ daftarlah Google Analytics tau.. Tapi jangan tanya saya camne nak buat.. Saya pun tak tahu sebab saya ni semuanya saya suruh ECA yang tolong time edit blog hari tu.. U all try la google cara dia tau... 

Ohya, jika u all berniat nak buat pengiklanan di blog or apply apa2 iklan, dorang dah ramai mintak Google Analytics tau.. termasuklah EXABYTES yang banner atas header saya tu... Rasa rugi sangat selama ni saya tak belajar pasal Google Analytics ni.. Sepatutnya dah lama saya berguru dengan otai2.. Bukan pe, selama ni takut2 nak bertanya.. Rupanya mereka semua peramah...

TAMBAHAN :

Pengiklan gtau saya mereka nak print screen UV or PV dari Google Analytics sebab katanya yang Google Analytics lebih tepat..!

Saya daftar sendiri Google Analytics tapi time nak masukkan kod tu di blog je yang saya mintak tolong ECA

CARA DAFTAR & MASUKKAN KOD ID GOOGLE ANALYTICS DI BLOG


"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"
"Ya Allah, sesungguhnya aku namakan anak yang berada dalam kandunganku ini dengan nama Muhammad. Maka jadikanlah dia anak lelaki dengan kebenaran empunya nama yang mulia ini, iaitu penghulu kami Muhammad s.a.w."

{ 27 comments.. read them below or add one }

Fiza Rahman Fiza Rahman March 06, 2014
Owh...baru tau. Ingatkan amik kat nuffnang. Thanks for the info ina. Nak check jap ☺
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ March 06, 2014
salam k.ina..

oo..baru tau jgk..tenkiu for info yer... nnti nk try cek..
nad nad March 06, 2014
Menda ni la yg saya tanya ina dulu masa nak submit kt exabytes.. Tp time tu takde jwpn..
IntaNBerliaN IntaNBerliaN March 06, 2014
@Nad MamaZN

nad, xda jawapan dr saya ke dari exabytes?.. sbb saya sendiri pun selama ni ada dengar pasal google analytics tapi xpernah ambik tahu.. skrg baru ambik tahu, tu yg baru guna.. tu pun tak sampai 2 mggu lagi.. hihii
Unknown Unknown March 06, 2014
sebab ni la kak zee nak..kat sini lagi tepat..dah cek kat nuff tapi tak sama ngan trafik blog hari2..kurang banyak tau..

sama cam kes akak..zee dapat takat tracking no..nak masuk code tu yang sangkut..huhu..
nazayiena nazayiena March 06, 2014
tq share pasal google analytics nie.
Unknown Unknown March 06, 2014
owhh...pernah nampak ni kat blog kak mia..tp inagtkan apa kan...xpe2..org baru mcm sya ni tgk aje dulu..nk mencelah apa pun tak tau..hehe
skuterlady.blogspot.my skuterlady.blogspot.my March 06, 2014
maklumat ni sgt baru utk saya. first time dengar pasal ni. tadi try google pasal tutorial utk google analytics ni byk yg versi indon...terkial2 gak le nak paham ayat2 tu...he3..

thanks for the info
Masya Masya March 06, 2014
ala.. camne nak buat ni nak tanya eca jugaklah .. sb tak tahu huhuhu
IntaNBerliaN IntaNBerliaN March 06, 2014
@skuterlady

@Masya

Saya dah update link entry yang awak boleh buat rujukan :-)
me.ronazil.ab me.ronazil.ab March 06, 2014
salam
hahhaha baru daftar n buat tapi x taw r betul ke edak
Mia Liana Mia Liana March 06, 2014
thanks ya intan.... sedikit sebanyak berguna juga tutorial kak mia tu..

all the best ya... untuk blog ini... (^_^)
Unknown Unknown March 06, 2014
semakin hebat blog nih , tahniah...!!!
JunAina JunAina March 06, 2014
Akak dah daftar lama dulu bila terbaca kat blog otai jugak.
skuterlady.blogspot.my skuterlady.blogspot.my March 06, 2014
tima kasih intanberlian... saya dah klik link tu dan memang sgt membantu... tima kasih banyak... ^_^
Unknown Unknown March 06, 2014
hehe jijah pon xtahu sebenarnya..hehe
Dunia Zumal Dunia Zumal March 06, 2014
Thanks sebab beri info ini :)
Unknown Unknown March 07, 2014
mmm.... akak sendiri blur dengan ni semua ina
AnonymousAnonymous March 07, 2014
Ayo....tak tau pun....huhuhu
Tq

Info sihat di mamasyafi.wordpress.com
AnonymousAnonymous March 07, 2014
Tq....info utk blogger buta mcm saya..huhuhu

Info sihat di www.mamasyafi.wordpress.com
Unknown Unknown March 07, 2014
oo baru tau ni ina.. deqla ni lagi la buta psl nuffnang.. hoho..
Mimie Mimie March 07, 2014
sy nih pun bru tau kak ina..hahaha
Deq's Qienz Deq's Qienz March 10, 2014
tahniah kak ramai pmbaca :)
shahdiana shahdiana March 13, 2014
oh yeke ina...yana rasa yana tak payah kot nak daftar google analytic tu sebab segan & malu je..bukan ramai pun yang berkunjung ke blog yana..hahahaha
Unknown Unknown March 13, 2014
saya pun baru je daftar jeee
Myra Jay Myra Jay March 14, 2014
Owhh baru tau pasal ni..heheee :)
TQ Ina, nak kena daftar jugaklah :D
Maria Firdz Maria Firdz March 14, 2014
Dah dftar dh dulu.. Tpi ntah knp x valid pula datanya...