Alisha nampak macam budak tak pandai

Baru ni, MIL saya cakap... "Alisha ni nampak pendiam je.. macam budak tak pandai tapi semua dia tahu".. sampuk pulak biras saya.. "Diam2 ubi berisi"... Dan2 my dear tambah "Tengoklah bapak dia sape"... hahha...

Saya sebagai ibu yang 24 jam dengan Alisha, dah tentu saya tahu anak saya camne kan.. tapi bagi orang luar yang tak kenal alisha maybe akan cakap macam MIL saya cakap la kot.. hihii.. Sebabnya Alisha ni jenis kalau dengan orang yang dia tak biasa, dia takut tau.. duk berkepit je dengan saya or abah dia.. Aqilah tu pulak yang terlebih aktif... Lagi satu pulak, Alisha bukannya g school kan.. dia duk terperap je dalam umah ni.. kawan dengan ibu, abah & aqilah je.. mana ada kawan2 lain... Thats y saya ambik peluang ni untuk didik Alisha minat pada pembelajaran @ kembangkan otak dia tu dengan cara saya tersendiri.. cara ibu yang tak bertauliah ni.. hihii

Ohya, tadi saya ada gtau my dear cakap "Tengoklah bapak dia sape" kan... Secara peribadinya Alisha ni ada gak ambik ciri2 bapak dia tu... Ada jugak "mewarisi" kepandaian abah dia tu agaknya... Abah dia tu nampak macam "slow" tapi masa belajar, dari 7 semester, 4 semester dia boleh dapat dekan... Saya ni yang jenis huhaa huhaaa jangan kata dekan, pointer pun cukup makan je.. adehhh... ahhahhah

P/s : Pasal free diapers Alisha time tidur tu, saya tak set alarm pun yer... Tapi secara dengan sendirinya, saya akan terjaga setiap 2 jam sekali.. Alhamdulilah Tuhan permudahkan kerja saya.. (",)

Ya Allah Ya Tuhanku... Kau ringankanlah dan sembuhkanlah kesakitan yang sedang ditanggung oleh MOHAMAD NAZREN BIN AHMAD TAZARI.. kau ampunilah dosa beliau & seluruh hambaMu di muka bumi ini. Sesungguhnya hanya kepadaMu aku memohon..

{ 28 comments.. read them below or add one }

Umialya Umialya July 29, 2013
xmo kecik2 ati, biasalah org2 lama, dorg tgok dr luaran jer, in shaa allah alisha anak yang pintar & hebat
Umialya Umialya July 29, 2013
oh ya.. iklan kt atas dah abis tmpoh k blum? rasa2nya dah abiskan.. nnt akak bank in duit..
Permata Malap Permata Malap July 29, 2013
diam-diam ubi berisi..biasalah,Kak Long kan..mesti kena pandai..nanti boleh jaga adik2..hehe..
syawalsimpsons syawalsimpsons July 29, 2013
alhamdulillah alisha dengan sue ok je..tak sabar nak jumpe alisha ngan aqilah nnt
ayuzan ayuzan July 29, 2013
da skola nanti alisha mesti xtakut lg. heheh
zachflazz zachflazz July 29, 2013
saya ikut mendoakan. by the way, siapakah MOHAMAD NAZREN BIN AHMAD TAZARI, Intan?
zachflazz zachflazz July 29, 2013
Alisha semakin beautiful ya?
Fifi Nadhrah Fifi Nadhrah July 29, 2013
waaa.. pandai alisha.. makin cantik dan ayu..
Unknown Unknown July 29, 2013
biasalah kan..mula2 perspektif org macam tu..bila dah kenal baru tahu bijak orangnya..
Mell Mariann Mell Mariann July 29, 2013
biasa kot.. anak2 yang ibunya housewife.. memang tak ramah sangat orang luar kan.. anak2 buah semua gitu.. nanti dah sekolah pandai lah dia berkawan kan.. hehe
emarieys emarieys July 29, 2013
orang lain hanya nampak di mata kasar jer..
kurus kurus July 29, 2013
hanya ibu dan ayah sahaja yg tahu kan ;)
ecadwinkyasha ecadwinkyasha July 29, 2013
Alhamdulillah,berkat didikan ibu dia ne...syukur kak :)
jaakechik jaakechik July 29, 2013
alisha saje malas nak tunjuk agaknya tuu.... hihihi...
Ainim Rashihah Ainim Rashihah July 29, 2013
Eloklah kalau ibu sendiri yg didik anaknya sebab itu lebih baik. Tengok muka Alisha je pun boleh nampak dia jenis budak baik
Miss N™ Miss N™ July 29, 2013
mmg diam2 ubi berisilah alisha ni. :)
Dayang Deno Dayang Deno July 30, 2013
amisya bijak! mmg alisya kalau tak kenal dia berkepit dgn kakina je.. hari tu jumpa pun alisya malu je ngan deno.. hehe
Nora Karim Nora Karim July 30, 2013
Alisha belum tunjuk skill lagi ni.. heheh

p/s: wah ada header baru... cantik!
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ July 30, 2013
Salam K.INa..

alhamdulillah... pandai alisha ni..
hihi..diam2 alisha berisi :)
aziazib aziazib July 30, 2013
sy macam rasa ada kebersamaan dengan anak sy hakeem.
Mimie Mimie July 30, 2013
Biar la org ckp pe pun kat anak kite..hny kite sbg parent yg phm ank kite mcm ne..
Mimie Mimie July 30, 2013
Hanya kite yg fhm sikap anak kite yg sbnrnye
Mimie Mimie July 30, 2013
Biar la org ckp pe pun kat anak kite..hny kite sbg parent yg phm ank kite mcm ne..
Unknown Unknown July 30, 2013
diam2 la bagus.. bkn mcm tin kosong.. xde apa2 tp riuh je lebeh..kan..hihi..alisha mcm terkejut tgk kamera.. ;)
IntaNBerliaN IntaNBerliaN July 30, 2013
@zachflazz

nazren tu adik kandung saya zach.. thanks
IntaNBerliaN IntaNBerliaN July 30, 2013
@umi alya

eh, takdalah... mana ada kecik ati apa pun :-)
Si Matatajam Si Matatajam July 31, 2013
Diam2 ubi berisi tu ^_^ my hubby pun pendiam gak..tapi math genius