Tiba-tiba teringat adik saya

Saya baru je bukak blog sambil pasang radio... Belum sempat taip lagi, tiba2 dah keluar lagu raya... Alahaiiiii rasa sayu pulak dekat hati ni.. Bukan sayu apa, tingat kak adik lelaki saya tu.. Tahun ni dia tak dapat beraya macam kita semua.. terlantar je atas tilam agaknya... kalau tak pun, kene guna kerusi roda la kot...

Tahun ni pulak, kami akan beraya dekat umah MIL dulu.. lambat sikitlah jumpa adik saya hari raya nanti.. Nasib tahun lepas kami semua dapat berkumpul.. Sepanjang adik saya duk hospital ni kan u all, dah 2 kali saya mimpikan dia... Mimpi yang pertama, adik saya bagitahu suruh saya tolong dia mintak maaf dengan semua orang.. Tapi entah kenapa dalam mimpi tu saya cakap, "kakyong takut tak sempat"... lepas tu adik saya terus menangis...

Mimpi kedua pulak tadi, saya tak ingat mimpi tu macamana.. tapi yang saya tahu.. mimpi tu seolah2 adik saya ni dah sihat.. siap boleh melompat2.. hihii.. cuma kepala je takda tempurung.. Dalam mimpi tu, saya dapat tengok adik saya senyum.. terubat rindu.. (",)

Ohya, untuk pengetahuan u all, adik saya masih belum keluar wad lagi.. sepatutnya minggu ni.. tapi tak jadilah pulak.. maybe minggu depan kot... Sekarang ni dorang duk fisioterapi adik saya.. tengah ajar berdiri.. berjalan & sebagainya... Moga adik saya dapat berjalan seperti biasa.. Tak kisahlah walaupun ambik masa sikit... Kalau adik saya jadi balik minggu depan, dapatlah dia beraya dekat rumah.. (",) Btw, esok kami balik Chemor.. Tak sabar nak jumpa adik saya.. nak tengok sendiri perkembangan terkini dia...

Ya Allah Ya Tuhanku... Kau ringankanlah dan sembuhkanlah kesakitan yang sedang ditanggung oleh MOHAMAD NAZREN BIN AHMAD TAZARI.. kau ampunilah dosa beliau & seluruh hambaMu di muka bumi ini. Sesungguhnya hanya kepadaMu aku memohon..

{ 20 comments.. read them below or add one }

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P July 24, 2013
mimpi mainan tidur, walaupuna da kala nya sesetngh org dapat petanda dari mimpi kita tak boleh terlalu percaya sangat.. Yana doakan adik akak cepat sembuh. Dan boleh balik beraya di rumah walau berkerusi roda. tak sama rasa nya beraya di hospital
emarieys emarieys July 24, 2013
akak doakan moga adik ina kembali sihat dan dapat begerak seperti dulu...

p/s : a'ah, alamat yang sama ina..:-)
Mrs Velentine Mrs Velentine July 24, 2013
akak terlalu rinduka dia tue yang smpi termimpi..done klik2
ayuzan ayuzan July 24, 2013
sayu hati baca.. :(

kak, semalam saya buat puding roti kukus. kui2..
Umialya Umialya July 24, 2013
mudah2an dia cepat sembuh..
Umialya Umialya July 24, 2013
mudah2an dia cepat sembuh..
Unknown Unknown July 24, 2013
sedih la mimpi2 ina tu.. apapun kita terus doakan dia cpt beransur sembuh mcm biasa.. ;)
Kak iman Kak iman July 24, 2013
insha allah..sonok dgr adik akk bljr berjalan dah.adik iman plak dah xpkai bantuan tongkat.tapi still ada mslh.iman doakan akk n whole family tabah deh
NaZiRaH @ Ezyra NaZiRaH @ Ezyra July 24, 2013
moga adik akak cepat sembuh, amin...
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ July 24, 2013
Salam K.ina..

hihi..rindu adik ye..?
alhamdulillah..semoga adik akak cepat sembuh spt sedia kala..
Fifi Nadhrah Fifi Nadhrah July 24, 2013
assalamualaikum.. moge adik akak ina makin sembuh.. diberi kekuatan dan semangat untuk pulih.. amin..
Permata Malap Permata Malap July 24, 2013
sedih pulak bila baca..in shaa Allah, adik kak Ina sembuh semula..
CtAyue CtAyue July 24, 2013
semoga adik ina cepat sembuh...semoga dia terus diberi kekuatan dan semangat.inshaallah, adik ina pasti akan sembuh semula.. Amin.
Mimie Mimie July 24, 2013
nak nak dkt raya nih lg ingatan tuh kuatkan kak
Unknown Unknown July 24, 2013
insyaAllah kak harap2 sebelum raya dia dah boleh balik rumah...
Dylla Abas Dylla Abas July 24, 2013
in shaa Allah semuanya akan selamat dan dipermudahkan..kita sama2 doa agar adik k.ina cepat sembuh ye :)
Unknown Unknown July 25, 2013
emmm betul tu mimpi mainan tido.. kita doakan yg terbaik dn positif.. shima pernah mimpi baby dimana org kata tak elok mimpi baby... semua mimpi shima anggap nk dpt rezeki, tu jer hihihi
ida =) ida =) July 25, 2013
Percayakan yg baik sahaja
Puan Kutu Puan Kutu July 27, 2013
mimpi mainan tidur.Insyaallah semuanya akan jadi bertambah baik
QasehnyaRania QasehnyaRania August 19, 2013
in shaa ALLAH
baik2 aja tu