Memuatkan ...
Memaparkan catatan dengan label Copy Paste. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Copy Paste. Papar semua catatan

EAT SHOP GO ON 2 WHEELS IN TAIWAN


Eat, shop & go on two wheels in Taiwan!
Before that grab the best travel deals at Taiwan Travel Fair

Whether you are considering a first or subsequent visits to Taiwan, there’s never a better time to tour the island than in 2015! Taiwan Tourism Bureau Kuala Lumpur (TTBKL) is organising its first-ever Taiwan Travel Fair in Malaysia. With the theme of “Time to Enjoy Life”, it will be held at 1 Utama Shopping Centre, where the public can get the best deals for Taiwan travel at this one-stop event from 25 to 29 March 2015.

With the first Taiwan Travel Fair, TTBKL hopes to present great value travel deals to Malaysian families. They have tied up with top Taiwanese and Malaysian travel agencies to offer a variety of exciting packages and the most attractive travel deals for all destinations in Taiwan. This also includes customised packages or tours specially-catered for Muslim visitors. 

For visitors of the fair who purchase any tour package from participating agents, they stand a chance to participate in a lucky draw for every RM500 spent. Prizes include Taipei return flight tickets sponsored by China Airlines and Eva Airways; and East Asia cruise on Star Aquarius, Star Virgo and Aquarius liners sponsored by Star Cruises. So do make a date with us and visit the Taiwan Tourism Fair to bring back these fabulous prizes!


The Taiwan Travel Fair will be held at the Oval concourse in 1 Utama Shopping Centre from 25 to 29 March 2015. Opens 10 am daily. For more information, visit https://www.facebook.com/tbrockl !

Based on a survey conducted by Taiwan Tourism in 2012, the top attractions for inbound tourists are sights and sceneries, food and shopping. As such, the Taiwan Travel Fair will also highlight three major experiences under the theme of “Time to Enjoy Life”:

Time to Eat


When it comes to food, Taiwan has it all. Dine like royalty without paying a king’s ransom for it. From juicy seasonal fruits, sumptuous traditional Chinese dishes, healthy vegetarian dishes, icy desserts to creative tea drinks, Taiwanese cuisine makes full use of local ingredients and age-old techniques to surprise and satisfy your palate. Don’t forget the world-famous night markets, filled with the enticing aromas of delicious street food and snacks!


Time to Shop


Taiwan is a shopaholic’s dream come true, with many large shopping centres and chain department stores in all four corners of the island. Shop for anything you want, from high-quality made-in-Taiwan 3C products, to famous highland tea and handmade weavings. For the fashion lover, all kinds of affordable clothing, leather goods and branded products are at your fingertips. In Taiwan, you are sure to find just about everything you want.


Time to go on Two Wheels


These days, the LOHAS (Lifestyles of Health and Sustainability) trend is gaining popularity as people begin to be more health and eco-conscious. Taiwan is well-known for its LOHAS practices, and there is no better way to experience it than to travel along the breath-taking coastal highways by bicycle! Immerse yourself in the beauty of nature and appreciate the simple yet wonderful things in life with your loved ones. 


Motivasi untuk parent yang CEPAT MARAH pada anak2...

Saya taknak cakap lebih2.. sebab saya pun masih baru bergelar ibu & anak baru sorang.. Walaupun macam tu, saya suka berkongsi @ buat entry cara saya didik alisha.. dengan kata lain cara psiko la kan... Kat sini saya tak nak cerita pasal cara psikologi tu, sebab takut ada orang tak suka.. yela, cara didikan kita dekat anak2 tak sama kan... (^_^)... 

Walaupun hakikatnya, saya bercerita saya guna cara psikologi tu, untuk anak saya yang berusia baru 2 TAHUN, bukannya untuk anak yang berusia 20 TAHUN... Budak 2 Tahun masih belum tahu baik buruk berbanding mereka yang dah besar.. Kalau dah besar, dah 20 tahun baru start nak guna cara psiko, maybe ianya sedikit sukar berbanding umur 2 tahun.. (^_^)

Apa2 pun, SAYA NAK SANGAT2 U ALL RENUNG2KAN KATA2 DEKAT BAWAH NI... KALAU BOLEH, BACA DARI AWAL SAMPAI AKHIR.... (",)

OHYA, IANYA SAYA COPY DARI FACEBOOK TAU... 

Bagi mereka yang suka marah-marah kat anak sendiri kerana sayang dan untuk mendidik....

1. Kita adalah orang matang, anak kita masih tak matang, mengapa yang matang perlu marah pada yang tak matang?

2. Kita orang besar, mereka orang kecil, mengapakah orang yang besar perlu marah pada orang yang kecil?

3. Kita adalah orang yang berpengalaman, anak-anak tidak pernah lagi melihat dunia... mengapakah harus kita harapkan anak-anak kita faham dan selari dengan pandangan kita...

4. Masih ingat teori ini?

Pernahkah terfikir mengapa dua orang marah perlu berjerit antara satu sama lain walaupun duduk bersebelah?

Pernahkah terfikir mengapa dua orang yang saling menyayangi lebih suka membisik antara satu sama lain walaupun duduk berjauhan, atau di telefon?

Apabila kita marah, dua hati adalah berjauhan, oleh itu, mereka memerlukan suara/nada yang kuat untuk berhubung. Masalahnya, makin dijerit, makin berjauhan.

Bagi mereka yang kita sayang, dua hati adalah dekat, jadi tidak perlu untuk menjerit-jerit, hanya perlu membisik sudah terasa dekat. Makin dibisik, makin terasa sayang.

Itulah keajaiban ciptaan Allah pada sistem badan manusia.

Maka, persoalannya, jika kita ingin mendidik anak-anak kita... perlukah kita marah-marah padanya walaupun mereka berbuat silap?

Sekiranya menggunakan pendekatan marah-marah, tanya pula diri, adakah kita mahukan anak kita mendengar kata-kata dengan hati mereka berjauhan dengan kita?

Atau kita mendidik dengan berbisik, supaya mereka faham dengar dan hati mereka kekal dekat dengan kita?

Apabila kita sudah mula marah-marah pada anak, tanyalah diri sendiri adakah hati kita dan anak kita sudah berjauhan?

Hubungan ibubapa dengan anak-anak yang terbaik ialah anak-anak menganggap ibubapa sebagai sahabat karib dengan penuh penghormatan tanpa rasa segan silu untuk berbincang segala masalah dengan ibubapa.


P/s : Renungan untuk diri saya jugak...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Copyright Reserved to IntaNBerliaN l Designed by DayangDeno