Bila bulu mata akan lentik


Saya nak cite kat u all atas dasar pengalaman anak saya ni tau... Orang lain saya tak tau la camne... Untuk pengetahuan u all, bulu mata Alisha ni, bukan lahir2 je terus lentik tau.. Masa lahir tu, bulu mata Alisha just panjang je.. sama macam bulu mata Aqilah.. Saya plak memang nak anak berbulu mata lentik... beria saya duk tanya mak saya, bulu mata saya ni, adakah lahir2 je terus lentik.. tapi mak saya kata dah lupa.. Macam tak puas hati je jawapan mak saya tu... Tambah2 lagi plak, anak2 sepupu saya, bulu mata dorang dah melentik.. lagilah buat i jeles u... kikikiii

Satu hari, saya tanya wife sepupu saya tu, anak dia lahir2 terus lentik ke bulu mata.. katanya tak.. lahir tu just panjang je.. Haaa tu diaaa.. time tu terus terpikir ada harapan lagi alisha nak bulu mata lentik ni... ahhahahahha... Sampai ke saya buat cara camni untuk lentikkan bulu mata alisha... Lama2 barulah bulu mata Alisha melentik macam sekarang... Ohya, lupa nak gtau yang bulu mata Alisha start nak jadi lentik ketika dia berusia 5 or 6 bulan... Mula2 jadi macam bulu mata Aqilah yang saya tunjuk dekat entry yang INI... lepas tu baru jadi macam sekarang... Thats y saya duk berangan moga2 bulu mata Aqilah pun lentik cam Alisha gak nanti.. (^_^)

Tapikan u all, saya rasa, kalau saya tak "kerjakan" bulu mata Alisha pun.. mesti bulu mata Alisha akan lentik jugak.. Yela, dah genetik family macam gitu... Ianya bergantung pada genetik kita jugak kan... Tapi untuk u all jika takda genetik camni pun, kalau u all nak try cara melentikkan bulu mata versi saya ni, apa salahnya kan.. mana nak tau kot2 menjadi... (",) Nanti tak payahlah guna maskara or bulu mata palsu... hihii

Opssttt nak cite kat u all, bulu mata saya ni, takdala lentik cantik sangat pun.. ia nampak berterabur sikit.. kira takleh la lawan bulu mata Alisha.. Nak dijadikan cite, time saya bertunang dulu, tukang mekap tu taknak pakaikan bulu mata palsu kat saya, alasan dah lentik... O'olooo.. saya punya berangan nak pakai sebab nak merasa.... Last2 time kenduri kawen baru pakai bulu mata palsu.. time nikah pun tak pakai jugak... Jadilah, dapat gak merasa pakai bulu mata palsu sekali... tapi lepas ni, taknak pakai dah sebab  langsung tak best pakai bulu mata palsu ni sebenarnya.. bagi diri saya lah..  (^_^)

{ 30 comments.. read them below or add one }

Unknown Unknown April 05, 2013
Bulu mata saya tak lentik ;(
Unknown Unknown April 05, 2013
jelesnya org bulu mata panjang n lentik.. jijah harap anak jijah ikut bulu mata suami jijah panjang...
emma emma April 05, 2013
jelesnye tgk bulu mata Alisha tu kak ina ;)

syawalsimpsons syawalsimpsons April 05, 2013
syawal pon bulu mata panjang jugak..
Kakzakie Purvit Kakzakie Purvit April 05, 2013
Lentik bulu mata palsu tak sama dgn lentik bulu mata original macam Alisha kan...
Unknown Unknown April 05, 2013
haha.. deqla pulak panjang je tp x lentik pun.. so pakai maskara la nk lentikkan..kohkohkoh..bulu mata palsu? x berapa gemor la...huhu
Unknown Unknown April 05, 2013
mmg ikut genetik...
Mrs Velentine Mrs Velentine April 05, 2013
anak2 mv mmg jenis bulu mata panjang..kalau lentik tak tau pula..tapi bulu mat aalisha mmg lentik
Miss N™ Miss N™ April 06, 2013
cantiklah bulu mata alisha ni..
Nur teringin nak bulu mata macam ni...hihi
nanieydotcom nanieydotcom April 06, 2013
Lentiknye.. Cntik. Panjang lak tu
Puan Kutu Puan Kutu April 06, 2013
bulu mata sy lentik tak?dulu kawan2 selalu jeles bulu mata sy lentik.tp rasanya macam biasa je.takdela panjang n lentik sgt pun.huahua..
Unknown Unknown April 06, 2013
..bulu mata sy pn jenis pnjng tp x lentik...geram kn tgk bulu mata yg lentik..heheh..tp xla pnh teringin nk pkai bulu mata palsu..asli lbh baik... :P
Dayang Deno Dayang Deno April 06, 2013
comelnya!!! kiut alisya pakai telekung^^

Izan Ishak Izan Ishak April 06, 2013
lentik sungguhlah bulu mata alisha ni.

anak2 k.izan pun bulu mata panjang. cuma taklah k.izan nak lentikkan ke apa... tak tahulah dorg ni ikut sapa.
QA's ~ mamapapa QA's ~ mamapapa April 07, 2013
ololo tomeynnyaaa..allisha brtelekung ..anak k'imi pn bulu mata lentik jgk kocik2 dulu..tp skrg mcm dh xbrpa je :(
My Bloglists My Bloglists April 07, 2013
syukurlah anugerah keindahan yg Dia beri. lain pula anak lelaki ke 4 saya bulu mata agak lentik..macam tulah mula2 panjang ja bulu mata dia. tapi dia lelaki..tak payahlah nak ukir2 kan.
syiela syiela April 08, 2013
suka tengok org berbulu mata lentik :)
mama lynn mama lynn April 08, 2013
suka tgk mata Alisha... comel
maszull maszull April 08, 2013
assalamualaikum intan...suka kalau tengok budak2 yg berbulu mata lentik ni...;)
mummyrinazone beauty mummyrinazone beauty April 08, 2013
memang betul sebenarnya lebih kepada genetik
Unknown Unknown April 08, 2013
hehehe..ada orang kasi petua... letak susu badan atas bulu mata..selawat..
sHaRiNa eLyaNa sHaRiNa eLyaNa April 09, 2013
ctk telekung alisah..hehe
Si Matatajam Si Matatajam April 09, 2013
M masa kawin dulu tak pakai bulu mata palsu..rasa cam pelik ja..hi hi..cantik bulu mata Alisha skang..
lynndamya lynndamya April 09, 2013
haha, ala kenapa lah mak sy xbuat mcm tu jugak, klw x mesti lentik je bulu mata i skang~ haha :p
Cikrosecute Cikrosecute April 09, 2013
anak saya yg lelaki bulu mata lentik si haziq...yg girl tak ada pulak kikiki just panjang..
Myra Jay Myra Jay April 09, 2013
Bila bulu mata panjang memang cantik klau lentik..

Macam bulu mata myra lentik gak (konon la) tp sebabkan sepet, so tak berapa nampak la lentiknya tu.. heeee
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ April 09, 2013
salam k.ina..
hihih..gigih ibu alisha & aqilah ni nk buat bulu mata lentik...
rasanya mmg ikut genetik kut.. aqilah dah ade tanda2 dah tu.. :p
Unknown Unknown April 12, 2013
genetik!
Shima bulu mata pjg, suaminya mcm tak ada.. Anak2 ikut shima pjg je..

Tapikan, shima lagi suka cara nak ada lesung pipit! hahahahahaaaa...

Shima dulu xde lesung pipit tetiba dah kahwin br perasan ada camno tuh? Anak2 dedua ada lesung pipit :))
NaZiRaH @ Ezyra NaZiRaH @ Ezyra April 14, 2013
sama la kita akak, saya time tunang n akad nikah mana pakai bulu mata palsu, makandam cakap dah panjang n lentik, dia bagi pakai maskara ja, tu pun ada orang cakap saya pakai bulu mata palsu,;-p, time kawin ja pakai, hihi