Pembelajaran Aqilah yang terkini

Permulaan saya kenalkan Aqilah dengan buku adalah dengan guna cloth book.. Step kedua saya kenalkan Aqilah dengan buku Alisha sebab Aqilah takda buku sendiri lagi.. hihii... Step ketiga, saya biarkan Aqilah koyak kertas... Tapi untuk entry ni, saya ambik gambar yang Aqilah tengah koyak katalog shopping complex.. hihii


Ini adalah antara cara yang saya lakukan dekat anak2 saya.. Saya bagi aqilah buat apa je dekat kertas tu.. dah sah2 la dia akan koyak kan.. (",) Nak bagi aqilah tau camne rasa kertas tu.. kasar ke lembut ke... Dari Alisha lagi saya ajar camni.. Macam Alisha dulu, siap ada 1 buku khas untuk dia koyak.. hahah.. Tapi cara saya ni berhasil la untuk alisha.. sebabnya, masa alisha umur 8 bulan, dia dah tak koyak buku.. dia dah pandai hargai @ belek2 buku... maybe sebab dia dah puas koyak sebelum tu kot... (",)


Aqilah menangis sebab saya tak bagi dia masukkan kertas dalam mulut.. hahah.. Mana boleh masuk dalam mulut sayang... bahaya la... OHYA JANGAN RISAU YER.. APA JE SAYA AJAR ANAK SAYA SAYA AKAN PERHATIKAN MEREKA.. SO, SAYA AKAN PASTIKAN DIA TAK MASUK KERTAS DALAM MULUT...


Inilah kesudahan katalog Shopping Complex CMART selepas dikerjakan oleh Aqilah.. hihi

{ 29 comments.. read them below or add one }

Unknown Unknown April 11, 2013
Habis dikoyak Aqilah ;D hee
Mrs Velentine Mrs Velentine April 11, 2013
habis renyuk kertas oleh aqilah
syawalsimpsons syawalsimpsons April 11, 2013
semalam pon izz ada buat macam tu gak..sue biarkan gak..dlm masa yang sama mmg tgk gak...kikikiki..muka aqilah sangat2 sama ngan izz la..alahai cumill la...

boleh la sue try untuk izz nnt info yang ina bagi ni
Unknown Unknown April 11, 2013
alolo..jgn la sumbat dlm mulot..bahaya..huhu.. habis kertas dikejekan aqilah.. mcm lepas geram je...hihihi..
NoEn NoEn April 11, 2013
hoho..kesian kat dia nangis sebab ibu xkasi mkn buku ya
Fiza Rahman Fiza Rahman April 11, 2013
Alololo...comel tgk aqilah nangis.
CtAyue CtAyue April 11, 2013
bagus cara ina tu..nt anak2 takkan koyak buku sbb dia dh puas koyak2 ms kecik..hehe..
ajumohit ajumohit April 11, 2013
hihi eloklah dikoyakkan flyers tu nnti maknya nk nyopping je heheheh
AnonymousAnonymous April 11, 2013
setuju js pun slalu camtu..
step slps ni beli buku yg keras tu yg susah nk koyak...
tunjuk gambar tu kat bb..hihi
Unknown Unknown April 11, 2013
olololo syggg ngs pula die =)
ida =) ida =) April 11, 2013
Betul. Bagus akt mengoyak kertas ni. Saya pun bg buku khas utk adam.
Unknown Unknown April 11, 2013
boleh tahan juga tu aqilah koyak kertas..heee
NaZiRaH @ Ezyra NaZiRaH @ Ezyra April 11, 2013
haha, bila besar nnt mesti aqilah gelak sorang bila tgk gambar dia tengah nangis tu..;-p
Miss N™ Miss N™ April 11, 2013
tentu cara ni bkesan dekat aqilah juga..sbb kaka dia okay...

sian tgk dia teriak.. :)
Dayang Deno Dayang Deno April 12, 2013
mmg kena jaga betul2 budak2 baya aqilah ni, semua benda dia nak cuba^^
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI April 12, 2013
dah puas koyak dia diamla..hihi
maszull maszull April 12, 2013
assalamualaikum intan...hehehe suka nampaknya aqilah...:)
Unknown Unknown April 12, 2013
sian dia menangis ye..
haryati haryati April 12, 2013
kdg2 kita tak bley sekat sgt apa yg anak2 nak buat...sbb umur cam aqilah ni dia start nak tau mcm2 benda.. kita just pantau je la
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ April 12, 2013
salam k.ina..
hih..betul2 explore dgn kertas tu ye..sudahnya menangis sbb ibu x bagi masuk mulut.. :P
Nora Karim Nora Karim April 13, 2013
amboi...pandai dah nak masuk dalam mulut yea... dah besar dah dia.. kejap je...
Puan Kutu Puan Kutu April 13, 2013
comei muka dia nangis..mmg lumat dikerjakan kertas tu
lizz lizz April 13, 2013
ololo ciannyer dier...sedih sangat yer,,,,
Umialya Umialya April 13, 2013
alaaaa.. rajuk le kononnya
Masya Masya April 14, 2013
kalau dari kecik dah biasakan,, nnt dah besar sikit mmg dia takmoo koyak... mcm amir lah dulu...
emma emma April 15, 2013
ha br nk tanye Aqilah xmasuk mulut ke? pastu trs gmba Aqilah tgh nangis, hehehe..
Myra Jay Myra Jay April 16, 2013
Ala siannya nanges... kertas takleh makan ye sayang :D
Mimie Mimie April 24, 2013
cian aqilah nangis