Saya memang tak minum ais

Nak jawab pertanyaan Nurul yang saya ni dah minum ais ke... dah tak berpantang ke?..

Camgini citenya... Saya selama ni memang duk berpantang minum ais.. selain sebab baru lepas bersalin, ianya jugak sebab nak jadi awet muda.. hihii... Yang saya tunjuk kat u all saya buat air anggur fresh tu... saya bukannya minum time tu jugak sampai habis.... tapi, bila saya dah buat air tu, saya minum sekadar seteguk dua untuk uji sendiri camne rasa dia... best or tak... yela, nak promote nak u all.. kikikiii

Tapi, untuk minum sampai habis sesuatu air yang ada ais, normally, saya akan minum bila ais tu dah takda... dah tak sejuk dah... Kalau family, memang dorang semua dah tahu, kalau buat air, memang untuk saya & my dear, takkan letak ais... Cuma kadang2 kalau kami keluar, adalah jugak order ais.. macam aiskrim ke.. tu pun sebab sekali sekala nak bagi anak dara saya tu merasa.. nanti takdala "perok" sangat.. hihi

Saya memang tak minum ais

{ 25 comments.. read them below or add one }

Mrs Velentine Mrs Velentine April 04, 2013
Mv mmg dah tau kak ina x minum ais
Annamariana1989 Annamariana1989 April 04, 2013
anna pula suka ais..
hihihi...
tambah2 cuaca panas..
fizafantagiro fizafantagiro April 04, 2013
fiza pun nak cuba tak nak minum ais .. erkk tp bila teringatkan tea o ais.. tergugat!
mama3heroo mama3heroo April 04, 2013
sama la akk pun jarang minum ais..just minum air kosong je..sekali sekala je minum ais kalo keluar mkn di kedai..
emma emma April 04, 2013
ais ni mmg xelok sbnrnye utk bdn..
Unknown Unknown April 04, 2013
Bagus kalau amalkan tak minum ais ;) hee
QasehnyaRania QasehnyaRania April 04, 2013
sama la kita... kalau nak minum sangat sejuk2 bancuh air pastu letak dalam peti sejuk sekejap ;)

lagi satu kalau amalkan minum ais ni nanti badan cepat mengah..buat kerja berat sikit mulalah letih
Ayue Rejaluddin Ayue Rejaluddin April 04, 2013
AJ pulak pantang..
Pantang takde ais...
Luqman Zakaria Luqman Zakaria April 04, 2013
bagusnye..susah kot nk pantang ais..huhu
AnonymousAnonymous April 04, 2013
KA pun kurang minum ais juga !
Si Matatajam Si Matatajam April 04, 2013
M pun jarang2 minum berais ni..
Ibu Lala Ibu Lala April 04, 2013
Akak pun mmg x amalkan minum ais ni. Klw minum ais pun sakit pinggang sbb sejuk kan..
Unknown Unknown April 04, 2013
jijah xleh tak minum ais pulak.. kalau order kat luar mst ada ais..huhu camner nak pantang ni..adehh
mummyrinazone beauty mummyrinazone beauty April 04, 2013
Pjg ulasan.hehe..nurul memg suka ais,tp rasa perlu stopdah sb kna tongsil kalu amek ais..tp serius tliur tgk air juice anggur.
iietamalek iietamalek April 04, 2013
bagusla kakina ni..sy pantangla nampak ais...
jaakechik jaakechik April 04, 2013
jaa pulak memang x leh lepas ngn air batu, konfem nak air sejuk memanjang. hehehehee....


p/s : jaa ni kurus pun perut buncit gak tahu, sbb ais laaa tuuuu...heee!
Miss N™ Miss N™ April 04, 2013
sekali sekala tak apa minum..jgn selalukan...
Izan Ishak Izan Ishak April 05, 2013
kak izan minum ais... :( kena kuatkan semangat nak jadi cam ina jugak ni.
Ameh Wahab Ameh Wahab April 05, 2013
Ha...sy pantang 4 bln je x minum ais tpi kalo sejuk(mnaknenye x de ais batu) sy minum jgak...mmg x leh hidup tanpa ice especially ice blended....hehehehe....tapi kalau pagi2 elok mandi air sejuk untuk awet muda....hehehehe..
nOe suhaimi nOe suhaimi April 05, 2013
bagusnya intan...noe x boleh...geram je tengok teh ais tu... :)
nanieydotcom nanieydotcom April 06, 2013
Nani pun xsuke ais.. If balik rumah mmg xsentuh ais n xminum air dlm peti..

Puan Kutu Puan Kutu April 06, 2013
sy time diet je pantang.skang tgh pregnant mmg belasah jer.tp takdelah selalu
lynndamya lynndamya April 09, 2013
sama lah saya, klw minum ais even segelas pun dah rase sakit2 tekak nak selsema...sensitif sgt~ ahakz :p
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ April 09, 2013
salam k.ina..
ha..bagus tu..ais pun mmg x elok utk kesihatan..
Unknown Unknown April 12, 2013
shima pun klu kat rumah mmg takminum ais @ air sejuk.. Stok ais pun xde. Bekas kiub ais tu shima simpan je dlm kabinet. Klu nak minum bila gi kenduri kawin ke, mkn kat kfc ke.. lelain kat warung pun mintak air panas! hihihihihihi...