Mimpi bersalin di awal kandungan

Siapa pernah mimpi bersalin? Mengikut kata orang, mimpi bersalin atau mimpi ular ni petanda tak baik.. Zaman anak dara, saya selalu mimpi ular.. Saya anggap ianya sekadar mainan tidur je la... InsyaAllah moga kita semua terhindar dari benda2 yang tak elok ni.. Apa yang saya nak cerita sekarang ni, masa awal2 mengandung, di akhir usia kandungan 3 bulan atau awal kandungan 4 bulan, saya pun dah ingat2 lupa... Saya ada mimpi tau u all.. Mimpi saya bersalin.. tapi dalam mimpi tu, bukanlah saya tengah bersalin tapi seolah2 saya baru lepas bersalin dan ditolak masuk ke wad... Saya masih terbayang2 lagi sampai sekarang, misi angkat baby (dalam mimpi tu dia adalah anak saya) dan tunjuk saya kemaluan anak, kononnya macam misi nak bagitahu saya jantina apa anak saya tu.. Jantina yang saya nampak dalam mimpi tersebut adalah lelaki.. Real, sangat real.. mimpi tu buat saya rasa macam saya bukan bermimpi.. Bangun tidur pun saya masih terbayang2 akan mimpi tersebut.. Saya tak bagitahu siapa2 pun pasal mimpi ni sehingga ke saat saya tulis entry ni..

Dalam mimpi tersebut juga, ada sorang biras saya bersalin, anak lelaki juga tau.. Tapi yang hairan tu, biras saya tu tak mengandung pun, yang mengandung adik perempuan saya, kami adik-beradik memang sama2 mengandung.. Dalam mimpi saya tu, biras saya bersalinkan anak lelaki.. tapi bila saya sedar dari mimpi, saya tak anggap yang dalam mimpi tu biras saya tapi adik saya.. hahhah.. boleh gitu?? wakakkak...

Tapi tu la u all, dengan takdir Tuhan, memang kami adik-beradik bersalin anak lelaki. Alhamdulillah... Eerrmmm bagi saya, mimpi ni mungkin hint awal yang Tuhan bagi dekat saya untuk bagitahu jantina anak dalam kandungan saya.. Saya diam2 je pasal ni, tapi sepanjang saya pregnant, saya ada juga bagitahu my dear yang kali ni saya rasa anak kami berjantina LELAKI.. 

Sepanjang kami kahwin kan u all, tak pernah my dear dapat beli ikan tongkol@ayer@kayu (ikan yang sama tapi nama berbeza) yang ada telur.. kalau ada pun, maybe sekali, itupun kalau ada la... Saya selalu cakap dekat my dear, kenapalah ikan tongkol yang my dear beli tak pernah nak ada telur, walhal kalau abah saya beli, ada je telur.. Untuk pengetahuan u all, saya memang sukaaaaaa sangat2 telur ikan.. Nak dijadikan cerita, satu hari tu my dear beli 2 ekor ikan tongkol, salah seekornya ada telur... Allah, terkejut saya tengok telur tersebut ketika tengah bersiang.. tak sangka buat pertama kalinya my dear beli ikan tongkol ada telur.. Ketika kami tengah makan, saya sempatlah bergurau dekat my dear "Abang, pertama kali abang beli ikan tongkol ada telur, mesti ia nak bagi hint, anak kita nanti lelaki".. hahhahha, nampak tak? sampai ikan ada telur pun saya boleh anggap hint anak lelaki.. hahhahah.. 
"Ya Allah, Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"
Mimpi bersalin di awal kandungan

1 comment... add one now

ecadwinkyasha ecadwinkyasha February 21, 2017
kuat sgt hint tu..Alhamdulillah, Allah kabulkan doa semua ye kak.