Pintas tang corner

My dear selalu cakap "abang biasala, pintas tang corner" hihii... kiranya  mula2 rilex je la, bagi chance kat orang lain, sampai corner...apa lagi... terus pecut la...hahahaaa... Actually saya pun rasa my dear ni jenis pintas tang corner.. ;-)

 Dulu sebelum kami kahwin, my dear ni takde aweks pun.. adik dia pulak dah nak bertunang... kiranya kalau adik dia dah bertunang & kahwin, maknanya bendul my dear ni telah dilangkah oleh adik dia la..wakakakakka.. tapi entah macamana dengan takdir Tuhan, kami berkenalan pastu bertunang & kahwin.. adik dia tunang bulan 6/09, kami tunang bulan 7/09... kami kahwin bulan 12/09, adik dia kahwin bulan 2/10.. see my dear dah potong tang corner...hehheheh 

Banyak jugak lagi cerita pasal my dear ni pintas tang corner tapi saya ingat2 lupa cerita dia, nanti tersilap tulis kang nampak sangat yang saya tak alert cerita dia..muahahhah Ohya, my dear ni jugak cakap yang anak dia, si alisha ni pun macam dia jugak.. pintas tang corner.. ehhehhe

Kalu cerita bab alisha pintas tang corner apa ek... emmm..emmm haaa pasal perkembangan si alisha... dulu sebelum alisha pandai meniarap tu kan, saya selalu la terpikir2 bila la si alisha ni nak meniarap... yela, entah2 dia ni lambat meniarap ke..adusss.. *it's normal untuk ibu2 yang biasanya nak anak dorang cepat je semua benda..huhuu* time tu alisha baru 3 bulan lebih..

Seingat saya gak sepupu alisha si idlan, dah boleh meniarap masa 15/12/10 (idlan tua sebulan je dari alisha)..opssttt jangan marah ye mama idlan.. ibu alisha siap ingat tarikh idlan boleh meniarap muahahahaha..*dasyat tol siap boleh ingat tarikh anak orang lain... alert tol saya ni".. hahhaha kalu ikutkan tarikh tu, idlan boleh meniarap ketika berumur 4 bulan 10 hari.. Good job my sweetheart ;-) Selain tu, anak2 kawan saya lagi awal.. ada yang lahir awal sehari dari alisha, 3 bulan dah meniarap, lagi sorang, lahir awal 2 minggu dari alisha, masa 4 bulan 2 hari dah meniarap... huhuu

Berbalik pada cerita si alisha ni.. bila dah sepupu dia dah pandai meniarap, asal balik rumah nenek dia je, asal telefon je.. mesti kene tanya.. " alisha dah boleh meniarap ke?"... adusss bukan je alisha stress, saya pun stress...ehehheheh.. last2 setiap kali alisha disoal sebegitu (perghhh skima ayat..hihii) setiap kali tu jugak saya akan bagitahu.. "jangan tanya alisha pasal meniarap, nanti dia stres" hahahha.. padahal kadang2 ibu & abah dia pun suka tanya soalan yang sama jugak kat alisha...hihii

Sampai je umur dia 4 bulan 10 hari (15/01/11).. dia masih lagi belum meniarap.. alaa anak ibu dah lambat meniarap dari idlan la pulak huhuu... (jangan tak percaya, saya pernah tanya doc & nurse, kalau baby lambat meniarap, adakah IQ dia jugak akan lambat...poyossss betul saya ni.. ;p) tapi pada 17/01/11, dia termeniarap.. tapi yang ni saya hanya anggap dia meniarap secara tak sengaja sebab time tu atas katil, mana nak tau kot2 tilam tu tenggelam ke, tu yang dia meniarap.. ditambah pulak lepas tu dia dah tak meniarap pun.. cuma esoknya pada 18/01/11 alisha meniarap lagi sekali masa dengan abah dia.. lepas pada tu.. dah tak meniarap lagi.. hmmmmm

Sampailah pada 02/02/11 alisha baru pandai meniarap sepenuhnya... dah takda meniarap tipu2... semua betoi2..hikhikhik.. So, secara rasminya alisha pandai meniarap 3 hari sebelum dia berumur 5 bulan... ;-) meniarap jugak akhirnya anak ibu ni yer...

Emmm nak buat singkatan la sikit.. nanti dah besar, senang alisha tengok tarikh2 keramat dalam hidup dia...sebenarnya saya yang malas nak taip panjang2...hahahh

02/02/11 : Alisha dah pandai meniarap
18/02/11 : Alisha time meniarap dah pandai angkat badan sampai ke perut
23/02/11 : Alisha dah pandai pumping (pukul 5:20 petang) ececee siap ada time..kih kih kih
24/02/11 : Alisha dah pandai menyulur ke belakang
27/02/11 : Alisha dah pandai menyulur ke depan (pagi)
              : Alisha dah pandai angkat punggung.. tertonggeng tonggeng dek nonn....(petang)
03/03/11 : Alisha dah pandai buat gaya nak merangkak
10/03/11 : Alisha dah pandai duduk *mak mentua cakap duduk2 timun*..muahahha
11/03/11 : Alisha dah pandai angkat badan/punggung dia macam orang2 tua nak bangun dari sujud

Haa ini lah yang my dear cakap alisha pintas tang corner... sebulan je dia meniarap.. semua ni nak buat.. kiranya dulu dia macam bagi chance la dekat orang lain meniarap awai2.. sampai je corner, abah alisha ajar terus pecut... anak abah betol la... hihii

Ohya, pendapat saya la kan... kalau anak kita lambat sesuatu, takyah nak push dia suh buat gak.. nanti stress budak tu.. yela, kalau ibu2 & bapak2 sekalian, stress tak kalau buat kerja orang duk paksa suruh buat cepat2 sedangkan u all semua tahu la bila u all nak buat kan.. dah memang itu kerja u all... so, orang lain jangan nak masuk campur...!! muahahahhah

Haa sedikit tips... kalu kita tengok anak kita tu ada perkembangan sesuatu la kan... contohla, dia nampak2 macam ada gaya nak menyulur ke depan, kita parent dia ni.. bagi sokongan kat dia untuk terus menyulur... letak la mainan or pe2 je kat depan dia suh dia ambik, kalu tak pun kita menyulur bersama dengan dia.. sekali sekala kita ikut rentak dia, tak salah kan... yap, saya suka ikut rentak anak saya... sebab tu saya rasa saya sentiasa muda... *cehhh ke situ pulak ;p*

Pintas tang corner

0 comment... add one now