Penyusuan di tempat awam

Kalau cakap bab penyusuan ni, dulu masa mula2 saya lahirkan alisha saya rasa malu sangat bila nak susukan dia kat depan orang..huhu tapi one day tu, saya boleh tengok somebody ni susukan anak dia depan orang selamber jer... so, start dari situ la saya jadi tak kisah susukan alisha walau kat mana sekali pun.. kat kedai makan pun layan je...muahaha

Saya rasa sekarang ni masyarakat dah terbuka sikit *sikit je la yer*dalam bab2 penyusuan ni.. sepanjang saya menyusukan alisha takda pulak saya tengok mata2 serong yang memandang tapi tak tau la kot2 ada yang curi2 tengok kan..hehehhe

Lagipun sekarang ni banyak orang jual cover untuk menyusu badan ni.. tapi saya takda beli pun sebab saya rasa alisha tak suka, dah la alisha ni kuat berpeluh.. nanti bila dia panas, xpasal2 dia nangis pulak..huhuu.. kalau siapa2 yang selesa guna cover tu & anak dia pun suka.. boleh je beli... ;-)

Selain tu, dekat shopping complex yang terpilih pun dah ada sediakan bilik khas untuk ibu2 menyusu ni.. tapi dekat sungai petani ni, tak tahu la pulak saya dekat mana, tak pernah terpandang la pulak...

Normally saya kalau makan kat luar memang cari port yang tersorok sikit..hahaa yela, alisha nak susu senang, sumbat je.. muahaha kalau tempat yang tak berapa nak tersorok tu segan la jugak kan..huhuu.. saya sebenarnya tak kisah sangat pun kalau orang terpandang saya tengah menyusukan anak saya.. lagipun bukannya saya tunjukkan br**st kat mereka kan... tak nampak pun, ter'cover' semuanya..hihii..

Tapi macam si alisha ni alhamdulillah la.. bila dekat luar, dia sangatlah baik... lapar pun takda la nak menangis2 ni.. tetap maintain cun...hahhahha tapi kalau kat rumah, dia lapar.. mula la duk ber 'ek'.. pandai tol si alisha ni jaga kelakuan di hadapan khalayak umum...hihiii

P/s : Salah sorang kawan saya dengan bangganya bagitahu dia start bagi anak dia minum susu WYETH S26 sejak umur sehari


Penyusuan di tempat awam

0 comment... add one now