Berkhatan

Berkhatan @ bersunat.. Kalau berkhatan bagi lelaki ni dah biasa sangat kita dengar... tapi kalau bagi perempuan ni, jarang2 pulak kita nak dengar orang berceritakan.. hihii Saya ni pun, bila saya dah bersekolah tapi tak berapa nak pasti samada sekolah rendah or menengah.. baru saya tahu yang saya ni pun pernah kene khatan masa kecik2 dulu.. hahah Ingat ke lelaki je kene khatan... *So, parent perlu bercerita kat anak2 perempuan yang mereka pun kene sunat..hihii*

Anak saya si Alisha ni, dia kene sunat pada 21/01/2011, umur dia dah nak masuk 5 bulan time tu.. tu pun pasal mak saya tanya yang alisha tu dah bawa pergi sunat ke belum.. Alamakkk saya ingat ke baby girl nak kena sunat bila dah besar sikit.. macam umur 2 3 tahun ke.. rupa2nya bila saya baca2 balik, kita disunatkan untuk khatankan anak kita ketika berusia 7 hari or 40 hari.. Huhh

So, saya & my dear apa lagi, cepat2 la bawa alisha pergi klinik Dr. Rabiah untuk khatankan alisha.. Sebelum bawa alisha pergi khatan, saya tanya ibu2 yang dah khatan kan anak mereka.. macam2 saya tanya.. sakit ke tak? anak menangis ke tak? nak kencing pedih ke tak? banyak ke kene potong?.. Hahhah risau giler saya ni.. si alisha rilex je.. muahahah

Jangan tak tahu, bukan setakat ibu2 je saya tanya, doktor tu pun saya tanya... hahah.. U all nak tahu, betapa baiknya anak saya ni.. time dia kene khatan tu, sedikit suara pun tak keluar dari mulut dia, jangan kata "uuuuwwwaaaaaaaaaaaaaa".. "ek" pun takda.. Badan sikit pun tak bergerak... betoi2 menyerah diri la si alisha ni...hahha Good Girl..!!

Selepas doc potong sedikit isi alisha tu.. doc letak kapas.. alaa darah tak banyak pun.. macam biasa je.. macam baby selalu kene inject tu la.. Alisha is a cool girl..!! Ibu dia je yang gelabah... hihii

Ohya, untuk pengetahuan jugak, sebenarnya tujuan untuk khatan ketika masih kecil ni sebab kesakitan dia tu kurang dirasai.. Selain tu, takut nanti baby akan banyak gerak.. kang tak pasal2 nak potong yang lain tapi terpotong yang lain.. huhuu *bayangla macamana kita nak pakaikan pampers pada anak yang dah pandai meniarap* so, sebelum baby kita pandai meniarap.. cepat2la bawa mereka pergi berkhatan.. :-)

Dari apa yang saya tahu, kebaikan berkhatan bagi perempuan ni adalah untuk menstabilkan syahwat.. selain tu, ia jugak untuk membersihkan "tuttt" ;-), menambahkan lagi kemesraan ketika melakukan "hubungan" suami isteri dan macam2 lagi la...

Berkhatan

0 comment... add one now