Al-Fatihah

Hari ahad baru ni tiba2 saya mendapat perkhabaran yang kawan saya masa sekolah dulu dah meninggal dunia.. Dengar cerita dia ada darah tinggi, kencing manis.. dia tengah pregnant 3 minggu... huhuu so sad... kahwin baru setahun..

Serius la, lepas saya tahu je pasal ni, terus meremang bulu roma.. zaman sekolah dulu kami boleh la dikatakan rapat.. time balik sekolah kami balik sama2 naik bas.. dia tunggu saya or saya tunggu dia.. Tak lena tidur saya malam tu, asyik terpikir pasal ni.. yela, dia sebaya saya & boleh dikategorikan sebagai masih muda.. tu la, Ajal kita tak kira tua or muda..

Saya jadi takut.. amalan yang dilakukan saya sebelum2 ni pun tak tahu diterima Allah or tak.. tiba2 jadi terfikir 'seksaan2' bila dah meninggal nanti... "Ya allah.. Kau jauhilah aku dari melakukan perkara2 yang Kau murkai" 

Akhir bulan lepas 2 kali saya mimpi gigi tercabut.. first gigi depan bahagian atas, semua tercabut saya siap boleh tunjuk kat orang lagi.. 2nd mimpi, gigi geraham belakang bahagian bawah berlubang, sakit pastu tercabut.. saya tak pasti la mimpi ni ada kaitan dengan arwah or tak.. sebenarnya saya pun bukanla contact dia beria pun, just kadang2 chat kat facebook.. tapi tetap terasa la kehilangan dia..

Ohya, sebelum ni masa hari lahir saya, arwah ada wish dekat wall facebook saya.. saya balas setiap ucapan, tapi bila sampai dekat ucapan dari arwah, tiba2 saya rasa sayu.. saya balas balik tulis "terima kasih Suzie...", sedangkan yang orang lain tak terniat pun saya nak tulis nama, bila turn arwah, saya tulis..

Apa2 pun Al-Fatihah untuk arwah kawan saya, Suzie Hidayani, moga arwah ditempatkan bersama orang2 yang beriman... Amin  

P/s : Not feeling well..

Al-Fatihah

0 comment... add one now