Ibu, alisha nak makan

Yeayyyy Alisha dah start makan hari ni..hihii First solid food for alisha, saya buatkan dia puree carrot.. rupa2nya sedap puree carrot ni.. dia ada rasa manis2 sikit.. patutla satu artikel tu cakap puree carrot ni menjadi makanan favorite baby.. tu yang anak ibu ni suka yer... ;-)

Cara saya buat puree ni senang je pun.. mula2 rebus carrot pastu blend pastu lenyek pastu tapis.. hahha terlebih rajin, sebenarnya tak payah blend pun takpa.. tapi saya biasala.. semua nak yang terbaik untuk anak.. 9 bulan oooo mengandungkan alisha, mesti nak jaga baik2 la..hihii saya tapis tu sebab saya nak pastikan yang tekstur carrot tu betul2 halus..

Cakap bab reaksi Alisha.. emmm masa suapan pertama tu, dia macam blur2 sikit maybe terfikir "apala ibu saya bagi makan ni" heheh.. tapi lepas tu, dia pulak yang lebih2 ternganga, sampai nak ambil sudu kat tangan kita..hihii part yang paling best adalah lepas makan.. memandangkan saya dudukkan alisha atas riba saya ketika makan, dia cepat2 macam menyelak baju saya nak susu..hehe bijak sungguh bagi hint nak air yer..yela, ibu tak bagi air, tercekik la alisha ek..huhuu

Saya ada jugak terfikir nak beli makanan yang stail biskut tu kat alisha, mana la tau kot tetiba kitaorang nak travel ke kan, leh bagi yang tu je.. tapi kalau kat rumah, saya lebih prefer kepada homemade punyalla dari ready made.. yela, air tangan ibu tu mampu mengeratkan lagi kasih sayang ibu & anak... tak gitu alisha.. ;-)


Puree carrot alisha


1st reaksi alisha makan puree carrot.. "alisha, inilah rupa kamu bila suapan pertama masuk je dalam mulut kamu.. comelkan..hihii"

P/s : 07/03/2011 salah satu tarikh bersejarah dalam kehidupan Alisha

0 comment... add one now