Memuatkan ...
Memaparkan catatan dengan label Resepi nasi Daging simple. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Resepi nasi Daging simple. Papar semua catatan

Resepi nasi daging simple tapi sedap.. (^_^)

Saya dapat beberapa komen yang mintak resepi nasi daging yang saya buat kelmarin... Cara nak buatnya, senang je u all.. TAPI sebelum tu, u all perlu tahu yang resepi dia yang betoi2 guna banyak bahan tau.. TAPI saya ni macam biasalah, sukakan masakan yang simple je.. apa bahan yang ada dekat rumah, itu je saya guna.. sebab saya suka masak stail "campak2".. hehee



Mula2 rebus daging yang dah dipotong + halia... Ambik periuk nasi letak atas dapur, masukkan marjerin or minyak masak & tumis 4 sekawan + bawang besar + bawang putih + daun pandan... Lepas tu masukkan rempah kurma yang dah dibancuh dengan air, bila rempah dah masak, masuk daging yang dah direbus tadi + beras + air rebusan mengikut sukatan beras + garam... siap.. Opsttt angkat periuk nasi tu, letak dalam bekas dia semula untuk masak guna elektik... SIAP..!! boleh makan dah... simple kan... hihii

P/s : Halia yang direbus sekali dengan daging tu, u all masuk jugak dalam nasi tu tau...
P/s : 4 sekawan tu bunga lawang, bunga cengkih, kulit kayu manis & buah pelaga..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...