Memuatkan ...
Memaparkan catatan dengan label Setiap anak ada rezeki masing2. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Setiap anak ada rezeki masing2. Papar semua catatan

Setiap anak ada rezeki masing2...

Masa saya belum kahwin kan, bila berkumpul dengan kawan2, saya pernah cakap yang saya nak anak, paling kurang 4 orang... lagi ramai lagi bagus.. meriah time saya tua2 nanti.. dalam rumah penuh dengan cucu2  (^_^).. Tapi ada yang cakap, bila anak ramai susah sebab banyak nak pakai duit.. belanja makin meningkat.. beli susu, beli pampers, belanja sekolah & lain2 lagi..

Yap, saya akuinya... tapi, kita harus percaya, setiap orang ada rezeki masing2.. termasuk anak2 kita.. Saya taknak disebabkan pikir banyak belanja, nanti anak sorang je.. hihii.. sedangkan saya nak sebaliknya... (^_^).. Macam saya sekarang ni, alhamdulillah, walaupun saya tak bekerja.. hanya suami je yang tanggung belanja rumah & segalanya.. alhamdulillah.... ianya cukup untuk kami... (",)

Tuhan tu Maha Adil & pemurah.. Meh saya bagi contoh.. Macam saya, hanya suami je bekerja tapi saya dikurniakan anak sepandai Alisha.. di mana dia mampu mengurangkan belanja pampers dia.. sehari hanya sekeping.. di mana, ada antara suami isteri bekerja, anak masih lagi belum free diapers.. nampak tak, betapa adilnya.. Tuhan tahu, yang menanggung mencari nafkah hanya seorang, so, Tuhan kurangkan perbelanjaan apa yang boleh melalui Alisha yang dah free diapers (",)

Tuhan banyakkan jugak susu badan saya untuk diberi kepada Aqilah.. Belanja susu untuk anak saya dah jimat dekat sini.. 

Alhamdulillah jugak, walaupun saya tak bekerja, saya dapat jugak income berblog, walaupun tak banyak.. tapi alhamdulillah ada jugak.. (",) Selain tu, anak2 saya jugak banyak dapat barang2 dari kawan2 blog... tak kiralah dalam bentuk pakaian or wang or benda.. kiranya, Tuhan salurkan rezeki mereka melalui kawan2.. (",)

Itu saya cakap, sebenarnya kita tak payahlah nak pikir sangat bab2 takut tak cukup duit untuk anak2.. kadang2 tu, kita pun jadi hairan.. duit gaji tak sebanyak mana.. tapi duit tak pernah putus untuk beli apa2.. ada je jalan penyelesaian yang Tuhan bagi dekat kita.. yang penting, kita je perlu usaha.. kalau tanpa usaha, mana nak datangnya hasil.. (",)

So, kesimpulannya, jangan risau kalau nak beranak ramai.. Opstt... hihiii.. Tapi risau pasal sakit kene jahit la pulak.. hehhe (^_^)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...