Memuatkan ...
Memaparkan catatan dengan label Resepi sambal Tempoyak Masak. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Resepi sambal Tempoyak Masak. Papar semua catatan

Sambal Tempoyak Masak


Semalam ketika saya tengah masak untuk lunch, tiba2 terpandang pulak tempoyak dalaam peti ais.. Yap, saya memang suka makan tempoyak.. heheh.. Dan2 saya terpikir, bestnya kalau dapat makan SAMBAL TEMPOYAK MASAK... So, saya pun apa lagi... teruslah buat... (",)

Tapi kan, sambal ni kurang kaw la pulak.. sebabnya tak pedas... kurang cili api.. kalau banyak mesti bestkan.. Pedas2 baru sedap.. hihii.. Ohya, cara nak buat dia senang je.. Bawang Besar + bawang putih + Cili padi + Kunyit hidup + ikan bilis = ditumbuk kasar... Lepas tu tumis bahan tumbuk & masukkan air + tempoyak = Kacau sampai pekat.. Kepekatan tu ikut kesukaan u all lah yer.. (",)

Masa duk Terengganu, saya hanya kenal BUDU, bila dah duk Perak, baru kenal Sambal Tempoyak Masak ni.. hihii

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...