SALAM BROWSER membantu saya dalam mengawasi anak ketika melayari INTERNET

Mengikut peredaran zaman, ada ketikanya saya tetap memberi anak2 saya menggunakan komputer seperti tengok you tube. Macam anak solehah Alisha ni haa, dia dah pandai mengeja sendiri, ada ketikanya dia melihat cerita kartun di televisyen & dan2 la pulak dia pergi bukak you tube dekat komputer... Bila dah buka you tube tu apa lagi, teruslah dia search tajuk cerita kartun tersebut.. Orang dah pandai membaca & mengejalah katakan... gitulah kekdahnya, semua dihujung jari... dah pandai guna you tube kononnya.. hahha.. Eh, guna you tube di handphone, itu adalah normal sebab budak2 boleh je mengenali ikon you tube di handphone.. tapi di komputer ni, Alisha terpaksa taip terlebih dahulu word "you tube" tersebut... kalau di handphone tu, budak yang belum pandai baca macam anak solehah Afrina yang umur setahun  lebih tu pun tahu nak bukak aplikasi you tube..


Saya memang memberi keizinan untuk anak saya melayari internet, maksud saya tengok you tube la... sebab dari you tube tu la anak saya belajar melukis, mahunya tak, Alisha ni jenis yang minat melukis, mai kat ibu dia ni tak minat & tak reti melukis makanya si ibu ni guna bantuan you tube untuk mengajar Alisha melukis.. Biasanya anak2 saya tengok you tube berkaitan pembelajaran la selain dari video cerita kartun tu haa.. macam cerita kartun ni, ada masanya kami sama2 luangkan masa tengok video tersebut.. Contohnya Alisha nak tengok cerita "Kungfu Panda" dia search la kartun tersebut dekat you tube & kami sama2 tengok...

Macam sekarang ni di bulan puasa, adalah masa saya tengok sama2 dengan anak2.. Kadang tu saya download tapi disebabkan pendrive dah penuh, itu yang buat kami direct  tengok dari you tube je... Dengan cara menonton video bersama anak2 ni bagus jugak tau.. Bukan apa, sambil tengok cerita tersebut, sambil2 tu la mereka duk tanya tu tanya ni berkaitan cerita tersebut.. Macam anak saya ni memang jenis suka bertanya, secara tak langsung dapat mengeratkan lagi hubungan kita dengan anak, InsyaAllah...


Selain dari you tube, ada ketikanya saya bagi jugak anak saya hilangkan bosan dengan main game yang berbentuk knowledge di website http://www.knowledgeadventure.com/. Website tu memang best sebab terdapat game2 yang berbentuk pembelajaran mengikut usia anak2... Sebagai contoh macam dalam gambar atas ni haa, anak solehah Alisha main game nama apa ntah, tapi cara main game tu macam ni, contohla bola tu warna PURPLE tapi dia tulis RED so salahla kan, ada pulak bola yang WARNA YELLOW & di bola tersebut pun tulis YELLOW, kiranya betul la kan, makanya tugas Alisha untuk klik bola tersebut sebagai tanda betul (warna bola & ejaan pada bola betul).. Kiranya yang salah jangan klik, klik yang betul je.. Haa bagus tak game dia?? Itu salah satu tau, dekat website tersebut ada banyakkkk lagi game "pembelajaran" untuk umur 3 tahun ke atas.. Eh, teruskan membaca, jangan klik link website tu lagi, saya nak bagitahu cara saya pantau anak saya ketika guna internet,..     


Untuk memantau anak2 saya ketika sedang guna internet, salah satu caranya adalah saya download pelayar web SALAM BROWSER.. Alaa fungsi dia sama je macam google chrome ke mozilla ke cuma bezanya SALAM BROWSER ni orang melayu punya. Yang paling menarik tu, SALAM BROWSER NI LEBIH SELAMAT SEBAB IA TELAH MENYEKAT 1.4 JUTA LAMAN WEB YANG BERUNSUR LUCAH, GANAS & SEWAKTU DENGANNYA..!! Sebab itu saya mampu bagi anak saya guna internet... Secara tak langsung, saya dah ada pembantu..!! hahhaha


Bila saya suka, saya pasti bagitahu u all, makanya u all pun kenalah DOWNLOAD SALAM BROWSER ni jugak.. Memang terbaik..!! Belum guna u all takkan tahu, dah guna, u all akan jatuh cinta... tak percaya?? Guna dulu.. support "product" kita... Dengan adanya SALAM BROWSER, kita pun senang hati nak bagi anak guna internet.. Tak mau cakap banyak dah, pergi download SALAM BROWSER di website https://salambrowser.com lepas tu boleh ajak anak tengok you tube atau main game yang saya kongsi link dekat atas tu.. (",)          

{ 9 comments.. read them below or add one }

Mizz ErMa Mizz ErMa June 13, 2016
wah, bagus2.. baru anak2 celik it skit kan..hihi
Mimie Mimie June 13, 2016
Wah bagus nih...nti nk download jugak la..tq kak ina
Fatimah Nabila Fatimah Nabila June 14, 2016
wah! bestnya, boleh dunlod ni..hoho..
Unknown Unknown June 15, 2016
bagus jugak salam browser nih, xde la waktu tgh syok online tetiba keluar iklan yg kita pon tak sangka..huhuhu..
Nora Karim Nora Karim June 15, 2016
Memang bagus SALAM Browser ni.. wajib guna...
Afif Rayyan Afif Rayyan June 19, 2016
Satu inovasi yang terbaik dari salam browser.. terbaikkk
Unknown Unknown June 19, 2016
ok kak.. nak download gak la
Siti Yang Menaip Siti Yang Menaip June 20, 2016
betul.. elokla ada benda2 macam ni.. kena kawal anak2..
skrang senang sngt nak dapat benda tah apa2 kat tenet..
Lynn Damya Lynn Damya July 27, 2016
Salam, wah..yeke..selama ni dok nampak Iklan Salam Browser ni kat FB, tapi tak tgk pun pasal apa, rupanya mmg bagus dan sangat perlu digunakan..yelah, bukak internet dgn anak2, kang ter pop out benda2 tak elok, dah nak kena menjawab dgn diorang..thanx for review this kak :D