Perkembangan terkini rumah RM70000 adik saya

Ramai yang berminat nak tahu pasal rumah RM70000 complete adik saya ni haaa... Ohya, di entry sebelum ni, saya ada cerita dekat u all yang harga rumah adik saya ni RM70000 complete kan... dengan mozek, dengan wiring dan lain2 termasuk kabinet dapur kan, mintak maaf sebab saya tersilap info... Kabinet dapur tak termasuk, yang tu kena buat sendiri... tapi saya tak pasti berapa RM... Saya balik kampung lagi sekali nanti, maybe dah terpasanglah kabinet tu agaknya...

Saya ada bagitahu kan, yang perbincangan nak buat rumah adik saya ni sebelum GST, tapi time nak buat rumah, dah start GST... tapi harga rumah, yang tukang buat rumah tu bagi adalah harga yang perbincangan sebelum GST tu dekat abah saya... Itu sebab saya kata rezeki adik saya dapat rumah yang murah.. saya dengar makcik saya cakap, rumah macam adik saya ni, sekarang ni dia dah tak bagi RM70000 tapi dah jadi RM80000 atau lebih... Itu makcik saya yang cakap, nak confirm kena tanya yang tukang buat rumah sendiri la kan...


Ini rumah adik saya dari pandangan luar... warna kelabu yang tak berapa nak terang


Dalam rumah adik saya, guna warna hijau muda... Wah meriah... saya memang cukup suka warna2 ceria camni... Ohya, pilihan warna ni mak saya yang buat pilihan... Dapur tu kabinet tak pasang lagi



Satu rumah warna hijau... 2 bilik tidur tapi 3 tandas..
 


Pandangan dari tepi rumah.. yang ber"pagar" tu, tempat rehat la konon2nya... ambik angin petang.. Kalau u all perasan, pintu di tengah tu, macam ada "tangga gelongsor" sikit kan... Actually tangga macam tu ada 2, satu di tengah rumah & satu di depan rumah... Tangga ni untuk memudahkan laluan kerusi roda adik saya.. Nak tengok gambar final... Tunggu after raya haji saya update lagi yer... Time tu kami nak buat makan2 sikit, so, mesti rumah ni dah siap keseluruhannya...

"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"

{ 21 comments.. read them below or add one }

Kak Wawa Kak Wawa September 03, 2015
Wahh, cantik.. Untungnya dapat murah macam tu..")
Nieyla Nadia Nieyla Nadia September 03, 2015
Salam Khamis..
Singgah pagi...
hijau...:)
X sabar nak tgk semuanya siap...:)
nant update yea...
jjajja jjajja September 03, 2015
tengok gambar macam cantik... kerja kemas, completed......
warna hijau dengan lining gelap tu cantik tapi bukan warna favourite saya... :)
compared to rumah abang saya kat kampung... berhabis dekat +RM100000 tapi hasil mendukacitakan... lebih2 lagi rumah tu sebenarnya dah siap separuh... owner lama jual tanah termasuk sekali rumah tak siap, so abang saya suh orang siapkanlah....

itulah rezeki Allah yang bagi... :)
mama lynn mama lynn September 03, 2015
Murah rezeki adik ina. Moga Allah beri kesembuhan
izzeyda izzeyda September 03, 2015
cantik, alhamdulillah dapat harga murah sebegitu..
AnonymousAnonymous September 03, 2015
warna hijau..my febret kaler tuu. alhamdulillah merasa jg ada rumah sdri
Zafirah Kama Zafirah Kama September 03, 2015
Cantik.. alhamdulillah dapat orang yang jujur dan bertanggungjawab untuk buat rumah ni...
Norma NML Norma NML September 03, 2015
cantik & nampak luas sgt...semoga dipermudahkan urusan adik puan sekeluarga
nenot nenot September 03, 2015
cantikkkk....rezeki adik akak :).
Syeeda Syeeda September 03, 2015
cantik rumah..nmpk kemas n luas..hijau sejuk mata memandang..=)
Rizziela Rizziela September 03, 2015
cantik rumah..nampak luas & selesa
beat beat September 03, 2015
hijau islamik...bukak brp ni?
arysha_fayyadh arysha_fayyadh September 03, 2015
Assalam ina,
alhamdulillah
memang santek3
DYatie ABakar DYatie ABakar September 03, 2015
Cantik dan murah. Memang puas hati kan.
Cik Ecah Cik Ecah September 03, 2015
serius cantik!
design nampak moden...
Unknown Unknown September 04, 2015
dah nak siap!! bestnya kak. cantik la warna hijau tu..skrg luar rumah pun ramai pattern warna grey..

serius berkenan...kalau ada tanah nak buat design sendri..
NaZiRaH @ Ezyra NaZiRaH @ Ezyra September 07, 2015
alhamdulillah, cantik sangat rumah adik aka, luas, ya Allah, moga saya juga dapat rasa tinggal di rumah sendiri suatu hari nanti, amin, target sebelum umur 30, iaitu sebelum ainul sekolah...
QasehnyaRania QasehnyaRania September 29, 2015
Ya Allah murah rezeki adik ina
cntikla cat warna hijauu. sejuk mata memandang
alhamdulillah sekurang nya mereka suami isteri ada tempat berteduh sendiri..