Orang gayat & penakut naik eskalator

Entry ni berkenaan diri saya sendiri yer... Saya memang seorang yang gayat.. saya kalah dengan ketinggian.. Tapi yang saya heran tu, masa saya kecik ok je... siap panjat bukan main tinggi lagi... Tapi sekarang ni, ya Allah... terlalu gayat..!!! Kalau saya naik eskalator, automatik saya jadi patung, keras kejung... pusing kanan pun tak, pusing kiri pun tak... Kalau saya tengok pun, sekadar dengan ekor mata sahaja..!! Bukan setakat saya jadi patung, tapi kepala lutut saya pun automatik jadi lemah... Bila dah melepasi eskalator tu, jangan harap saya pusing ke belakang yer... saya akan jalan terus je ke depan... Eh, tapi kan, masa saya kecik, memang saya seorang yang penakut dengan eskalator bukan disebabkan gayat tapi disebabkan takut... Entah apa yang saya takutkan pun saya tak tahu... Sekarang ni, bila terjadi banyak kes kemalangan yang melibatkan kanak-kanak dengan eskalator sehingga membawa maut, saya rasa memang patut saya takut dengan eskalator...!!


Lagi satu, kalau saya dah naik eskalator, jangan mimpi saya akan turun guna eskalator jugak... Saya akan turun guna lif... Dengan lif pun saya fobia jugak sebenarnya, sebab anak saya hampir tersepit antara pintu lif... Sebab tu saya kalau keluar pergi beli barang dapur, anak2 semua kene duduk dalam troli.. Kami siap angkut 2 troli lagi.. Satu troli saya tolak, satu troli my dear tolak... Afrina saya akan gendong... sebab tu bagi saya, untuk keselamatan anak, "berbabywearing" adalah yang terbaik..!! Haaa lupa nak cakap, sebenarnya, saya punya gayat ni, bukan setakat dengan ketinggian je tau... Air pun sama... Kadang2 dekat pantai tu ada apa ek orang panggil... titi ke apa ntah... yang tempat kita berjalan kaki & dekat bawah dia air tu haa... yang tu pun saya takut tau u all... Saya jadi gayat & seriau... saya membayangkan yang saya akan terjatuh ke dalam air... 

Sumber

Ohya, kalau kita pergi mall, kan kadang2 ada ruang tengah yang boleh kita tengok ke bawah tu haaa... yang ni pun saya tak berani pergi dekat tau u all... sampai dengan anak2 sekali saya tak bagi... semuanya kes saya takut..!! Tapi anak2 saya ni ok je, tak nampak dorang takut or gayat... My dear ada di situ, mereka join sekali... cuma saya je la, jenguk2 dari jauh... Tapi kalau travelator yang macam tangga tesco tu haaa... yang tu saya ok, saya tak takut pun dengan yang ni... Saya rasa tesco ni bagus, memikirkan keselamatan saya... hahhah... travelator @ tangga mereka ni pun, biasanya bukan ke ada penghadang dengan dinding... so, saya rasa lebih selamat berbanding eskalator yang takda penghadang & lebih curam tu haa... Saya punya gayat ni, kadang sampai tangga pun saya takut... sebab sesetengah mall dia suka buat tangga yang curam tu haaa... lurussssss je... udahla saya ni gayat... so, saya sanggup tak pergi shopping pun takpa... lainlah kalau ada lif... Lif tu penyelamat saya lah... Itupun saya nak berteman... Kalau sorang2, rasanya kalau ada alat check tekanan darah, mesti time tu tekanan darah saya di tahap yang paling tinggi... Inilah saya... Dulu seorang yang aktif, seorang yang berani tapi bila semakin kertu, menjadi semakin penakut & semakin gayat...

{ 9 comments.. read them below or add one }

eima eima September 18, 2015
Seriau kan...aku tak gayat seriau tgk kaki ank2....
ayuzan ayuzan September 19, 2015
sejak mcm macam jadi eskelator, sy jd takut juga.huhu
Unknown Unknown September 21, 2015
macam mak jijah la gayat dgn eskalator.. mgkin dia ada sejarah sendiri kot.. tp dia kata bila g umrah, ada eskalator mana2..automatik rasa takut tu hilang
Unknown Unknown September 21, 2015
macam mak jijah la gayat dgn eskalator.. mgkin dia ada sejarah sendiri kot.. tp dia kata bila g umrah, ada eskalator mana2..automatik rasa takut tu hilang
Siti Sharini Siti Sharini September 22, 2015
hhehe saya pon gayat.tp pd ktinggian je kot.yg lain2 tu takat ni blom lg
ayuadyani ayuadyani September 22, 2015
saya dulu gayat juga,cuba beranikan diri je..skrg Alhamdulillah dah ok..heehee
Dunia Zumal Dunia Zumal September 24, 2015
Zumal pun gayat gak... tapi sekarang dah kurang sikit ^-^
Unknown Unknown September 28, 2015
hahaha..semakin kertu semakin penakut ye...nak cover boleh kata semakin berhati-hati..gitu...hahahah
QasehnyaRania QasehnyaRania September 29, 2015
saya pulak jrg gayat naik eskalator ni tp sekali tu pnh naik eskalator di eastern mall.. mmg rasa gerun sebab dia buat bersilang.. pastu ketinggiannya pulakk sekali pndng mcm curam. mmg naik tak tgk bwh dh saya..

saya kalau naik lif kepala pening.hihihi..