Roti goreng telur blackpaper kudapan anak2


Setiap hari kepala saya ni mesti ligat berpikir nak masak apa kudapan anak2 di petang hari or di waktu2 mereka tengah main2... bila dorang kata nak kek, saya masak kek... bila dorang kata nak cucur, saya masak cucur... tapi apa2 pun bergantung pada stok yang ada di rumah la... Normally saya memang buat stok bahan2 nak masak ni dekat rumah... sebab saya sendiri pun memang suka masak... sebelum my dear balik kerja, masak untuk lunch... my dear pergi kerja, masak untuk minum petang pulak... kalau terlebih rajin... bila my dear balik kerja tu, masak untuk makan malam pulak... tapi jenis yang simple2 macam nasi goreng ke... mee goreng ke... aktiviti memasak ni akan jadi sangat2 happy bila kita tengok insan2 tersayang makan masakan kita tu dengan berseleranya... lebih2 lagi 2 orang anak solehah saya ni... hilang segala penat memasak...

Btw, semalam kudapan mereka, saya buat ROTI GORENG TELUR BLACKPAPER VERSI JIMAT TELUR... wah nama bukan main lagi... hahhah... padahal roti goreng telur macam u all biasa buat tu je pun... biasa roti ni kalau saya masak, saya celup dalam telur & goreng... tapi bila versi jimat telur ni, saya gaul2 roti dengan bahan pastu kepal2 & baru goreng... itu je pun... kalau celup kan, banyak pulak nak guna telur.. kikiii... Roti goreng telur ni banyak versi saya buat... kadang2 roti dengan telur + garam je... kadang2 roti + telur + susu pekat... kadang2 roti + telur + lada sulah... kadang2 yang macam dalam gambar ni haa... ikut mana dan je...

CARA BUAT : TELUR + GARAM + SERBUK LADA HITAM + BAWANG = PUKUL BAGI RATA PASTU CARIK2KAN ROTI CAMPUR DALAM BEKAS YANG ADA TELUR TADI PASTU GAUL2 & KEPAL2 PASTU GORENG... SIAP..!! Rasa dia???.. U all try sendiri baru u all tahu... jangan nanti pagi u all dah masak, petang nak masak lagi... muahhahah.. Ohya, resepi kedua roti goreng telur yang saya suka letak susu pekat... try la tau... sedap..!!


"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku" 

{ 20 comments.. read them below or add one }

syawalsimpsons syawalsimpsons November 12, 2014
wahh ada je idea ina kan...nak try jugak la buat makan petang nanti
eima eima November 12, 2014
ooo jimat ek gitu .....
nanti boleh try budak2 suka yg ade susu pekat tu ..manis2
zety zety November 12, 2014
wahhhh tq dear..blh try!
sumysya sumysya November 12, 2014
x nah wat...leh guna resepi ni cam sedap jer
Unknown Unknown November 12, 2014
ok! bahan yg mudah.. boleh try juga nanti
Kak Vit Kak Vit November 12, 2014
senang je buatnya.. boleh try ni..
ecah khalili ecah khalili November 12, 2014
oo..gitu caranye nak jimat telur..hehe..boleh try nnti..hehe
AinulMalik AinulMalik November 12, 2014
bernas sgt idea bagi carik2 roti tu, belum pernah jumpa lagi! campur susu pun belum, tq bg idea :)
AinulMalik AinulMalik November 12, 2014
bernas sgt idea bagi carik2 roti tu, belum pernah jumpa lagi! campur susu pun belum, tq bg idea :)
Unknown Unknown November 12, 2014
tengok gambar tu taw dah sedap..
Unknown Unknown November 12, 2014
sedappppnya klu buat menu ptg, dah la hantu blackpaper,hihi tapi sayang la kak, sekarang orang dalam rumah pantang telur. alahan kulit. jadi bila 2 orang pantang, yang lain pun kena juga. :)
Unknown Unknown November 12, 2014
roti ni serap mnyk x??
ecadwinkyasha ecadwinkyasha November 13, 2014
akak oiiii,
eca kat opis baca entry akak ne.
opismate ckp, "asha, ko buat esok pagi bawak"
ngeeeeeeeeeeeeeeee
Myra Jay Myra Jay November 13, 2014
Itula untungnya surirumah kan, dapat masak air tangan untuk keluarga :)

Myra time cuti sabtu ahad je masak... hari lain balik keje da malam, nak masak lagi asben cakap ok tak payah :)
QasehnyaRania QasehnyaRania November 13, 2014
tak pernah makan lagi roti telur blackpepper.
selalu buat roti telur biasa atau letak cheese..
Unknown Unknown November 16, 2014
Letak blackpaper tu sedapnya.. Selalu juga sya buat kalau tak ada lada sulah..
Fiza Rahman Fiza Rahman November 24, 2014
Kretif tau. Boleh try nih ☺
shahdiana shahdiana December 01, 2014
Rajin btoi ina memasak...nnt2 dah boleh buat buku resepi ina..pastu buat sbgai hadiah GA...