Finally dah ada ring sling untuk Afrina

RING SLING... takut ada yang tak tahu apa benda ring sling, so, saya bagitahu awal2... Ring sling tu salah satu alat yang kita guna untuk gendong baby... Saya tahu pasal ring sling ni masa saya anak sorang lagi... Time tu tengok orang pakai.. phewittttt cun habiss.... nampak bergaya je... Bila tengok harga... erkkk???.... Ok, telan air liur sudah... duk diam2 tak mampu beli kan... So, sampai situ je la.. setakat berkenan tengok orang pakai je... lepas tu dah lupa....


Alih2 bulan lepas, salah sorang kawan blogger @ ima, yang tak aktif berblog tapi sentiasa contact saya & boleh dikatakan kami rapat jugaklah... Dia pergi share pasal meet up dia dengan rakan2 yang ber"babywearing" dekat FB... Sudahhh... ima dah kembalikan ingatan saya kepada ring sling... Untuk newborn macam afrina ni sesuai guna ring sling ke.. wrap ke... tapi saya lagi tergoda dengan ring sling... So, apa lagi... terus saya google2... cuci mata tengok ring sling... bila dah cuci mata, mulalah dah jadi tergila2 nak dekat ring sling tu... U all bayanglah... saya tak pikir panjang pun time nak beli tu... takda nak pikir mahai ke apa... berkenan je, terus zapppp beli...!! haihhh!! padahal tengah cuci mata tu.... 

Serius la untuk saya yang first time nak beli ni mula2 tengok harga telan air liur la jugak... dedulu kan, bila saya tengok orang guna, saya ingat ke harga dia puluh2 je... yela, nampak biasa je... kain camtu je pun kan... itu pemikiran saya pada masa itula... zaman tok kaduk... rupanya harga dia ratus2 hengget..!! So, jangan simply2 kata orang yang ber"ring sling" or ber"babywearing" ni macam orang indon... bila tahu harga nanti kita pakat duk terkejut macam saya... hahhah... Ohya, tapi harga ring sling yang saya beli ni takla mahal sangat sebab ada offer.. tapi masih dalam lingkungan 3 angka la jugak regenya... Kalau harga asal, boleh beli sekotak ephyra saiz premium tu haa...


Ini yang saya punya... RING SLING WARNA MAROON BRAND MAMAPATCH... Oh, cara pemakaian dalam gambar ni tak berapa betul lagi... dah suruh ima troubleshoot... nanti akan betulkan... gambar ni sekadar nak share ring sling yang saya beli tu je... kikiki.. Tujuan saya beli ring sling ni untuk memudahkan saya bila keluar... at least bila saya guna ring sling, tangan saya free.. so, boleh handle Alisha & Aqilah... Kalau dekat rumah, mana tau kot2 Afrina meragam ke... bolehla sambil saya buat kerja sambil gendong Afrina... lagi satu, ketika guna ring sling, kita pun boleh menyusu anak... dah gaya macam 2 in 1... hihii (",)


"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"

{ 8 comments.. read them below or add one }

Sweet red cherry Sweet red cherry November 10, 2014
Comelnya baby dlm ring sling tu..zaman sekarang byk pilihan kan..tinggal pilih ja
Unknown Unknown November 10, 2014
comel je guna ring sling tu..
Unknown Unknown November 10, 2014
nampak mcm bende murahje kan. Tapi hakikatnya 'ringsling' ni brkualiti dan mahal
Unknown Unknown November 10, 2014
iya sekarang femes ringsling/baby wrap ni.. dah jd cam dulu2.. org dulu2 pon guna kain batik silang camni kak.. pengasuh jijah pandai buat.. jijah xreti.. jijah pakai carrier je utk hakimi
Ruhill Fahima Mohammad Ruhill Fahima Mohammad November 11, 2014
nmpak murah tpi yg membuatkan dia mahal tu kualiti kain tu...sya ada satu tapi cuba2 pkai kat umah jer...awal tu baby dok diam je dlm tu...da pas 10 min dia da rimas...nnti bila2 nk try pkai kat luar plak ..kot2 dia ok
Aryan azra Aryan azra November 11, 2014
akak tak pernah guna ni
Mommy_ima Mommy_ima November 12, 2014
i is malu.. tetiba ada nama saya..haha.
tak aktif berblog kan..wakaka :D

sebarkan racunssss bAbywearing..lalala~
takpe, ni racun bermanfaat punya. ;)