Tak semua jenama PIL KALSIUM sesuai dengan kita ke?

Sebelum ni saya ada bagitahu u all yang saya makan kalsium yang doktor bagi kan... Saya jugak ada bagitahu u all yang lepas saya makan pil kalsium tu kaki saya semakin ok kan.. bukanlah takda sakit terus tapi semakin kurang... Nak dijadikan cerita, 2 hari lepas saya sajalah makan pil kalsium yang lain tau... yang agak pemes jenamanya di pasaran...

Tapi tu la masalahnya, bila saya makan pil kalsium jenama tersebut, boleh pulak time saya berjalan biasa2 ni, kaki saya "terpeleok"... U all paham tak maksud "terpeleok" ni...? Gaya orang nak jatuh tu haa tapi takdalah sampai jatuh lagi... kalau ikutkan bukan ke lagi elok sebabnya saya bukan je makan pil kalsium tersebut tapi siap minum air susu lagi..

Makin pelik pulak saya ni... Nak tanya u all, TAK SEMUA PIL KALSIUM YANG ADA DI PASARAN SESUAI DENGAN BADAN KITA KE? ke ataupun pil kalsium ni boleh jadi ada healing process jugak ek?...



"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"
"Ya Allah, sesungguhnya aku (Noorzarina binti Ahmad Tazari) namakan anak yang berada dalam kandunganku ini dengan nama Muhammad. Maka jadikanlah dia anak lelaki dengan kebenaran empunya nama yang mulia ini, iaitu penghulu kami Muhammad s.a.w."
Tak semua jenama PIL KALSIUM sesuai dengan kita ke?

{ 13 comments.. read them below or add one }

Teacher Basariah Teacher Basariah July 07, 2014
tak pernah dengar plak lain company lain efek kalsium dia..hmm...
QasehnyaRania QasehnyaRania July 07, 2014
entah la. tak berani nak kta bab bab vitamin ni.kena tnya pada yg pakar.
mungkin ikut pada penerimaan tubuh juga
emarieys emarieys July 07, 2014
mungkin ia tak sesuai dengan badan kita... sistem dalam badan memang berbeza.
lynndamya lynndamya July 07, 2014
Owh! Terpeleok tu disebabkan akak ambil pil kalsium lain ke? Bukan sbb letih ke apa ye? Sy xpasti, xde pengalaman..hehe
Nora Karim Nora Karim July 07, 2014
mungkin betul la juga ina... kalau kita nak consume ubat dalam badan kita...biasanya bergantung pada kesesuaian badan kita a.k.a hormon kita..moga ina baik2 saja...
Mimie Mimie July 08, 2014
ada yg xsesuai ko kak ina..sy de mkn pil kalsium jenama yg popular gak tp sy xserasi...bila mkn sy xmembuang smggu n akan sembelit...memg wajib sembelit walaupun mnum air byk...bile stop dh xde sembelit dh
AnonymousAnonymous July 08, 2014
ina kan tngh preggy Jangn sembarangan ambil ubat walau ubat vitamin. X elok. Kalau rasa x sesuai xpayahlah ambil pil kalsium tu. Just makan pil kalsium dbekal oleh doc shj
tifaanvar
Myra Jay Myra Jay July 08, 2014
Nak kata pun susah Ina, sebab terpeleok ni sesiapa pun akan jd, even myra pun dlu ada gak jadi tapi dah lama tak jd..

berapa lama Ina makan pil kalsium tu sblm terpeleok?

Shaklee punya ke?

Pil kalsium ni Ina kena tgk berapa mg kalisum yg ada? Dan kena ambil ikut kepeluan badan
Myra Jay Myra Jay July 08, 2014
Nak kata pun susah Ina, sebab terpeleok ni sesiapa pun akan jd, even myra pun dlu ada gak jadi tapi dah lama tak jd..

berapa lama Ina makan pil kalsium tu sblm terpeleok?

Shaklee punya ke?

Pil kalsium ni Ina kena tgk berapa mg kalisum yg ada? Dan kena ambil ikut kepeluan badan
Unknown Unknown July 08, 2014
alamak.. nak jawab pon xpandai sebab xde pengalaman.. tp biasanya setiap dos ubat kdg2 berbeza gan farmasi lain.
Maria Firdz Maria Firdz July 10, 2014
saya x pnh amik pil kalsium sbb sy pengambil hasil tenusu tegar... keju dan susu tu feveret saya...
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ July 10, 2014
salam k.ina..
huhu..mugnkin jgk tu..tak sesuai dgn kita, perubahan pun kita tak alami
Fiza Rahman Fiza Rahman July 11, 2014
Tak kira vitamin apa pon ina. MEmang ada yg tak serasi. Tapi kalau healing krisi tu kena banyak minum air masak.