Nak tanya or mintak tolong warga SUNGAI PETANI

Selagi saya tak beranak, selagi tu la u all kene hadap entry berkaitan mengandung di blog saya ni yer... Cerita lain tunggu nanti saya dah mai mood rajin nak upload gambar yer... Sekarang ni penyakit M besar menjelma... (^_^)... Untuk anak ketiga ni, buat pertama kalinya saya ambik keputusan untuk berpantang sendiri di Sungai Petani... Sebelum ni saya pernah kata, kalau boleh selagi parent saya ada, saya nak berpantang di rumah parent saya.. tapi tu la, kita hanya manusia biasa yang hanya mampu merancang tapi yang menentukan tetap Tuhan... Dengan keadaan abah saya yang dah kerja di Sungai Besi, dengan adik saya yang sakit & dengan mak saya duk umah sorang2 dekat chemor.. So, rasanya berpantang sendiri adalah yang terbaik...

Taknaklah susahkan mak saya... kalau saya berpantang sana 40 hari, takkan 40 hari tu mak saya tak pergi jenguk adik saya kan... Nanti menyusahkan mak saya nak melawat adik pulak... Lagipun mak duduk sorang... Time mak saya pergi kerja, tinggal saya anak beranak jugak... so, keadaan dia sama je kalau saya berpantang sendiri di sungai petani ni pun kan... Cuma tu la u all, satu lagi masalah saya... saya sedang mencari TUKANG URUT IBU BERSALIN...

U all ada tak tahu no contact tukang urut ibu bersalin di sungai petani ni?... Rumah saya di jalan anggerik, amanjaya.. Kalau u all bukan orang sungai petani tapi u all ada kawan2 or sedara mara yang duduk di sungai petani, nak mintak tolong u all tanya mereka kot2 ada nombor contact... Saya duduk sungai petani ni, 4 beranak ni je u all... takda sedara mara... alahaiiii tiba2 rasa kesian plak dekat diri sendiri menjadi perantau... (^_^)


"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"
"Ya Allah, sesungguhnya aku (Noorzarina binti Ahmad Tazari) namakan anak yang berada dalam kandunganku ini dengan nama Muhammad. Maka jadikanlah dia anak lelaki dengan kebenaran empunya nama yang mulia ini, iaitu penghulu kami Muhammad s.a.w."
Nak tanya or mintak tolong warga SUNGAI PETANI

{ 21 comments.. read them below or add one }

Ainim Rashihah Ainim Rashihah July 07, 2014
nanti saya try tanya kawan2 ya kak
mama lynn mama lynn July 07, 2014
nnt lynn tnykan pada biras ye
QasehnyaRania QasehnyaRania July 07, 2014
cer try tnya kak hayati.
rasanya dia pantang kat sp.
lynndamya lynndamya July 07, 2014
Salam, kak :D owh alamak, sorry ya xdpt membantu...jauh tersasar, sy ni org johor~ haha :D
emarieys emarieys July 07, 2014
harap akan ada tukang urutnya...
Nora Karim Nora Karim July 07, 2014
ina... akak dari anak sulung pantang sendiri... sebab dah tak de mak... belah husband pun tak de mak dah... so mmg pantang sendiri...

dengan tak tahu apa2nya... dengan faris dulu kuning yang smpi tahap kena tukar darah (tapi mujur kuning makin turun bacaannya... maka tak jadi tukar darah...) duduk hospital lebih 2 minggu... masa tu akak nangis kat hospital... sampai kak ipar tak kasi datang hospital tengok faris... dia takut akak "meroyan"... sbb setiap kali tengok faris akak nangis... masa tu tak tau nak cakap la...

tapi satu tips je la akak boleh kasi... ingat satu je... Allah sentiasa ada, sangat2 dekat dengan kita... :D InsyaAllah... sekarang ni mmg la kita risau... takde siapa2, takut tak jumpa bidan, takut anak2 meragam, takut baby macam tu, macam ni... takut tu takut ni... tapi bila sampai masa nanti... Allah akan permudahkan semuanya... :D

akak doakan semua persiapan dan urusan ina nak bersalin nanti dipermudahkan Allah... Amin...
Siti Sharini Siti Sharini July 07, 2014
Alamak..kalau belah sbrg jaya ni taula..SP xtau..nway take care yerr
Mimie Mimie July 08, 2014
alahai sian kak ina..sy pun xde contact kak ina..nk tlg pun xdpt
AnonymousAnonymous July 08, 2014
sorrylah ina x dapat nolong
tifaanvar
- AZIE - - AZIE - July 08, 2014
salam ina..saya ada kenal sorg kakak yg memg bidan utk jg org dalam berpantang. Dia duk di Tikam Batu..tp dia boleh ja pegi SP tu. Ina berminat x? Kalo berminat nti ina email sy..sy bg no fon kakak tu. Kakak ni memg direkomen oleh ofismate sy.
Unknown Unknown July 08, 2014
alaaa..kesiannya kat kawan kita sorang ni..boleh rasakan apa yang ina rasa..sebab saya dulu pon pantang sendiri jer anak no 3..huhu..

en hubby kita ada kawan kat sp..nanti saya mintak tolong dia carikan..
Fiza Rahman Fiza Rahman July 08, 2014
Harap ada yg dapat membantu. Kalau kat KL ni kawan saya memang mengurut org lpas bersalin. Siap package lagi.
Myra Jay Myra Jay July 08, 2014
Kalau belah b'worth ni ada jugak la beberapa kenalan.. belah sana tak tau..

Apapun moga Ina berjumpa ye dengan tukang urut..

Dan semoga dipermudahkan urusan bersalin nanti ye
Unknown Unknown July 08, 2014
hope ada yg membantu kak.. inshaaAllah akak akan baik2 je.. ada 3 sudah kan.. hehe n harap bersalin normal sebab senang sikit nak jaga.
Puan Kutu Puan Kutu July 09, 2014
yg urut sy tu ada la.tp tak best sgt pun dia urut.huhu
Unknown Unknown July 09, 2014
Za tak taw la kak dkt area amanjaya..
aziazib aziazib July 10, 2014
sy pn akan berpantang sendiri anak ketiga ni. tp masa anak kedua hari tu hari 19 dah pantang sendiri. xingat lak camna sy pantang, hahaha.. masak semua sendiri.. mak xde... huhuhu
Maria Firdz Maria Firdz July 10, 2014
saya pun pntg sendiri kak anak kedua hari tu... insha Allah... segalanya mudah... yakin dgn Allah...
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ July 10, 2014
salam k.ina..
huhuhu..semoga dpt jumpa bidan yg dicari..
 Aisy Nasiha Aisy Nasiha July 12, 2014
Semoga dimudahkan urusan ina ya.. dah makin nak dekat harinya ya..
caliph shuriken caliph shuriken July 19, 2014
sy terlupa laa dgn siapa adik ipar sy berurut last year, huh...