Pengalaman keracunan makanan ketika mengandung

Kalau kita pergi makan nasi kenduri pastu sakit2 perut, tu dipanggil keracunan makanan ke ek..? tapi rasa macam teruk sangat pulak tulis keracunanan, tulis "tersilap makan" la yer... (^_^) Ketika di Terengganu hari tu, kami ada pergi makan kenduri tau.. Makanan memang best la kan... Tapi tu la, nak dijadikan cerita, pukul 4 lebih pagi esoknya, tengah2 tidur tu saya terjaga sebab sakit perut yang amat.. memulas2 perut ni tau... Saya teruslah masuk ke tandas...

Rasa macam nak menangis dalam tandas tu tau... berpeluh2 badan padahal dalam tandas tu ada aircond sebab time tu dekat hotel... dari saya duduk sampai mencangkung atas tandas duduk tu tau... Time ni saya ingat satu je, saya nak beranak dah agaknya ni... pastu sempat pulak risau kalau saya beranak dekat Terengganu habislah... takkan nak berpantang di Terengganu... pastu pikir pulak, kandungan baru 6 bulan lebih, nanti baby kene duduk dalam apa ek yang orang panggil.. dalam bekas baby tu... lupa plak nama dia... kiranya baby nak kene tahan dekat wad sebab tak cukup berat + tak cukup bulan... makin risau saya dibuatnya...

Memang lama la saya duduk dalam tandas tu... sakit dia tu rasa macam dah duduk dalam labour room tu haaa... bila saya dah selesai tu, terus kembali tidur... tengok yang lain2 semuanya ok... elok je tidur, takda nampak tanda2 sakit perut pun... tapi bila dah siang tu kan, semua pakat cite masuk tandas... Laaa rupanya saya sakit tu bukanlah sebab nak bersalin yer... hihii... Alhamdulillah lega sikit rasa... Tapi untuk hari tu, rasanya mau 5 kali saya duk keluar masuk tandas... Alhamdulillah lepas tu dah ok, saya & baby pun ok je... baby pun gerak aktif je....


"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"
"Ya Allah, sesungguhnya aku (Noorzarina binti Ahmad Tazari) namakan anak yang berada dalam kandunganku ini dengan nama Muhammad. Maka jadikanlah dia anak lelaki dengan kebenaran empunya nama yang mulia ini, iaitu penghulu kami Muhammad s.a.w."
Pengalaman keracunan makanan ketika mengandung

{ 16 comments.. read them below or add one }

Unknown Unknown July 17, 2014
kalau keracunan makanan.. lembik betul badan rasa.. lemah je..
Unknown Unknown July 17, 2014
kak.. nanti letak balik url blog jijah yg baru.. takut entry baru jijah tak terupdate dlm bloglist kak
Unknown Unknown July 17, 2014
Cirit birit mase preggy memang memeritkan..lenguh duk cangkung ngan perut memboyot...hoho..
Unknown Unknown July 17, 2014
kesiannya..sampai mencangkung.. hati2 makan kenduri.. perut masa pregnant ni sensitif sikit..
Mar Mansor Mar Mansor July 17, 2014
semoga semuanya baik2 je
ayuzan ayuzan July 17, 2014
syukur baby xpape kan kak. kalau x..baby masuk incubator.hehe
syawalsimpsons syawalsimpsons July 17, 2014
sue pon penah kena waktu prgenantkan izz dolu...
Amelia Amelia July 17, 2014
rasanya nama dia incubator.

emak saya pun kes sama juga. tapi bukan keracunan makanan la.

masa tu emak tak tahu dia mengandung. so macam-macam benda panas emak makan. sebab nenek ingatkan sakit perut yang lain.

nasib baiklah cepat-cepat jumpa doktor. sobs.
AnonymousAnonymous July 17, 2014
penah dengar petua.. kalau keracunan makanan boleh minum air bancuhan garam sikit.. kasi buang itu racun dalam perut..
Ibu Yusuf Maryam Ibu Yusuf Maryam July 18, 2014
Assalam Ina..
Cuma perlu bg nama ya?
Anak soleh dan solehah kak zefa nak turut serta:

1. Muhammad Yusuf Nabhan
2. Maryam Nabihah

Terima kasih :D
Mimie Mimie July 18, 2014
time peknen kalo skit prut ceri beri memg seksa
AnonymousAnonymous July 18, 2014
lps brhati2 lah bila mkn dluar. Tapi kita x th bende ni nk jadi kan. Alhamdulillah segalanya ok.

Tifaanvar
lynndamya lynndamya July 22, 2014
Wah..mcm tersiksa nya...cherry berry masa tak pregnant pun dah mcm tersiksa, pe lagi tyme pregnant..mesti xselesa, kalau sy pun sy terfikir dah nak bersalin, kak~ hahaha nasib xde pape :D hihi~
Nora Karim Nora Karim July 23, 2014
Alahai kesiannya... mujur la xpape...