Alisha & susu badan & susu formula


Dekat entry kekurangan MOOD, Azi ada tanya saya pasal alisha menyusu badan lagi ke + susu FM @ Anmum minum lagi tak...

Untuk pengetahuan u all.. Alisha masih lagi menyusu badan & dia jugak minum susu anmum.. Kalau Alisha nak tidur.. tak kiralah tidur siang or tidur malam, memang dia akan menyusu badan.. Walaupun saya rasa susu saya dah tak banyak pun tapi tu la, maybe alisha ni sekadar nak merasa nipple tu ada dalam mulut kot.. tapi entahlah, saya pun tak pasti...

Susu Anmum, alisha minum bukanlah banyak sangat pun u all... ada mood jugak budak kecik ni.. bila datang mood nak minum tu, sebotol besar pun habis, bila takda mood, botol kecik tu pun tak habis.. siap boleh dia pergi percikkan susu tu dekat satu rumah lagi... adehhhhh...

Saya tak reti nak buat alisha minum susu botol dia tu sampai terlena... macamana yer nak buat???... Saya kadang2 sampai terfikir nak letak something dekat nipple nak suruh alisha stop susu badan.. tapi saya pikir balik.. tak sampai hati.. yela, seperti yang u all tahu, sebelum ni target saya nak bagi alisha minum sampai 2 tahun kan.. so, kalau saya buat macam tu, saya rasa macam betapa kejamnya diri saya ni... tak sanggup lagi.. 

Tapi apa2 pun, apabila alisha cukup je 2 tahun jika masih tak berhenti, saya akan buat jugaklah kot... lagipun, alisha 2 tahun, bulan 9 & adik alisha lahir bulan 11.. so, oklah, ada masa untuk alisha slow2 berhenti terus minum susu badan... Yang buat saya bertambah tak berani nak berhenti terus tu, sebab saya takut jadi bengkak susu.. nanti haru saya dibuatnya.. pam2 ni saya tak berapa arif + kurang suka... Alisha tak minum sehari pun breast saya dah bengkak apatah lagi kalau berhenti terus.. mahu meraung kesakitan saya... huhuu

Cuma sekarang ni memang saya cuba untuk bagi alisha banyak minum susu anmum lah.. kadang2 tu saja buat tak layan dia.. saya tayang susu botol sampai 2 3 botol depan mata dia.. kikikii.. Tapikan u all, kalau dengan opah dia, alisha tak minum susu badan pun takpa... opah tepuk2 terus boleh lena... alahaiii anak...

P/s : Mood takda tapi entry tetap ada... kikikiiii

{ 25 comments.. read them below or add one }

Eintan Nurfuzie Eintan Nurfuzie May 24, 2012
X AWEN LAGI...EHHE...TP LEH GAK DIJADIKAN INFO UNTUKMS KAN DTG
zachflazz zachflazz May 24, 2012
harus ditepuk-tepuk nih alisha supaya tido. susu sepertinya number kesekian ya? hehe.. selamat siang alisha
Kakzakie Purvit Kakzakie Purvit May 24, 2012
Betul org kata nak mengempeng... kadang bukan hisap pun tapi saja nak ada nipple dlm mulut... lama-lama dia tidur...
Unknown Unknown May 24, 2012
Hakim pun gitu gak dulu.. dia duk bergantung tiap kali nak tido atau nak bergolek dpn tibi.
Tapi skang tak sampai 2 bln lg Hakim akan berumo 2 tahun, dia yg dah tak berapa melekat lagi mcm dulu :)
dia sendiri yg nak stop agak nyer..
ain'syaa ain'syaa May 24, 2012
mcm adik sepupu ain dia minum susu anmum . badan dia cepat membesar . baru 4 bulan tapi badan tu mcm budak dah 6 , 8 bulan je
sal ya sal ya May 24, 2012
bau mak dgn bau opah lain. anak2 akak semua berhenti snediri. itu pun lepas pujuk2. berhenti 2 thn 6 bln sorang, 2 thn 7 bln srg. time bengkak susu tu mmg membantu la anak2 ni. hehehe...
Mommy_ima Mommy_ima May 24, 2012
tak pe...slow2 nnt stop sendiri la.. lgpun tu namanya masih ade rezeki alisha. nnt dah 2 tahun, baru la pikir mcm mana ye. :)
The Fakhirin The Fakhirin May 24, 2012
or ckp, budak mnum susu ibu cerdik..kn lagi erat kalau ibu susukn badan.
suhaina laui. suhaina laui. May 24, 2012
alisha nk manja2 lagik dgn ibu....
nita nita May 24, 2012
untung la alisha dapat minum susu ibu sampai umur 2 tahun Asyraf hanya 2 bulan dan Aishah pula sebulan sebab mereka ada masalah jantung susah nak hisap susu dan mama mereka pula masalah gastrik terpaksa makan ubat dan susu tak banyak. Kalau boleh beri mereka susu ibu berterusan hingga mereka berumur 2 tahun kan best. takyah la nak paksa2 sgt Alisha berhenti nanti da ada adik dia akan berhenti sendiri. ^_^
nazayiena nazayiena May 24, 2012
Klu camni nak kena bawa opah sini le tinggal ngan alisha.....
Yumida Yumida May 24, 2012
sronok baca pengalaman akak ni...hmmmm...cam teringin1000x nak de baby....tp lom rezki lg..
mood xde tp entry tetap ade..hihi..geliati bc
aziazib aziazib May 24, 2012
biasa fully bf ni susahkan nak berhenti susu badan. tu yang tanya. alisha ni baguslah ok je minum susu botol setengah baby xmahu langsungkan...

sy pn mcm tu jugak masa nak berentikan sofea. sbb ada banyak masa asyik bertangguh je. xsampai hati lagi. tp sy mmg dr awal dh campur tu yang xde mslh. sib baik alisha dua tahun nnti baby lom keluar lg so msih ada waktu..

sy dulu bubuh garam kat nipple nak stopkan sofea menyusu... hi3
Cikrosecute Cikrosecute May 24, 2012
time haziq dulu...cik rose letak bijam kat nipple...lagipun dia dah 3 tahun hihihi...waktu tue nak mengandungkan syifa..
Ce'gu JAERA Ce'gu JAERA May 24, 2012
nanti kalau saya dah berumah tangga, tau lah apa nama semua tu.. susu, lampin dll... (",)
ecadwinkyasha ecadwinkyasha May 24, 2012
manja cucu dgn mak ne lain kak..
eca pun nmpk manja bapa dgn anak sedara...ish,boleh jeles daku dibuatnya.hahaha
Unknown Unknown May 24, 2012
bagus yer...lama jugak Alisha dah minum susu badan yer...
Farah Shamsudin Farah Shamsudin May 24, 2012
elok la alisya boleh menyusu samp 2 tahun. nanti bila dah 2 tahun baru pikir mcmane nak putuskan.. skang ni bgla die puas2 dl kan..
eita eita May 24, 2012
layan je budak2 kan
Salina Mat Isa Salina Mat Isa May 24, 2012
alisha nk manje2 ngn ibu la tu..tk pe slow2 ajar dia..
Shida Radzuan Shida Radzuan May 25, 2012
oh hal ibu2 hehee ..blh juga bt pgalaman tuk dri nnt hehe ^_^
adyna AB adyna AB May 25, 2012
amni pun masa pisah susu badan sebab akak masuk hospital..kurus kering dia :) sekarang dah minum botol
Ruse Sulaiman Ruse Sulaiman May 25, 2012
Takpe lah belum sampai masanya lagi agaknya..
jamilahamzah jamilahamzah May 25, 2012
erm, k.ja plak dh kering susunya sejak 3/4 bulan lepas.. tp masa awal2 tu idlan dok menyusu jugak...dia nk hisap jer masa tidur tu.. tapi makin lama k.ja plak makin sakit n tak selesa.. tu yg stop terus tu...alhamdulilah, idlan dh boleh tidur lepas minum susu sebotol... kadang2, susu habis tp x tidur2 pun.. k.ja biar jer.. lama2 dia terlena sendiri...
9n0L4 9n0L4 May 25, 2012
mak saye dulu letak kicap. haha. terus adek saya tak nak dah lepas tu.