UV @ traffic blog di saat blog terabai

Dah lebih dari seminggu blog saya sunyi tanpa entry... adehhhh...!! Nak update tapi malas... bukan apa u all... sejak2 dah ada 3 orang anak ni, masa saya jadi terhad... pagi2 sebelum 3 orang solehah tu bangun tidur, saya nak siapkan rumah + sediakan bahan2 untuk memasak... bila dah siap, anak2 dah bangun.. so, nak layan dorang pulak...malam2 bagi anak2 tidur, saya join sekali tidur... konon nak bangun semula bila dorang tidur sebab nak buat auto publish la entry kononnya tapi nan hadooooo... tido lagi best... Anak dah 3 orang, tenaga perlu lagi banyak untuk uruskan dorang + rumah ni semua.. bila ada masa lapang sikit, ada hati nak update tapi baru nak bukak komputer terasa pulak berehat dengan anak2 lagi bagus... habis tu camne... saya masih dalam proses uruskan masa dengan betoi ni... kene selitkan jugak masa berblog... kwang kwang kwang...


Walaupun seminggu lebih saya tak update blog, tapi alhamdulillah sebab unique visitors @ UV blog saya tetap kekal macam biasa... harian 3k++ or 4k++... tapi average 3k++ je laa.... UV sentiasa masuk ke blog saya ni harapkan entry2 yang "kuat" dekat google je pun... bila orang search, nampak link blog saya pastu dorang klik & saya dapat traffic... Alhamdulillah jugak sebab banyak entry di blog saya ni mesra dengan google... ada orang google pasal anak2, pasal ibu2, pasal resepi & tak lupa jugak pasal produk2 yang saya promote di blog.. Bab produk yang saya promote ni lagi satu hal... tersangat ramai yang PM or emel saya tanya pasal produk.. nak jadi dropship la, nak borong la, nak beli sehelai la... bukan setakat dorang PM dekat FB or emel tapi siap dekat kotak jerit di sidebar saya tu pun dorang tanya pasal barang saya promote... ramai yang salah paham.. hakikatnya saya dah letak link di setiap entry promote... 

Ohya, nak cakap gak ni... kalau ada yang nak saya review produk u all, bolehlah contact2 saya yer... tapi review berbayar ye cayang... (^_^) Ponat eden perah otak karang entry untuk cari income sendiri... kikikii ;p


Ni UV dari Nuffnang tau... yang atas tu UV dari google analytics... kalau dari Nuffnang, average UV saya 1k++ je sehari... saya pun tak pasti kenapa UV nuff & google analytics ni berbeza.. adakah nuff tu disebabkan dorang kene bayar dekat kita berbanding dengan google analytics ni takda bayaran..? opsttt...!! tapi saya tak kisahla... sebab saya tak ambik kisah sangat dah pasal stats di nuff.. saya lebih prefer kepada google analytics... untuk pengetahuan... kalau client nak tengok UV kita, dorang akan mintak kita punya stats dekat google analytics bukannya nuffnang...


"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"

{ 15 comments.. read them below or add one }

Mrs Velentine Mrs Velentine October 28, 2014
maintain jer kak punya UV terbaek
Fiza Rahman Fiza Rahman October 28, 2014
Bestnya. Tak update pon UV ribu riban. Tahniah ina. Bila lah nak dpt UV mcm tu.
randomlyally randomlyally October 28, 2014
Tahniah..uv tetap menten walau tak update blog.. blog berinformasi mmg dicari..
Masya Masya October 28, 2014
samalah ina mood sy kelaut sebab bz kat opis.. sempat bw jer... xpe sehari satu entry pun dah syukur sgt ... itu pun terkial² nak mengarang huhuhuhu
jamilahamzah jamilahamzah October 28, 2014
tak paham cmner nak bt analytic tu..
Mimie Mimie October 28, 2014
Kire tgi la jugak kak ina
Unknown Unknown October 28, 2014
akhirnya ade jgk ntri baru kat cini
lynndamya lynndamya October 28, 2014
Salam, owh seriously?? mcm mana nak check google analytics bagai tu ea? selama ni mmg duk check kat Nuff semata, hahaha :p
byk betul UV akak..haa sy pun mmg suggestkan blog akak kat kawan2 sy yg pregnant skang ni, sy ckp baca blog ni, byk ilmu ibu2 ni, hahaha
Unknown Unknown October 28, 2014
memang beza sangat uv dekat nuff dengan google.Nuff dia punya kira start dari jam 12 malam-12 malam..google pulak dari jam 8 pagi-8pagi..lebih suka ikut dari google sebab lebih banyak..kan?/heheh
Unknown Unknown October 28, 2014
hebat! terbaik la kak.. mmg blog kak mesra trafik.. tu senang org search dpt blog akka
Unknown Unknown October 29, 2014
Tetap tinggi UV dan PV ;)
Ezad Skytech Ezad Skytech October 29, 2014
tak update pun trafik tetap banyak masuk kan...entri mesti banyak first page google ni...orang search je terus jumpa dan klik masuk blog...hee :D
Myra Jay Myra Jay October 31, 2014
Owhh banyak jugak bezanya nuff dengan gugel ye..
Myra selalu refer nuff jela.. klau setakat beza ratus2 ok la ni smpai ribuan...

Camne nak check guna google ye? Pernah try sekali dari entry Ina, tp tak berapa reti gak.
Unknown Unknown November 06, 2014
Best nya kan ina.. Tak update pun trafik tinggi. Sya pun malas² je nak update sekarang. Ibu beranak 5 lah katakan.. Haha.. 5 tu termasuk, aniq, abah aniq, pak cik² aniq Yg bertiga.. Semua lelaki. Stress juga walau ramai dah besar. Stress tu ubat dia tu tido. Laptop tak pandang dah.. Haha