Kenapa saya perlu hantar emel ala2 surat rasmi kepada sponsor...

Hari tu saya ada tunjuk contoh emel dekat u all yang saya hantar dekat sponsor IntaNBerliaN Mega Giveaway 2013 kan... Contoh emel saya tu ala2 surat rasmi gitu ayat dia.. hahahah.. Meh saya nak story kat u all kenapa saya hantar ala2 surat rasmi... (",)... *Ada yang komen saya pasal ni... hihii

Firstly, saya nak bagitahu u all, saya jenis seorang yang kalau buat kerja yang stail camgini.. libatkan orang luar or ramai orang.. saya jenis yang sistematik.. saya dah aturkan dari awal semuanya.. saya mementingkan pengurusan dalam bab2 ni... Walaupun bagi orang lain... ianya hanyalah GIVEAWAY.. bukannya event yang besau2 gedabak kan.. hahhah

Saya hantar emel ala2 surat rasmi sebabnya, saya pikir emel tu dihantar kepada "orang bisnes" bukan kawan2 saya... alaaa macam kalau kita nak merisik bertunang tu semualah... kita bukan main serang camtu je kan... kita meminang anak orang dengan penuh adat... macam saya ni jugaklah, nak mintak barang orang, so, haruslah mintak dengan penuh adat jugak.. kesopanan & kesusilaan... cewahhhh... hihiii

Actually, dulu ketika saya belajar IPT, saya antara yang aktif dalam kelab... pernah beberapa kali jadi pengarah program.. dah biasa dengan surat rasmi, paperwork, meeting.. contact sana contact sini...*macam hebak je bunyinya... kui kui kui... tu yang saya macam skima sikit kalau bab2 yang berkaitan dengan orang luar.. hihii

Kalau orang yang saya mintak sponsor tu adalah kawan2 saya, saya pun takda nak buat emel ala2 surat rasmi beria bagai tu... maybe saya akan cakap "Saya nak buat GA bulan depan, awak nak sponsor tak?"...hihii.. Saya buat GA ni melibatkan orang luar... orang yang saya tak kenal... "orang bisnes"... saya perlukan HITAM PUTIH...(^_^).. Dah la, sampai sini je cite saya.. nanti tak pasal2, banyak pulak yang saya tulis.. yela, tak semua orang paham apa yang saya pikirkan.. & tak semua orang pemikiran sama dengan saya... (^_^)

Kenapa saya perlu hantar emel ala2 surat rasmi kepada sponsor...

{ 23 comments.. read them below or add one }

umiawadah umiawadah February 20, 2013
betullah dah apa yang awak buat tu...saya sokong cara sebegitu lebih sopan...
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ February 20, 2013
salam k.ina..
tgk pada cth email tu, mmg sesuai..xde la skema sgt..
org berbudi kita berbahasakan kan.. hihih.. :)
fieda fieda February 20, 2013
betul tu ina..org bisnes baca pun sejuk jer hati..hihi
Puan Ira Puan Ira February 20, 2013
lain org lain cr...tp yg penting kita beradab..
Puan Kutu Puan Kutu February 20, 2013
surat rasmi tu melambangkan profesionalisme n sifat besungguh2..good job ina..:)
Unknown Unknown February 20, 2013
susah kalau kita nak puaskan hati semua orang intan.... buat apa yang intan rasa terbaik...akak sokong
careno careno February 20, 2013
bagus2... amalan yg baik dn harus diteruskan...
ecadwinkyasha ecadwinkyasha February 20, 2013
kena ada hitam putih,pastu kena bgi something tuk mereka..baru ada win2x situation.
Miss N™ Miss N™ February 20, 2013
Bagus juga ada hitam putih mcm ni kan.. :)
ayut ayut February 20, 2013
ayut pon skema gak klu 1st time contact2x org ni..huhuhu :))
Mimie Mimie February 20, 2013
memg la kak...kalo nk mintak sesuatu dr org luar memg kena buat mcm surat rasmikan..
Mrs Velentine Mrs Velentine February 20, 2013
ya suka cth surat kak ina tue..teringin juga mau buat tp belum ada keyakinan
haryati haryati February 20, 2013
kira ada pengalaman dlm bab2 deal ngan klien la...besh jugak kan..
Nida Mohd Nida Mohd February 20, 2013
sy setuju kalo melibatkan org luar memang kena sistematik..xleh nk buat main2 kn
Unknown Unknown February 20, 2013
itu yg sebaiknya kak.. nak dapat sponsor bukan senang kan.. jadi kena la berbahasa.. hehe
QasehnyaRania QasehnyaRania February 20, 2013
betul2..

nak buat bisnes jugakla.nanti dapt surat resmi gitu.. hihi
Unknown Unknown February 21, 2013
lain org lain cara... ok la tu.. bahasa yg mudah difahami..biasanya kalo bahsa pasar ni org pun kompius..x paham...hihi...
mummyrinazone beauty mummyrinazone beauty February 22, 2013
=)barulah urusan semua berjalan ngan rapi dan teratur..tak gitu?
shahdiana shahdiana February 22, 2013
suka cara ina buat GA...memang sangat advance gitu...email yang rasmi camtu at least boleh di refer balik kalo aa pape kan....hehehehe...kalo masa mengizinkan Inshaa Allah yana join GA ina ye...
Wanieys a.k.a IbuQalief Wanieys a.k.a IbuQalief February 24, 2013
kena la formal kan nak minta kt orang ni..betul apa yg kak ina buat tu...budi bahasa budaya kita *tetiba* haha