Cara saya merapatkan diri dengan kawan2 blogger.. (",)

Saya saja nak share dengan u all... antara cara2 saya berblog lah kononnya.. hihii.. Senang cakap, macam ni lah... kadang walaupun kita buat entry tapi kita tak blogwalking tapi UV kita tetap juga boleh maintain macam biasa... Yela, ada masa, macam saya ni haaa.. tengah2 sarat kadang2 dataang rasa malas la tak laratlah.. macam2 pesen lah.. Tapi alhamdulillah saya dapat maintainkan UV walaupun kadang2 tak sempat nak blogwalking...

Antara cara yang saya buat.. maksudnya dari awal2 dulu tau.. bukan sekarang baru buat tau.. (",) Setiap kali singgah blog kengkawan, rajin2kan diri komen.. macam saya, walaupun dia datang blog saya komen 1 entry je tapi saya pergi blog dia, komen 2 3 entry... Senang cakap, dalam hati jangan ada sikap "DIA KOMEN BLOG SAYA 1 ENTRY, SO, BUAT APA SAYA NAK KOMEN BLOG DIA BANYAK2 ENTRY.." (",)

Sama jugak, kalau orang yang datang komen blog saya walaupun hanya sekali, tapi saya pergi blog dia, FOLLOW + KOMEN 2 3 ENTRY DIA...

Lagi satu, kalau saya tak sempat balas jejak orang yang datang blog saya pada hari yang sama, saya akan pergi jugak walaupun lambat & saya akan KOMEN DARI ENTRY LAST SAYA BACA... WALAUPUN   DIA TAK KOMEN ENTRY SAYA DARI LAST YANG DIA BACA... Pendek kata jangan berkira... (",)

Selain tu, jika orang datang blog saya & tinggal komen tapi saya pergi blog dia, dia tak update pun lagi.. so, SAYA AKAN KOMEN BAGITAHU SAYA SINGGAH.. (",) At least owner blog tu tahu yang saya tetap balas kunjungan dia... (",)

Itulah antara cara saya berblog.. & ini jugaklah yang saya rasa macam mesra je dengan blogger2 lain... Walaupun saya tak sempat singgah blog mereka, tapi mereka tetap jugak singgah blog saya... (^_^)

P/s : Kita tak akan rugi jika kita berbuat baik..
P/s : Jangan risau jika sebelum kahwin tak pandai masak.. baca KISAH SAYA NI (^_^)


Cara saya merapatkan diri dengan kawan2 blogger.. (",)

{ 68 comments.. read them below or add one }

Fazlinil Irma Fazlinil Irma September 28, 2012
intan mmg rajin dtg ziarah.. akak je yg jarang datang.. heee. :)

skrg resepi mcm2 dlm internet.. nak dgn tak nak je masak ni. :)
AnonymousAnonymous September 28, 2012
betul tu, antara cara KA juga
Unknown Unknown September 28, 2012
wah bgusnya..mmg baik pun :)..time ksh ats pkongsian tu..sy slalu tgk akak dtg sgah blog sy..time ksh byk2 :)....

**tu lah..tgh ssh ati sbb xpndi msk nih..skang nk blaja msk, mcm xmo pula, sbb kt umh mak da msk..hihi
Saleha Saleha September 28, 2012
bagus cara ina ni, kdg kita rasa kwn alam maya ni sgt lah rapat kan, padahal tak pernah jumpa tapi rasa mcm dekatje di hati
- AZIE - - AZIE - September 28, 2012
ahaks...blog ini mesti sy akan masuk hari2...ada tarikan magnet pulak, gaya penulisan yg simple, tp menarik..sbb tue kalo blh xnak miss entry terbaru ...wahhhh jujur gila bgtau nie
Puan Surina Rashid Puan Surina Rashid September 28, 2012
betul, akk mesti singgah walupun x follow. kire okaylah... nnti kite nak suh akk buat satu entry untuk saya boleh? saya nak bg akk barang marykay. :)
Riena Haiqal Riena Haiqal September 28, 2012
sama macam saya.. saya akan komen dari last entry yang saya belum baca lagi.. sampaila entry yang terbaru.. (^_^)
Miss N™ Miss N™ September 28, 2012
betul..xrugikan buat baik pada sesiapa..
Masya Masya September 28, 2012
samelah sy pun.. tp sy selalu baca semua entry yg tertgl tapi x komen semua... komen yg sy nak komen jer.... tq ina selalu singgah blog.. dan jadi antara kawan alam maya yg rapat...
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI September 28, 2012
cara mcm ni yg akan mnmbh lbh ramai kenalan =)
Myra Jay Myra Jay September 28, 2012
Suka cara Ina ni, rajin membaca dan berblogwalking, sebab tu ramai suka; )
Kakzakie Purvit Kakzakie Purvit September 28, 2012
Berblog pun kena ramah ye Intan. Kakak tahu Intan memang rajin..
Zana Adieyza Zana Adieyza September 28, 2012
nice tips!! zana nak cuba jugaklah.. tq so much sbb kongsi ilmu baru!
Mimie Mimie September 28, 2012
sangat setuju dengan entry kak ina..hehehe
maya amir maya amir September 28, 2012
tips menarik:) sharing is caring:)

ooo..ina housewife.. hehe..ingat ina keje.. sorry baru 1st time dtg blog ni:)
Fiza Rahman Fiza Rahman September 28, 2012
Thanks for the tips. Ada gak buat cara macam nih. Tapi kan ina, kekadang terasa gak bila kita selalu komen blog dia, tapi dia tak pernah langsung nak komen kat blog kita. Macam tak sudi jer...huhuhu...mcm mana tu.
akillaibrahim akillaibrahim September 28, 2012
boleh ikut tips ni..sharing is caring..suka-suka..hehehe..
Unknown Unknown September 28, 2012
betol tu..cara itu..amat berkesan sekali...
Puan Surina Rashid Puan Surina Rashid September 28, 2012
nanti kite emel akak okayy.. :)
kurus kurus September 28, 2012
setuju ..
tapi kalau macam org yg bekerja macam akk , x dinafikan memang ada masa2 x sempat .. dan akan tertinggal jejak ..

bila jadi macam tuu , insyaallah kita akan cuba sedaya upaya utk jejak kembali kawan2 yg komen entry2 kita .. insyaallahh semua pokok pangkal atas hati dan keikhlasan masing2 kan ..

buat baik dibalas baik ;))
mujagirl92 mujagirl92 September 28, 2012
pesanan yang paling bawah tu macam ditujukan untuk muja je,, hahaha,, terasa den,, :D
AnonymousAnonymous September 28, 2012
hehe...
js kadang2 baca time off tp x smpt nk komen...
kalau dh kt umah...baru komen itu kadang2 ada tak tertinggal jejak...wp begitu still komen gak utk entry seterusnye...^^

SHAHFIEQ DANIEL SHAHFIEQ DANIEL September 28, 2012
wah....tips bagos nih. nak try amalkan lah. do visit mine also...http://shahfieqdaniel.blogspot.com/
Cikgu Ma Cikgu Ma September 28, 2012
saya pun kadang2 bermasalah dengan line BB...kalo tak dapat jejak sekarang esok2 saya singgah dan komen jugak...

bg saya follower beribu kalo tak mesra x seronok...mcm berblog syok sendiri kan...

apa jua perkara kita lakukan jangan berkira =)
Yuni Aisyah Yuni Aisyah September 28, 2012
d;u buat gak cara nie...tp dah lme sgt menyepi terus kwn2 blogger yg rapat dlu jd rengang...sedih....skrg nie dlm pencarian kembali....:))

salam kenal intanberlian..:)
ida =) ida =) September 28, 2012
Itu lah... Ina mmg peramah.cuba juga nk ikut tips ni, cuma selalunya x sempat.

Insya allah. Jjika ikhlas, lama2 ada hasilnya
Unknown Unknown September 28, 2012
akak pun sedang mencuba buat begitu juga
misshannajr misshannajr September 28, 2012
oh! terasa plak bab tak update tu kihkihkih! mmg tak sempat nak update apa kalau time busy, apatah lagi nak balas jejak..kdg2 lepas solat isyak pun dah tertidur..akak mmg terbaek kata boboboi :)
Puan Kutu Puan Kutu September 28, 2012
hehe setuju sgt.mmg itu yg dok buat.tp skang ni entah,ada gak kadang2 tak berbalas jejak.tak cukup masa la ina.hiks..
aziazib aziazib September 28, 2012
suka cara intan tackle blogger.. dan cara intan interact dalam entry pun best...
Tie HT Tie HT September 28, 2012
kadang2 kita nak komen kat entry sblm n sblm tp line selalu problem..yg penting kita drop komen mana yg boleh kan :)
Unknown Unknown September 28, 2012
kalo aimi tak dpt keje aimi nk jd blogger sepenuh mse mcm akk =)
fizafantagiro fizafantagiro September 28, 2012
bagus cara awk ni :) boleh jd panduan :)
Umialya Umialya September 28, 2012
mmg betul, akak setuju 100%
Unknown Unknown September 28, 2012
antara cara2 jijah jugak tu..hehehe :))
mama aryan mama aryan September 28, 2012
akak pun ada buat mcm tu juga..slow2 la dulu,sbb kdg2 bizi,malam2 baru blogwalking,ada yg sempat komen & ada tak sempat..tp tetap akan berkunjung pada yg dah komen pd entri akak tu
Unknown Unknown September 28, 2012
Betul2, nice tips..hee
adianiez AIDA adianiez AIDA September 28, 2012
kekadang aida komen, kekadang kalu internet lembab, just singgah & baca2 jer. but, ada blogger yg da glamer, byk follower, aida perhatikan langsung tak blogwalking & rajin tinggal komen meskipun kita selalu komen blog dia. wujud!
aida tak cari income dari blogging ni maka aida tak kisah le. kita ikhlas blogwalking :) utk kenangan anak-anak.
haryati haryati September 28, 2012
yati pun buat camtu gak, mula2 blogging dulu pun dok tercari2 jalan, camana nak dapat rakan blogger yg sporting.....yg selalu ziarah blog kita.
insan_marhaen insan_marhaen September 28, 2012
setuju ngn Ina...akak pun selalu jg wat macam tu..Jangan berkira...kalau bkn dia mungkin ada org lain yang akan datang komen..
Shida Radzuan Shida Radzuan September 28, 2012
shida setuju kak hehee :)
kak shida dah boleh n9..alhmdllah hehe..nk baca entri kak yg tlepas tu byk lg xbca hehe...tata..nk bca entri jap..
NaZiRaH @ Ezyra NaZiRaH @ Ezyra September 29, 2012
akak adalah org 1st yg komen entry saya...saya buat blog sekadar suka2 ja..nak tulis apa yg saya rasa..macam diari la..tapi umum..selalu klu buka tak pernah pun ada komen..tetiba last entry hari tu "doa isteri solehah" akak ada komen, haha teruja n terharu...lawak btoll..=p
-meeSUPERGIRL- -meeSUPERGIRL- September 29, 2012
yg penting jgn sombong dan kedekut komen kan kan kan. . Hehe
ecadwinkyasha ecadwinkyasha September 29, 2012
masak tu xde hal...tpi kan...
dia ckp...duk uma je jdi surirumah pas kawen....argh..sapa nak byk hutang ptptn nnti..naya laki.klu gji besar xpe.. =(
Mohamad Fathi Mohamad Fathi September 29, 2012
Setuju.. ^_^ Orang yang tinggalkan comment kat blog kita.. kita akan rasa hapy... N pasti kita akan terjah blog dia balik.. Soo.. Itu lah konsepnya.. Hehe.. =)
atie hilmi atie hilmi September 29, 2012
okeh.. lps nih sy akn rajin brblog.. hee~ thanx..
Aju Mohit Aju Mohit September 29, 2012
Good sharing Ina, sejak busy ni blog kawan2 dah lama tak dikunjungi, lepas keje or bangun pagi baru dtg komen huhu
~Cik Sweety~ ~Cik Sweety~ September 29, 2012
betul tu kak..kalo kte bt baik,tak mustahil org pun akn sedar akn kebaikan kite kn..(^__^)
adyna AB adyna AB September 29, 2012
Itu sebab akak suka dtg blog ina...ada feedback...sebab kdg2 sedih gak bila tak dapat respon balik:(
Si Matatajam Si Matatajam September 29, 2012
Betoi tu..M pun guna cara tu...niat kita kan nak berkawan..jd jgn la berkira sgt...
eita eita September 29, 2012
ita je yg selalu ketinggalan...
huhuh
NoEn NoEn September 29, 2012
betul tu...tp itu lah kadang tak sempat nk comment due to line slow dan xleh nk online lelama...sempat jenguk pn dh cukup baik kn
Nora Karim Nora Karim September 29, 2012
betul... dalam berblog ni kita tak boleh berkira sangat... :D
Nurul Husna Mohd Hassan Nurul Husna Mohd Hassan September 29, 2012
betul tu, jangan berkira. sebab berblog ni nak carik kawan & rapatkan silaturrahim :)
Shida Radzuan Shida Radzuan September 30, 2012
setuju kak hihih..dlm bblog ni tiada yg smpurna mlainkn adenya kawan :) tnpa kwn siapalahh kita :)
ayut ayut October 01, 2012
mmg tu la yg akak bt kat ayut..huhu.xrugi mmg ye bt bek :)
tetibe ada pesanan jgn tkut klu tak pndi msak sblm kawen??eh?hahaha
Wanieys a.k.a IbuQalief Wanieys a.k.a IbuQalief October 01, 2012
cara yg sgt efektif :)..jgn nk berkira sgt kan hehe
syiela syiela October 01, 2012
ina ni mmg rajin kan :)
QasehnyaRania QasehnyaRania October 01, 2012
setuju ..
kalau xda kawan..
siapalah kita ;)
duniaanita74.blogspot.com duniaanita74.blogspot.com October 01, 2012
ina memang rajin Bw.kak ita selalu tak sempat..coz guna opisnya aje..yg kat rumah dah jahanam...tu masa amat terhad.....
Cik Rose Cik Rose October 01, 2012
betul tu Kak INa :) Tips yg bagusss ni :)
Cikrosecute Cikrosecute October 02, 2012
Kita sependapatlah ina....walaupun lambat atau cepat tetap balas komen dorang....itu namanya mesra blogger....
mummyrinazone beauty mummyrinazone beauty October 02, 2012
ina mmg suka datang blog nrul=)nurulpun suke ngan ina.kalau jupe ina nak peluk kuat2 hehe..mesti nurul lagi besar.hahaha

memang kalau nak rapat kena tahu cerita tapitulah kdg2 kekangan masa.tuh yang sekali dpt ruang tok komen berjela2 komen.hehe..
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda October 10, 2012
tue la.. dh lame sy knal Ina nye blog nie.. berkat usaha Ina, now Ina dh jd antara blogger ibu yg famous, readers pun byk, followers mkin b'tmbah..

congrats dear.. ^_^
9n0L4 9n0L4 October 22, 2012
yeahhhhh. sehati sejiwe je kite ni. hehe. saye pun buat care same mcm ni juge. :)
mama aifara mama aifara December 26, 2012
meh sinngah blog saye hehe :)