Alisha buat saya rasa teruja..!!

Hari ni Alisha betul2 buat saya rasa teruja & happy sesangat.. Pagi tadi saya happy dengan gelagat Alisha yang saya cerita dekat u all dalam entry Panjang betul akal Alisha nih.. Tapi petang tadi ada lagi 2 perkara yang buat saya rasa happy & teruja sangat tentang alisha ni... :-)

Normally setiap hari my dear akan balik lunch dekat rumah, so, bila my dear pergi kerja kembali, saya & Alisha ni akan hantar la sampai ke muka pintu.. biasa la kan, mesti nak lambai2 tangankan... Apa yang buat saya terkejut + teruja, hari ni Alisha dengan sendirinya membalas lambaian my dear.. Wah!!! so surprise... mula2 saya ingat sekadar kebetulan.. tapi selepas saya cakap dekat alisha "babai dekat abah".. yap, alisha lambai tangan dia hokay!! 2 kali saya ulang ayat yang sama & 2 kali tu jugak dia lambai...

MasyaAllah... bijak betul Alisha ni, dia boleh faham saya cakap.. sangat cepat alisha faham.. Alhamdulilah.. tak sia2 saya tak bekerja, duduk rumah jaga & mengajar Alisha..:-) Ohya, kalau ikutkan carta perkembangan baby.. Umur 10 bulan baru baby pandai lambaikan tangan.. kira alisha ni in advance la sikit..hihii.. Nak tahu lebih lagi baca entry Carta perkembangan bayi

Lagi satu yang menambahkan lagi perasaan teruja saya tu bila alisha secara automatik menepuk tangan bila saya nyanyikan lagu "tepuk amai2 belalang kupu2".. Kalau selama ni, saya yang menepuk tangan dia sambil nyanyi tapi petang ni, dia dah tepuk sendiri pulak... hihii

Dari petang sampai malam saya duk nyanyi tepuk amai2 je sebab seronok tengok tangan alisha yang kecik tu menepuk.. hihii... saya memang teruja yang amat sampai tak sempat nak rakam.. seronok melayan karenah dia.. sebab saya taknak terlepas moment tu, yela, kalau saya sibuk nak merakam nanti mesti alisha lebih teruja nak mengambil handphone dari tangan saya.. hihiii.. *tapi lepas2 ni tetap akan rakam.hihii*

Tak sia2 apa yang saya ajar Alisha selama ni.. Dah nampak serba sedikit hasilnya... :-) Saya rasa memang betullah kelebihan susu ibu untuk anak2 kita.. mereka cepat pandai.. selain tu, dari dalam perut lagi saya dah mengajar alisha makan kurma.. sampailah sekarang saya tetap ajar dia makan kurma.. siap campurkan dalam makanan alisha heheh.. Saya pun makan kurma jugak.. sebab Alisha minum susu saya... muahahha.. Kurma elok untuk perkembangan anak kita tau.. Baca entry Khasiat kurma untuk ibu mengandung

Apa2 pun.. thanks ye anak ibu sayang.. kamu buat ibu tak menyesal berhenti kerja.. sesungguhnya kamu adalah anugerah yang tak ternilai yang Allah berikan dekat ibu & abah.. InsyaAllah ibu akan jaga & didik kamu sebaik yang mungkin... INSYAALLAH.... 
Alisha buat saya rasa teruja..!!

5 comments.. read them below or add one

Unknown Unknown May 25, 2011
tahniah kak..teruskan breast feeding lagi yer...jijah ngah kursus breast feeding..nanti info jijah update..mane yang perlu akak tmbah yer..yelah akak da de pgalaman..hhe
harrazdani harrazdani May 25, 2011
anak permata hati...lg happy bila tgk anak membesar didepan mata kan..;-)
Unknown Unknown May 26, 2011
ala kak nape benti keje...syg lah..lau akak keje pon leh myusukan badan kalau tahu caranya...

ok kak..sebenarnya lebih banyak bayi meyusu..lebih banyak la penghasilan susu terhasil :)

xpe..nanti jijah update entry tu banyak2 k..
@LeenShamsh @LeenShamsh May 26, 2011
pengorbanan yg bukan sikit! acik bangge sgt dengan ibu alisha! alisha pun sangat cerdik yang solehah!

kite tak bagi makan lagi tapi kalau kami makan, bagi die makan kurme juge..insyaAllah khasiat sunnah nabikan intan ;)

intan umur berape? mungkin same umur kite nih ;)
Qaseh Ziera Qaseh Ziera May 26, 2011
saya tag ga kat awak....http://qaseh-ziera.blogspot.com/2011/05/gugu-gaga-3rd-giveaway.html