Rahsia "CUN"kan perut, peha & dagu

Sebenarnya takda apa yang nak di"cun"kan sangat pun.. biasa2 je.. hihii.. saja nak kongsi2 tips.. :-) Emmm kadang2 kita ni selalu ada masalah perut buncit la, dagu berlapis la, peha berlaga la & macam2 lagi la... Alhamdulillah la saya tak mempunyai masalah ni walaupun dah ada anak sorang...

Dari zaman belum kahwin lagi kawan2 selalu tanya apa rahsia perut saya leper.. *boleh ke guna perkataan leper ek.. hehhe*.. Bukan nak berlagak tapi nak berkongsi dengan u all.. nanti boleh kita sama2 CUN.. muahahha.. Saya jenis yang sangat menitik beratkan 3 bahagian ni.. peha, dagu & perut.. Saya dah set kan dekat minda saya ni, kalau peha berlaga, dagu berlapis & perut buncit, maknanya saya gemukkkk... huhuu

Kalau bercakap bab perut ni.. saya pun tak pasti apa penyebab utama saya boleh maintainkan perut sampai sekarang.. tapi saya ada amalkan beberapa perkara la dari dulu sampai sekarang.. Saya hanya minum air selepas habis makan.. mean, takdala makan minum pastu makan balik pastu minum balik.. Ohya, time saya mengandungkan Alisha saya ada jugak minum air tengah2 makan.. hahha *time pregnant sangat kuat minum air*.. Saya jugak tak minum ais walaupun di cuaca panas terik.. Kalau pergi kedai pun order air panas.. Lagi satu, time berpantang saya memang sangat2 rajin berbengkung... 24jam hokay.. hanya buka bila nak mandi jer.. Rimas jangan cakap tapi taknak buncit punya pasal tahan je la.. hihii

Pasal dagu pulak, kalau u all nak tahu.. dagu saya pun pernah berlapis tau.. membe2 tegur.. malu wooo.. huhuu... tak boleh jadi la kan... so, inisiatif saya adalah ketika cuci muka saya tepuk2 bawah dagu saya yang berlapik tu.. macamana ek nak explain.. belakang 4 jari u all tu *kecuali ibu jari* tepuk2 la bawah dagu tu... tangan kanan tangan kiri tangan kanan tangan kiri... kiranya macam kita menolak lebihan kulit kita tu la... huhuu *saya tak reti nak explain kat sini bagi u all betul2 faham* .. Try la tapi ambil masa la kan :-)

Lagi satu pulak bahagian peha yang berlaga... Malam2 sebelum tidur.. u all baring atas katil sambil mengiring & tongkatkan kepala dengan tapak tangan kiri.. tangan kanan pulak u all luruskan je, kiranya nanti tapak tangan kanan akan berada kat peha kanan u all la kan.. time tu, u all angkat la kaki kanan tu ke atas.. angkat pastu turun sebanyak 8 kali pastu buat la pulak dekat kaki yang sebelah lagi tu... *pastikan tenaga banyak diguna pada peha bukan pada tangan yang menongkat kepala u all*

Haaa lagi satu saya nak kongsi jugak pasal lengan kita... kadang2 mereka yang lepas bersalin ni, semua part kat tubuh dah maintain tapi dekat lengan still lagi besarkan.. Senang je kalau u all nak kecikkannya.. menari je dekat rumah sambil dukung anak.. hihii... Betoi tau.. saya dari lepas pantang lagi selalu buat gitu.. sekarang ni dah jadi best pulak.. lebih2 lagi bila Alisha tergelak.. walaupun sebenarnya alisha tergelak tengok ibu dia yang entah apa2... hahaaa...

Inilah apa yang saya buat selama ni.. tapi tak tau la u all faham or tak... Kalau tak faham boleh bertanya.. hihii..
Rahsia "CUN"kan perut, peha & dagu

5 comments.. read them below or add one

Puan Kutu Puan Kutu August 18, 2011
woo faham,tp malas..bley cmtu?kihkih,yg dagu tu boleh diamalkan..sbb senang.hehe tq yer share.
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda August 18, 2011
wah, sgt2 best la tips nie.. nnti nk salin, leh wat tiap2 ari, ngehehe.. thanks tau ina.. sgt untung awk leh kembalikn bntuk bdan cam dulu..
Nugrul Sakura Nugrul Sakura November 24, 2011
akak..dagu tuh bile menolak, ke arah dlm or luar
Azlina Azlina May 15, 2014
yg part peha tu mmg berkesan yer? tgk workout kecilkan peha mmg camtu pun... tp tak konsisten sgt buat..
NaZiRaH @ Ezyra NaZiRaH @ Ezyra May 15, 2014
Thanx 4 sharing akak..;-)