Makin kurus??!!!!!

Ada orang suka kurus, ada suka berisi sikit & ada jugak yg suka montel (sedap peluk tau..hihii).. Kadang2 manusia ni tak bersyukur kan... macam saya la salah sorangnya.. *tapi dalam bab berat badan yer*..huhuu

Tadi lepas isyak saya pergi majlis tahlil kat rumah pak ngah saya.. so, dapatla jumpa saudara mara kan.. Yang tak best tu dorang duk menegur kenapa saya ni makin kurus.. lebih kurus dari dulu..!!

Apa saya nak jawab pun tak tau la.. senyum je la.. bukan senyum sebab saya gumbira tapi sebaliknya.. Yap, sekarang saya memang kurus, terlalu kurus dengan ketinggian saya yang 165cm ni..

Dulu sebelum kawen berat saya 51kg.. kira berat badan ideal la kan.. & memang itu pun berat idaman saya.. hahha.. Jangan tak tau.. lebih dari dua tahun saya berusaha untuk dapat berat badan tu.. sampai ke tiap2 malam makan 2 biji burger special tapi tu pun tak dapat jugak berat ideal... last2 saya try makan pil spirulina.. alhamdulillah.. finally berjaya.. :-) happy giler la..!! Hihihiii

Bila saya mengandungkan alisha, berat paling last sebelum masuk labour room adalah 64kg.. Sekarang ni pulak selepas hampir 7 bulan berlalu, berat saya hanya 45kg..huhh!!!!!!!!!!

Saya dah mula rasa macam bini popeye.. teringat zaman dolu2, orang gelar saya macam bini popeye..ada ke patut?.. muahahhah.. Secara peribadinya, saya rasa berat saya memang sangat2 tak sesuai dengan saya.. saya perlu tambahkan berat lagi, paling kurang pun 50kg... sekarang ni kalau angin tiup pun rasanya boleh terbang ni.. hehee

Ikutkan hati, saya teringin untuk makan kembali pil spirulina tu, untuk tambahkan balik berat saya ni... tapi tu la, saya ni menyusu badan.. takut ada efect apa2 pulak.. Kalaula sapa2 ada petua untuk tambahkan berat badan tolongla bagitahu saya yer.. ;-)                                                                         
Makin kurus??!!!!!

0 comment... add one now