Alahai anak ibu...

Sehari dua ni, waktu masak saya dah tak senang macam sebelum ni.. Yela, sejak2 si Alisha ni boleh bergerak, bukan main lagi dia... Time saya masak tu la, dia sibuk2 datang dekat kita..

Bayangla, saya pergi dekat sinki, dia pergi dekat sinki, saya pergi buka peti ais, dia pun sibuk nak buka jugak.. diketuk2nya pintu peti ais.. saya pergi dekat dapur gas, dia pun pergi dekat dapur gas..huhu

Saya tarik dia pergi ke ruang tamu, dia terkedek2 dengan walker dia tu, datang semula ke dapur... fuhh!! mencabar betul la masak sekarang ni... saya ni bukan apa, risau la, yela, kat dapur tu la, ada minyak panas, air panas, pisau.. macam2 la.... tapi si budak kecik ni, buat don't know je... alahaiiii anak ibu...

Si Alisha sekarang ni, dah nak jadi pemerhati saya dekat dapur agaknya.. Itu baru boleh bergerak, nanti dah pandai bercakap.. macam2 komplen nanti ni.. hihii.. 

Time tu, mesti saya masak, dia pun sibuk nak masak.. mula la akan bertanya, cara potong bawang macamana, potong sayur macamana.. Itu kalau dia bertanya, tapi jika dibuatnya dia yang mengajar, tak ke haru.. hahhaha

Ibu tahu la kamu tu girl sayang.. dah tak sabar nak belajar masak ek.. nanti ibu beli mainan masak2 k.. hihii

3 comments.. read them below or add one

halila Ibrahim halila Ibrahim April 19, 2011
hati2 tau.. kalau bleh jangan biar wayar2 atau kain tudung meja senang dia tarik bahaya.. try la pasang besi penghalang antara dapur dgn ruang tamu.. bukan apa umur2 tara ni.. anak main capai atau pegang je.. akak dulu pernah bukak pintu dapur elok je anak luncur dgn walker terguling jatuh dari pintu .. pasal tu beli besi halang ke dapur..
IntaNBerliaN IntaNBerliaN April 19, 2011
haaa 2la pasal kak.. kita ni ibu2 bkn main lagi risau dkt dia.. tp biasalah, mereka tak faham lagi..

perhatian kat dia sgt2 lebih skrg ni.. cepat je dia buat sesuatu..
ImaNajwa17 ImaNajwa17 April 19, 2011
hehe . anak akak comell laa :D