Printer HP 2520 yang sangat menjimatkan!!

Walaupun saya tak bekerja, tapi bagi saya printer adalah salah satu KEPERLUAN saya dekat rumah ni haa.. Bukan apa, saya kan ada ajar anak2 saya di rumah, so printer ni penting untuk saya print segala aktiviti anak2 saya... Anak saya ni pulak, kadang2 tu dah pandai request aktiviti apa yang mereka nak.. Ada masa nak aktiviti mewarna, ada masa nak aktiviti matching2 dan lain2.. Aktiviti mewarna tu pulak, siap request nak gambar apa.. Layankan je la, janji mereka nak study... Lagipun saya nampak mereka lebih excited bila saya print apa2 aktiviti untuk mereka..


Sebelum ni saya guna printer HP D2660, printer ni bukan saya beli pun, pergi ambik dekat rumah parent saya... hahhaha... Dekat rumah parent saya tu memang ada beberapa buah printer sebenarnya, bukan apa, udah anak2 abah saya ni banyak benda nak print.. Ink untuk D2660 ni, saya beli guna sekali hadap je u all.. Itu pun takdan siap tapi ink dah habis dulu.. Ink dia tu dah la mahal, seketoi RM60++.. 2 ketoi dah RM100++...  Pendek cerita, 2 kali beli ink, dah boleh dapat sebijik printer baru.. Sekali tu je saya beli ink untuk D2660 ni, lepas tu tak beli dah... Terus pikir nak beli printer baru... 



Printer yang saya beli HP 2520hc, harganya RM348... Saya berkenan dengan printer hp 2520hc ni sebab dia dapat print banyak... U all bayanglah, dengan kos ink seketoi tu rm46, saya boleh print 1500 helai untuk black manakala 750 helai untuk warna.. Harga ink tak kira warna atau hitam, sama je... Sangattttttt jimat berbanding D2660 yang harga ink RM60++ tapi boleh print 150 helai je... Bila dapat printer yang jimat macamni, rasa excited, sampai rasa nak buat servis print.. muahhahah.. Orang emel saya apa yang nak di print, lepas tu saya print & pos.. Wah gitu... muahaha


Ink dia sama je saiz dengan printer lain u all, cumanya yang hitam tu je panjang sikit... Kuantiti ink pun mesti lebih banyak dari biasa kan..


Kualiti ink dia tu ok je u all... Sejak2 dah ada printer hp 2520hc ni, nak print gambar berwarna pun dah tak kisah.. Print je sesuka hati.. Velagak je gayanya kan.. haha... Maklumlah, boleh print 750 keping.. Ohya, gambar atas ni antara contoh aktiviti yang saya print untuk anak2 solehah saya ni.. Kalau u all nak print jugak, boleh ambik di album dekat FB saya yer.. Saya ada share sebelum saya padam di komputer saya ni...

Haa nak tulis jugak dekat sini, printer ni saya beli guna duit dari abah saya.. Abah saya dah gaya buat surprise pulak, hari Selasa or Rabu baru ni, abah telefon saya cakap "Kakyong, abah dah masukkan duit, nanti beli printer".. AllahuAkbar.. takda angin, takda ribut.. tiba2 je abah saya masukkan duit.. Nombor akaun saya tu pun tak tahu abah saya ambik dari mana.. eh, maybe jugak dari penyata bank yang sampai ke rumah parent saya kot.. Apa2 pun, terima kasih sangat2 dekat abah saya... Arghhh bila cakap pasal parent gak, mulalah rasa "something"... Sekalipun kita tak meminta tapi parent selalu memberi.. Moga Tuhan memberi kesihatan yang baik untuk kedua ibu bapa saya..

UPDATE : 

PRINTER HP 2520hc INI BOLEH SCAN, PRINT & COPY... WARRANTY 3 TAHUN, JIKA ADA KEROSAKAN BOLEH TUKAR BARU, TUKAR BARU TAU, BUKAN MEREKA BAIKI TAPI KITA AKAN DAPAT SEBIJIK PRINTER HP 2520hc YANG BARU.. TAPI KEROSAKAN TU PULAK, TENGOK LAH JUGAK KAN KEROSAKAN APA..

"Ya Allah, Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"

"Iman itu tidak diwarisi sekalipun ayah kita seorang yang bertakwa... maka, usahalah diri kita sendiri mencari ilmu untuk menjadi insan yang bertakwa"

{ 7 comments.. read them below or add one }

yangbaik yangbaik January 26, 2016
wah... bestnya dah ada printer sendiri
ada warna pulak tu
rasa macam tak nak terpengaruh, tapi nak beli juga untuk keperluan anak2 juga
PERMATABIRU PERMATABIRU January 26, 2016
alhamdulillah rezeki untuk anak2 ..mmg berguna printer tu kan..
Mrs Velentine Mrs Velentine January 26, 2016
alhamdulillah kak..terima kasih share..MV ada print tapi BW lah untuk wani semalam
Rizziela Rizziela January 26, 2016
mmg printer ni menjimatkan... sy pun guna printer yg sama.. toner pun murah ajer kan :D
Mimie Mimie January 31, 2016
Sy pun tgh usha lrinter skang nih...tgh kmpul duit..huhuhu
AnonymousAnonymous April 07, 2016
Tak rugi belikan? Memang berbaloi sangat. Tqsm sis bagi idea ngam2 tgh usha nak beli model printer apa yg best berbanding yg tgh di guna hari tu.
Sheila Salim Sheila Salim July 28, 2016
Assalamualaikum kak ina. Beli kat mana ni? Wahhh bestnya. Tak sabar tgu adam umar membesar.. boleh beli printer untuk buat aktiviti mcm kak ina punya ni. Hehhe