SSC @ soft Structured Carrier dah mula meracuni pemikiran saya..!!

Tak tahu nak cerita dekat sapa... dah cerita dekat my dear tapi rasa macam tak puas.. haha... Alaaa nak cerita pasal babywearing je pun... Sekarang ni saya dah mula rasa tak sabarrrrr sangat nak dapatkan SSC... Boleh dikatakan dalam seminggu mesti ada je saya bercakap pasal SSC dekat my dear... Asal bukak group Malaysian Babywearers je, kalau time tu my dear ada di rumah, siaplah my dear kene dengar saya bercakap pasal SSC lagi... 

Selagi SSC @ Soft Structured Carrier takda dalam genggaman, selagi tu saya akan terus meracuni pemikiran my dear dengan SSC... hahhaha... Saya cakap "Mesti kene beli jugak SSC ni, benda ni boleh turun temurun... nanti Afrina ada adik,  Ina kendong baby dalam ring sling, abang kendong Afrina dalam SSC"... Wah gituuuuuu.... jauh pemikiran Puan Ina kita ni haaaa... muahahhah... pastu saya cakap pulak, "Time keluar jejalan, Alisha & Aqilah letak dalam troli"... pastu my dear cakap "Time tu Alisha pun dah besar... duduk dalam troli buat apa"... Eh silap plak... hahhah saya jawab balik "Kalau camtu, Alisha tolak Aqilah dalam troli"... Nampak  tak u all... macam my dear suka je dengan cadangan saya tu... dia tak komen pun pasal saya nak beli SSC tu... macam "racun" nak menjadi je ni... kikikiiii

Saya pun ada bagitahu my dear, harga SSC RM300++ pastu siap bercerita dekat my dear yang saya dah tak sabar nak beli SSC... dah gaya bercerita sambil berangan tengah guna SSC... wakakakaaa... Bagitahu harga awai2 biar my dear buat "persediaan emosi"... kalau gtau harga time nak beli kang takut tiba2 my dear ubah pikiran... tu diaaaaa siap persediaan emosi bagai... hihiii..

Sekarang ni, saya duk ajak my dear keluar je bila cuti, tak nak keluar pun saya pujuk gak sampai berjaya... puncanya saya nak guna ring sling..!!! Hahahhaha... Nampak tak parah tak parahnya saya ni u all oiiiiiiiiiiiii...!!! Bukan apa u all, serius memang best bila guna RING SLING... Best bukan pasal apa, Afrina asal masuk ring sling je, tak dan 5 minit dah berada di alam fantasi... dia dah ZZzzzZZZzzzz... bayanglah, time shopping saya boleh handle 3 anak contohnya macam my dear pergi surau dalam mall ke kan... Kendung baby ni sangat2 best...!!! sangat2 memudahkan pergerakan saya....!!! Oh tidakkkkkk saya dah fall in love dengan babywearing... tak kisahlah orang pandang2 pun time saya guna ring sling tu... saya tetap berjalan dengan bangganya seolah2 mall itu saya yang punya... wakakkaka ;p


  Recycle gambar lama... Nak buktikan Afrina seronok duk dalam ring sling.. Maklumlah, sekarang ni sejak2 ber"ring sling" ni, dah takleh nak ambik gambar sebab malas nak hangkut kamera... Handphone cap ayam, so, tak boleh la nak berselfie macam orang lain... (^_^) Handbag macam "mak datin" pun dah tak guna sekarang... guna bag yang jenis sling tu je... lagi senang... tu diaa... bag pun sling jugak... My dear pun saja je tau, time dedulu saya nak handbag dia tak bagi, time saya dah guna sling bag ni, boleh pulak dia bagi... katanya kalau beli beg kulit macam ni barulah ok... tahanlah sikit... time tu kami pergi mall, beg kulit yang harga beratus2 tu ada offer... offer pun tetap ratus jugak.. kulit punya pasal, my dear tak kisah.. selalu puas memujuk nak bagi dapat kelulusan... alih2 kali ni, boleh pulak cakap camgitu.... Adehhhh... Mulalah saya rasa nak beli handbag pulak... dah lama tak pakai handbag "mak datin" ni haaaa....

Berbalik pada cerita SSC, plan nak beli tahun depan... so, masih ada masa untuk terus "meracuni" my dear... biar my dear pun jatuh cinta jugak dengan babywearing... Lagipun my dear ni jenis tak kisah, handbag saya pun dia tolong galas, takkan SSC yang cun melecun tu dia taknak pakai kan...

P/s : Sorry yer jika u all tak suka entry ni... sebab saya tengah excited pasal babywearing, duk rumah dengan anak2, tak tahu nak cerita dekat sapa ni haaa....

"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku" 

{ 13 comments.. read them below or add one }

nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI December 15, 2014
moga dpt beli dgn cpt ya kak..aamiinn.. moga murah rezeki akk..
Maria Firdz Maria Firdz December 15, 2014
pernah guna ring sling ni... tapi tak lama sbb jrg kuar jenjalan... skrg anak dh besar x larat dah nk kendong... masuk stroller je la...
Alongxp Alongxp December 15, 2014
humaaaaaakaih harga dia... terkeluar bijik mata hahahaha
syawalsimpsons syawalsimpsons December 15, 2014
takpe ina..sue tak salahkan ian..sebab sue penah rasa excited seperti ni satu masa dolu...mmg baguih...insyallah sue pon nak ada suatu jugak nnt...boleh kendong sowang lagi...kan..izz kat abah...bab kat ibu...izz ni lepa je..selamat...behave lagi syawal kalo jalan kat mall
lynndamya lynndamya December 15, 2014
Salam, haha tetiba sy mcm xsabar pulak nak kawin dan ade anak, sbb nak kendong style ring sling bagai ni, hehe
Sheila Salim Sheila Salim December 15, 2014
assalamualaikum kak intan... sheila mula2 memang hari2 hasut suami.. siap p beli sendiri lagi. skrg suami pun akui memang syok babywearing. hahaha tak sabar tgu simpanan cukup nak beli toodler size.


happy babywearing kak intan ~~~
Unknown Unknown December 15, 2014
Sya mmg xpnh terfikir nak guna ni.. Sampai skrg pun masih belum rasa nak pakai walau ada anak lain nnti.. xtau la kemudian kan.. Dah sokmo kena racun ni.. Hehe
SeputihSalju SeputihSalju December 16, 2014
hahaha.. pandai k.ina meracuni awang.. moga tahun dpn tercapai hajat nak beli SSC ye.. hehhe
dalila dalila December 16, 2014
tgh kumpul duit jugak ni..ngidam sgt nk boba bw tu..
Fiza Rahman Fiza Rahman December 16, 2014
Memang rambang mata tgk SSC yg cute2 coraknya.
Puan Kutu Puan Kutu December 16, 2014
sy pakai juga baby wearing masa afia.tp boleh tahan sakit badan gak.almaklum afia kan bambam.hehe
Fifi Nadhrah Fifi Nadhrah December 17, 2014
kak.. ssc memang best.. nanti da dapat ssc.. mesti nak wrap plk.. hihi.. saye ade ssc standard size.. tak puas.. beli toddler size.. skrg rase macam nak cari pre school size plk.. hahaha.. teracun!!
Unknown Unknown December 21, 2014
selamat berbabywearing kak... moga impian akak memiliki SSC menjadi kenyataan.. beli yg original tau sbb skrg banyak yg fake..bila fake buckle boleh patah membahayakan anak nanti..