Saya bukan ibu yang terbaik

Yap.. saya bukan ibu yang terbaik tapi saya berusaha untuk menjadi yang terbaik untuk anak2 saya.. *Kalau u all perasan, ini kata2 saya dekat sidebar bahagian peringatan..Yap.. untuk anak2.. bukan untuk dibandingkan dengan u all yer.. (",).. Entry saya kalau berkaitan anak2 macam free diapers ke.. macam psikologi ke.. nampak tak semuanya macam ada ketegasan.. Bukan saya nak berlagak bagus tapi entry tu saya buat untuk kita sama2 beringat.. Ianya ingatan untuk saya.. Contohlah, bila saya baru nak mencipta alasan.. tiba2 terbaca or teringat entry saya tu.. AUTOMATIK tak jadi nak cipta alasan.. Walau hakikatnya adalah jugak mencipta alasan.. dah nama pun saya ni manusia biasa kan...
 
So, u all janganlah duk terbayang yang saya ni.. tak pernah nak cipta alasan.. tak pernah nak marah or pukul anak.. pernah.. saya kan ada buat entry bila saya rasa bersalah marah or pukul Alisha.. tu namanya saya ni manusia.. tak perfect... jangan ada antara u all yang salah paham kata saya ni bagus pulak.. Eh, jangan pulak ada yang pikir, ada orang mengata saya sebab tu saya tulis entry ni.. Tidak.. sama sekali tidak.. saya tulis sekadar untuk bagi penerangan.. mana tau kot2 di masa hadapan ada yang tersalah anggap ke kan...
 
Saya tulis tu semua sekadar untuk naikkan semangat u all... Ada tak antara u all baca entry2 saya berkaitan anak2.. macam free diapers or psikologi ni.. terus buat u all rasa bersemangat??.. Kalau ada, ALHAMDULILLAH.. itu tujuan saya.. tapi kalau ia tiba2 buat u all rasa macam saya ni berlagak.. Saya mintak maaf la yer... Sebab tujuan saya macam nak bagi kita semua rasa termotivasi.. Saya nak motivasi diri saya so, saya buat entry biar semua pakat2 rasa termotivasi... (",)
 
Tapi apa2 pun, saya tahu.. u all pandai jaga anak.. semua orang jaga anak dengan baik.. semua nak yang terbaik.. Moga anak2 kita akan membesar sebagai anak yang solehah.. yang tak pernah lupa untuk doakan kita walaupun kita telah kembali ke "sana"... 
 
P/s : Jangan bandingkan u all dengan saya sebabnya saya tak bekerja.. so, masa saya banyak dengan anak..
Saya bukan ibu yang terbaik

{ 16 comments.. read them below or add one }

syawalsimpsons syawalsimpsons September 20, 2013
semua org pandai jaga anak...antara cara elok atau tidak je kan...tp sue mmg salute cara ina jaga anak2 walaupun baru kecik N dua org..sue suke sangat
Mimie Mimie September 20, 2013
kak ina sy touching sket bace entry akak nih...something wrong ke kak?
+ e.z + + e.z + September 20, 2013
eB mmg bukan ibu yang terbaik tapi eB sentiasa berusaha. insyaallah :)
Unknown Unknown September 20, 2013
Ina semua ibu mahu yg terbaik utk anak2... tak ada seorang ibupun yg akan mendoakan yg tidak baik kalau ada pun mungkin dlm keadaan tanpa sedar .... kita sekadar berkongsi cerita sahaja ina...
DYatie ABakar DYatie ABakar September 20, 2013
kite suka je ina!
boleh dijadikan panduan. kan? thank you.. :D
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ September 20, 2013
salam k.ina..

hihi..terima kasih kat akak sbb byk mmbantu cma dlm mengasuh anak2..

:)
Masya Masya September 20, 2013
rasa motivasi di hari jumaat .. td baca blog sue syawal ... inspirasi... buat semua, yg penting kita menulis bukan merapu meraban yg bukan².. ada info... yg bergunakan.. kan..
jaakechik jaakechik September 20, 2013
org yg suka bersangka buruk tu, tak kan penah suka kita kak. niat kita akan selalu di salah erti. tp jgn rasa risau, selagi ianya betul tak salah utk blogkan. sharing is caring kan.
rostina76 rostina76 September 20, 2013
inshaALLAH kalau niat kita betul semoga ALLAH permudahkan. btw mmg dah lumrah manusia, apa jua yg kita lakukan mmg x akan memuaskan hati setiap org. pemikiran & pandangan mereka sure berbeza2, ada yg baik & ada yg burk. yang penting intanberlian teruskan dgn entries yg berguna. kalau tak ramai yg memuji pun atleast akan ada yg mendpt faedah dr penulisan kita.
nanieydotcom nanieydotcom September 21, 2013
:) keep it up kak ina.. :)
Lain orang lain cara lain pendekatan. But bagi nani cara kak ina ni ramai yang akan praktikkan. Nani yg xde anak xkwin lgi ni pun excited baca entri pasal kak ina didik anak guna kaedah itu ini. Sebab kak ina dah praktikkan.

Stgh org harap je teori power tp xpraktikkan pun. :) :)
Si Matatajam Si Matatajam September 21, 2013
Dont worry Ina, u inspiring many moms out there..
Myra Jay Myra Jay September 23, 2013
Smua Ibu inginkan yg terbaik buat anak..

Tp myra baca cara iNA didik anak2, dan myra akan ikut cara Ina nanti, sebab ada betulnya apa yg Ina tulis tu :)
Maria Firdz Maria Firdz September 23, 2013
semua ibu ada kaedah tersendiri dlm mndidik... dan nk yg terbaik utk anknya... bgus penulisan mcm kdg2 buat sy tercabar.. cuma sy bkn ibu yg jnis memaksa.. jadi pembelajaran itu sy jadikan scra slow dan semulajadi... :) keep on writing...
QasehnyaRania QasehnyaRania September 23, 2013
Masing2 ada cara yang tersendiri Dan kesemuanya mahukan yg terbaik buat anak2..

Wanieys a.k.a IbuQalief Wanieys a.k.a IbuQalief September 23, 2013
sbg parent mesti kita nakkan yang terbaik tuk anak2 dan cuba jadi yg terbaik kan.
Unknown Unknown September 24, 2013
salam ina, walau ina bkn ibu trbaik cb mnjadi yg trbaik itulah mnjdkn ramai follower ina jadikn ina sbgai idola dlm mndidik ank kcl