Tersenyum ketika dikapan

Mood untuk buat entry tak datang2 lagi ni u all.. Cite berlambak2 nak tulis kat sini.. tapi tu la.. MALAS la plak.. duk jadi silent reader je ni.. (^_^) Apa2 pun, saya akan pastikan hari Isnin minggu depan, mood saya dah back to normal.. (",)

Btw, saya nak bagitahu u all ni.. Saya baru saja kehilangan BAPA SAUDARA @ ABANG MAK SAYA... Dia meninggal tengahari semalam... Masalah berkaitan paru2 kalau tak silap saya.. Mak & abah saya ada dekat Terengganu la sekarang ni.. Saya nak cite dekat u all, satu perkara yang tentang arwah..

Family saya di Terengganu duk cakap "Putih sepuk muka arwah we.. senyum meleret" @ "Putih @ jernih muka arwah we (panggilan untuk arwah).. senyum meleret"... Seronok saya dengar bila orang duk cakap yang arwah tersenyum ketika dikapankan.. muka arwah nampak jernih.. bersih.. berseri je.. tersenyum nak mengadap Tuhan.. Terus saya teringat arwah datuk saya @ ayah kepada arwah.. sama jugak u all.. tersenyum ketika meninggal...

Sejuk mata memandang.. seronok telinga mendengar.. bahagian kita nanti tak tahulah macamana... Arwah datuk & arwah bapa saudara saya ni.. jenis pendiam je u all.. jenis tak cakap banyak.. orang cakap apa pun.. senyum je.. takda nak melawan.. masuk waktu terus solat... ingat lagi arwah datuk saya, dia lumpuh tau.. tapi solat dia tak tinggal.. siap solat guna mata lagi..

Takut bila tingat mati.. Sama2lah kita berusaha untuk lebih beramal yang akan dibawa di sana kelak.. Sama2lah kita berusaha untuk menjadi lebih baik..

Ya Allah Ya Tuhanku... Kau ringankanlah dan sembuhkanlah kesakitan yang sedang ditanggung oleh MOHAMAD NAZREN BIN AHMAD TAZARI.. kau ampunilah dosa beliau & seluruh hambaMu di muka bumi ini. Sesungguhnya hanya kepadaMu aku memohon.

{ 30 comments.. read them below or add one }

Cikrosecute Cikrosecute August 15, 2013
Al-fatihah buat arwah..
Unknown Unknown August 15, 2013
salam takziah yer untuk keluarga awak... Alhamdulillah..suka dengar muka arwah senyum bila di kapankan
Kakcik Seroja Kakcik Seroja August 15, 2013
Innalillahhiwainnailaijirojiun.

Al Fatihah
Unknown Unknown August 15, 2013
teringat arwah ayah deqla.. nmpk seolah dia senyum jugak.. tenang sgt wajah dia tu.. Al-fatihah buat mereka yg terdahulu meninggalkan kita..
Unknown Unknown August 15, 2013
bila teringat mati terus insaf..moga kita dapat berpeluang buat amal ibadah...
Delimasari Delimasari August 15, 2013
alfatihah wat bapa saudara Intan - ditempatkan bersama orang22 yang jannah
Permata Malap Permata Malap August 15, 2013
ye,kak...sama-samalah kita mengingati kematian.. al-Fatihah untuk arwah..
lizz lizz August 15, 2013
Al fatihah untuk bapa saudara Ina...
moga ia ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman...
Unknown Unknown August 15, 2013
Al-Fatihah untuk arwah...
Salma Othman Salma Othman August 15, 2013
semoga beliau ditempatkan bersama orang2 yang beriman.
Mimie Mimie August 15, 2013
Salah satu rahmat Allah bagi pada hambaNya..

Al-Fatihah untuk arwah...
sitirohaida sitirohaida August 15, 2013
moga ditempatkan dikalangan orang yang soleh..insyallah..
Puan Kutu Puan Kutu August 15, 2013
takziah ina atas kehilangan bapa saudaranya
Kak iman Kak iman August 15, 2013
alfatihah ka ina dri iman...cita2 iman plak mati hari jumaat.hope allah mendengar doa iman
zachflazz zachflazz August 15, 2013
Intan, happy aidil fitri ya
maaf lahir dan batin
eija_sweetmama eija_sweetmama August 16, 2013
biasalah tu ina kalau mood 'M' dtg mmg susah sgt nak mula menulis kan..

Al-fatihah buat arwah pakcik ina, moga ditempatkan dikalangan mereka yg beriman..amin.
nita nita August 16, 2013
Al-fatihah..

selamat hari raya ina, maaf zahir dan batin..
kurus kurus August 16, 2013
alfatihah .. semoga arwah pergi dengan tenang dan ditempatkan bersama org2 beriman ..

selamat hari raya buat ina dan anak2 yee .. dan salam takziah buat keluarga ibu saudara ina ..
Ainim Rashihah Ainim Rashihah August 17, 2013
Subhanallah..ganjaran utk mereka yg benar2 beriman. Alhamdulillah
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ August 17, 2013
Salam K.Ina..

(إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعونَ)
alhamdulillah...didunia sdh ditunjukkan..
tk tahu bahagian kita mcm mna plak nnti..

salam takziah buat keluarga akak..
moga rohnya dicucuri rahmat allah yg esa..
ayut ayut August 17, 2013
ganjaran bt mereka yang Allah kasihi....salam takziah bt keluarga besar akak yer...
Rozie Rozie August 19, 2013
Takziah untuk family ina
Mrs Velentine Mrs Velentine August 19, 2013
takziah..al-fatihah buat arwah..
QasehnyaRania QasehnyaRania August 19, 2013
innalillah
salam takziah dari su
Unknown Unknown August 20, 2013
innalillahi wainnalillahi rojiun
Unknown Unknown August 20, 2013
innalillahi wainnalillahi rojiun
Fifi Nadhrah Fifi Nadhrah August 21, 2013
takutnye bile ingat mati.. arwah mama fifi dulu pon muke putih bersih tersenyum.. alhamdulillah..