Adik saya tersedak susu

Adik lelaki saya ni memang gelap dari kami yang perempuan ni yer.. biasalah lelaki.. kerja polis pulak tu.. bukannya duk dalam opis.. (^_^)

Berita "ngeri" yang saya nak bagitahu u all pasal adik saya tu... Baru ni, 18/08/2013 mak saya telefon bagitahu ADIK SAYA TERSEDAK SUSU... Mak saya & adik ipar yang ada pada masa kejadian terkejut.. rasa macam terberhenti nafas sekejap.. muka adik ipar saya pun pucat... Menurut mak saya.. 

ADIK LELAKI SAYA TIBA2 TERBATUK & NAFAS SEOLAH2 TERBERHENTI SEKEJAP KIRA MACAM NAK BERNAFAS TAK LEPAS LA KOT.. SEBAB TERSEDAK SUS.. MACAM TU LA.. MUKA ADIK SAYA TERUS JADI MERAH & MATA JADI BESAR RASANYA... Mak saya pun apa lagi, terus cepat2 angkat adik saya & gosok2.. Lepas tu baru adik saya kembali bernafas dengan baik.. 

 Dari suara mak saya bercerita tu, memang dia sangat2 takutlah tengok kejadian tu.. Saya yang dengar ni pun takut... Nasib time tu mak saya ada.. Ohya, u all jangan risau yer, sebab adik saya memang tak pernah ditinggal berseorangan.. setiap saat ada orang tunggu...

PERKEMBANGAN TERKINI ADIK SAYA

Alhamdulillah sangat2 banyak perkembangan.. perkembangan yang positif... Dia paham apa yang kita cakap.. Kalau kita suruh senyum, dia senyum.. kalau kita suruh angkat tangan, dia angkat tangan.. Ohya, baru ni kan, abah saya suruh adik saya cakap, adik saya try la nak bercakap (abah saya nampak lidah dia & bibir bergerak2) tapi lepas tu dia geleng kepala.. maybe dia nak bagitahu yang dia tak boleh bercakap kot...

Lagi satu kan, pernah satu hari tu, anak saudara adik ipar saya ni, nak ambik tisu yang ada sebelah adik saya @ atas kerusi roda tapi tak dapat ambik.. adik saya ni tengok kejadian tu, dia tolong ambik tisu tu & bagi dekat anak saudara dia tu... Pernah sekali, adik saya ni lambai tangan dekat biras dia panggil suruh datang dekat dia.. hihii.. Comel je rasa perkembangan adik saya ni... (^_^) Haaa lagi satu kan, baru2 ni, adik ipar saya bercerita, time family dorang tengah kumpul ramai2 tiba2 adik saya ni terkeluar 1 patah perkataan tau.. yang ada kat situ, semuanya seronok.. siap tepuk tangan lagi.. hihiii.. Alhamdulillah.. seronok sangat saya dengar... (",)

U all nak tahu tak, adik saya ni dah jadi sensitif tau... dah 2 kali merajuk dengan adik ipar saya tu.. Pertama kali masa raya pertama & kali kedua masa hari rabu baru ni... Yang 1st time tu sebab adik ipar saya sibuk layan tetamu dekat rumah, kiranya kurang beri layanan la kan.. yang kedua tu pulak, adik ipar saya ni ikut abah saya pergi pengkalan hulu nak uruskan pasal adik saya ni... Maybe adik ipar saya ni tak inform adik saya kot.. bila adik ipar balik rumah, adik saya tengok arah lain.. tak tengok muka isteri dia.. suruh senyum pun tak nak.. Tapi biasalah kan.. orang sakit memang macam tu... dia ada sifat terlebih sensitif...

Adik saya ni kenal orang.. InsyaAllah... Lagi satu, kalau kita cerita apa2 dekat dia.. dia paham.. maksud saya camni.. kita cite je la pasal apa2 perkembangan contohnya pasal urusan dia dekat tempat kerja, lepas bercerita, kami tanya dia paham or tak... dia angguk kepala... normally, kalau dia tak paham dia akan geleng... Eh, ada lagi satu.. adik saya dah pandai try2 nak bangun dari kerusi tau... kira nampaklah banyak kemajuan dia.. (",)

Ya Allah Ya Tuhanku... Kau kuatkanlah semangat MOHAMAD NAZREN BIN AHMAD TAZARI untuk berusaha kembali pulih seperti sediakala.. kau ampunilah dosa beliau & seluruh hambaMu di muka bumi ini. Sesungguhnya hanya kepadaMu aku memohon.

{ 33 comments.. read them below or add one }

Ayue Rejaluddin Ayue Rejaluddin August 23, 2013
Banyak dah perkembangan positif dia....
Semoga akak sekeluarga kuat dan tabah...
Insyaallah, adik akak akan kuat...
AJ doakan yang terbaik ye kak....
Fizah Fizah August 23, 2013
semoga terus bertambah sihat..ameen =)
Syamimi Saad Syamimi Saad August 23, 2013
moga adik akk cepat sembuh..
tak tahu cerita dari mula..sebab baru terjah blog akk..
Mell Mariann Mell Mariann August 23, 2013
alhamdulillah.. bnyak dah pkembgn dia.. insyaallah.. akan lebih sehat nnti..
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ August 23, 2013
Salam K.INa..
dalm duka ada khabar gembira..

alhamdulillah...seronok baca perkembangan pasal adik akak.. semoga beliau semakin sembuh.. :)
QasehnyaRania QasehnyaRania August 23, 2013
alhamdulillah.byk perubahan dia kan.terus bg sokongan :)

*alhamdulillah, banner dah boleh pasang ..hihi

tapi jadi macam masya kisah hati :)
Masha Meisters Masha Meisters August 23, 2013
oh...dye minum pakai tiub eh...
mungkin tube tu dah terkeluar sikit dari tempat asal...
Masha rase akak boleh mintak nurse klinik checkkn tube tu...kalau tube tu kat paru2 memg bolh sesak nafas...
salur nafas dgn salur makan kita bersebelahan je...
DYatie ABakar DYatie ABakar August 23, 2013
1. Saya yang baca pun takut apatah lagi yang mengalami.
2. Sepanjang baca perkembangan adik ina, saya tersenyum. Semoga Allah sembuh kan dia dengan penyembuhan Nya.
Unknown Unknown August 23, 2013
syukur Alhamdulilah ada perkembangan postif dlm diri dia.. semangat yg kuat dr family buat dia kuat jugak..
Unknown Unknown August 23, 2013
syukur Alhamdulilah ada perkembangan postif dlm diri dia.. semangat yg kuat dr family buat dia kuat jugak..
::CIK LYNN:: ::CIK LYNN:: August 23, 2013
takot jugak kalau tersedak tu...mungkin boleh tinggikan sikit bantal/katil time bagi minum susu tu...
emarieys emarieys August 23, 2013
Alhamdulillah adik dah ada perkembangan yg baik..moga diberi kesihatan semakin baik
mama3heroo mama3heroo August 23, 2013
Alhamdulillah dah ade kemajuan..ramai yg bg sokongan,lg tinggilah peluang untuk adik ina pulih..in shaa ALLAH..
Fifi Nadhrah Fifi Nadhrah August 23, 2013
senang hati bace kak.. alhamdulillah.. makin sihat adik akak.. tak sabar tunggu adik akk sihat sepenuhnye...
Sura Mohd Sura Mohd August 23, 2013
salam Ina..tumpang gembira pulak bila tau ada perkembangan positif adik Ina..semoga lebih baik dari hari ke hari..In Shaa Allah..
nita nita August 23, 2013
Alhamdulillah...
saya doakan moga ia cepat sembuh.
Unknown Unknown August 23, 2013
ya Allah.. mujur tak serius kan.. seronok jugak baca perkembangan positif adik ina ni.. alhamdulillah..moga cpt2 sihat sepnuhnya..!
zachflazz zachflazz August 23, 2013
alhamdulillaah ada perkembangan positif yang menggembirakan hati kita.
semoga bang Nazren cepat sembuh dan kembali sihat seperti semula. aamiin.
Permata Malap Permata Malap August 23, 2013
al-hamdulillah,kak..terharu saya baca perkembangan adik akak...yang paling seronok tu,dia siap tolong ambikkan tisu..harap banyak lagi perkembangan dia lepas ni..
CtAyue CtAyue August 23, 2013
Alhamdulillah..semoga adik ina akan kembali sihat.. inshaallah..
Unknown Unknown August 23, 2013
Alhamdulillah.. Moga cepat sembuh..
Mimie Mimie August 23, 2013
Alhamdulillah syukur byk perkembangan positif adik kak ina..semoga lepas nih sy bleh dnga brite gmbira dr hr ke hr
Puan Kutu Puan Kutu August 23, 2013
banyak perkembangan positifnya,Alhamdulillah
Mieza S Mieza S August 23, 2013
alhamdulillah. sedmoga terus kuat melawan :) untuk kembali sihat
ecadwinkyasha ecadwinkyasha August 23, 2013
alhamdulillah, byk perkembangan adik akak...suka eca dgr....kalau la arwah kak rain dulu dpt beri respon mcm ne,eca bersyukur sgt...rindu arwah
Nora Karim Nora Karim August 24, 2013
Alhamdulillah... seronok baca entri ni... kirim salam pada adik ina kalau ina ziarah dia ya... ckp kat dia banyakkan sabar dan tabah dgn ujian ni... akak... er, rasanya semua yang baca blog ina ni sentiasa mendoakan dia... (ish, menitis pulak air mata ni...)
Wanieys a.k.a IbuQalief Wanieys a.k.a IbuQalief August 24, 2013
Alhamdulillah dh byk pekembgan positif adik kak ina...sama2 kita doakan spy adik k.ina cpt smbuh mcm dulu2
Unknown Unknown August 24, 2013
alhamdulillah...moga adik sis akan terus kuat semangat:)
Miss N™ Miss N™ August 25, 2013
alhamdulillah..byk pkembangan positif..moga adik akak cepat sembuh sepenuhnya..amin!!
caliph shuriken caliph shuriken August 26, 2013
sori bru sempat singgah baca entry ni..

smoga cepat sembuh adik kak ina tu.. aamiin ^^
lizz lizz August 26, 2013
alhamdulillah..
moga adik ina sihat dan pulih seperti sediakala...
Bukan Bidadari Bukan Bidadari August 26, 2013
alhamdulillah....... seronok dengar....
~aSHa~ ~aSHa~ August 27, 2013
semoga adik kembali pulih..inshaAllah...
saya baru baca ttg ini...