Segmen Promote Blog : SUPERMOM WITH SUPERKIDS

SuperMOM With SuperKIDS

As-Salam Ina,

Sebelum saya nak meneruskan coretan, saya nak minta maaf dulu sebab buat ina tertunggu² entry promote blog dari saya ni kan. Agak lama juga tu. Asyik tertangguh jer nak buat.

Ok...straight to the point. Terima kasih banyak-banyak buat ina sebab menyediakan entry khas buat blogger2 yang nak promote blog. Especially buat blogger2 yang baru nak naik.  Saya rasa bertuah sebab saya antara yang terpilih...rezeki ^_^.

Saya mulakan dengan pembabitan awal saya dalam dunia blog. Saya start menulis blog masa awal bulan March tahun 2009. Memang kelakar bila baca balik entry masa awal2 menulis blog. Boleh tergelak dibuatnya. Speaking London lagi...tak menahan betul. Tujuan menulis blog pon pada mulanya hanya suka2. Sebab bila tengok kawan2  forum saya dah ada blog (Dulu saya active dekat forum SusuIbu.com). Perasaan saya jadi berkobar2  nak ada blog juga. Maka terhasil lah blog THE KING, THE QUEEN& THE LIL’ PRINCE JOURNEYS. Seronok rupanya menulis blog ni. Ada jer cerita yang nak dicoretkan. Ibarat macam diary juga lah. Tapi tak der lah kita nak cerita detail dalam blog kan.  Sehinggalah hari ni. Dah masuk 4 tahun saya menulis blog. Dan blog saya dah rebranding dengan nama baru ‘SUPERMOM WITH SUPERKIDS’.  Mungkin ada yang tak perasan lagi

Bercerita pasal keluarga. Saya ibu kepada 3 orang anak...Iman Hakimi (6 tahun), Qahirah (3 tahun) dan Iman Qhalif (1 tahun). Menetap di Bangi dan bekerja di Cyberjaya. Biasanya dalam membuat entry, saya suka bercerita tentang anak2, tentang perkembangan diorang. Lepas tu berkongsi tips2 keibubapaan, tentang isu semasa dan lain2 lagi. Dan yang paling saya suka bila bercerita pasal BREASTFEEDING. Sebab saya penyokong tegar ibu2 yang menyusukan anak2 mereka. Saya dalam proses nak mencapai misi 2 tahun penyusuan susu ibu pada anak saya Iman Qhalif. 8 months to go untuk mendapatkan Degree dalam Breastfeeding...cewahhhh...wish me luck >_<. Selain dari itu, saya juga pengguna SHAKLEE. Dan baru jer berdaftar untuk menjadi Agent SHAKLEE sebab saya dah dapat rasakan keberkesanan produk SHAKLEE pada saya, especially Breastfeeding Set dan Confinement Set. Boleh baca pengalaman saya di blog.

Alhamdulillah...dengan  blog saya dapat buat pendapatan sampingan dengan NUFFNANG. Dah 3 kali cashout hasil blogging. Macam tak percaya jer dengan blog kita boleh buat duit. Yang paling saya suka bila berblog ni, kita dapat ramai kenalan. Macam dah lama kenal jer even kita berhubung di alam maya jer pon. Dan yang paling best bila kita dapat bersua muka dengan kawan blog. Ada beberapa orang blogger yang saya dah jumpa. Best sangat. Kalau boleh nak jumpa semua >_<.

Salam perkenalan buat pembaca blog Ina @ IntaNBerliaN. Kalau yang masih belum mengenali saya dan blog, jemput terjah SUPERMOM WITH SUPERKIDS. Jom kita berkenalan. Semoga ukhwah kita di alam maya ni berkekalan sampai bila2 ☺☺

{ 15 comments.. read them below or add one }

Mrs Velentine Mrs Velentine August 30, 2013
nak g terjah blog dia..suka bahasanya santai jer...done click2 kak
Fiza Rahman Fiza Rahman August 30, 2013
Yeayyyy...cpat tu. Thanks ina.
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI August 30, 2013
hye sis..

ingt lg yui?? hihih..
LydSunshine LydSunshine August 30, 2013
macam kenal je blog tu. Heheh.. Salam kenal Intan Berlian. Biasa tgk je nama blog ina ni sebab blog ni agak femes. Tapi baru sekarang singgah. :)
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ August 30, 2013
Salam K.Ina..
hihi. pi terjah blog pilihan ni nnti.. :)
Unknown Unknown August 30, 2013
salam perkenalan kak :)
Unknown Unknown August 30, 2013
salam perkenalan kak :)
haryati haryati August 31, 2013
seronok jugak blog dia ye..
Permata Malap Permata Malap August 31, 2013
tertarik follow blog ni..;)
ayut ayut September 01, 2013
akhirnya dpt singgah jgk blog akak....sempena alisha punya birthday.btukar ckit sudah yer... ^^ no post jemputan yer?
Puan Kutu Puan Kutu September 02, 2013
anaksulung dh sebaya aiman,tp dah 3anak..kite baru masuk dua.jauh ketinggalan nmpknya.haha
QasehnyaRania QasehnyaRania September 02, 2013
hihi..salam kenal kak fiza ;)
Mrs Velentine Mrs Velentine September 04, 2013
blog kak fiza rahman kan..hehe