Sambutan ulangtahun Aqilah tahun 2014

U all tak salah baca & saya tak salah tulis.. Memang betoi ini sambutan ulangtahun Aqilah yang ke 2014.. tahun lepas punya cerita.. Tahun ni baru nak up entry.... hahhaha... Bukan apa, sebab esok 22/10/2015 adalah ulangtahun kelahiran Aqilah yang ke 3... insyaAllah kami akan sambutnya di kampung... Aqilah ni beruntung tau, setiap kali hari lahir dia, memang kebetulan kami nak balik kampung... itu yang sentiasa dapat buat sedikit sambutan untuk dia tu... Yang sambutan tahun lepas ni, kebetulan kami balik kali pertama selepas saya bersalinkan Afrina...


Sambutan hari lahir Aqilah ni, kami sambut di rumah mentua adik lelaki saya... kiranya macam alang2 kami nak melawat adik, tu yang terus sambut dekat sana jugak... kek tu mak saya tempah dengan kakak kepada adik ipar saya... ohya, lupa nak cakap... Walaupun ketika ulangtahun kelahiran anak2 saya, kami tak balik kampung tapi kami tetap beli sebijik kek untuk meraikan ulangtahun anak saya... cuma bezanya hanya kami anak beranak je la...


Saya beli ayam KFC, mak saya buat bihun goreng... Ohya, tau tak, kami dah buat bihun goreng... rupa2nya bila sampai rumah mentua adik saya tu, mereka pun sediakan bihun goreng jugak..


Selain dari bihun goreng, mak saya jugak sediakan pulut kuning di makan bersama dengan rendang..


Aqilah potong kek sambil ditemani dengan acu Aqilah... Ohya, ni adik saya yang bongsu... Eh jap, nak tanya, ada tak antara u all yang menetap di Ipoh?.. Bukan apa, hari Sabtu ni kami buat kenduri kahwin adik perempuan saya ni... Kalau u all tinggal di Ipoh, bagitahulah yer... nak invite u all ke kenduri hari Sabtu ni... kami buat dekat dewan di Klebang... U all boleh PM saya di FB... nanti saya bagi peta..


Ini gambar Aqilah di usia 2 tahun... eh, dalam gambar ni dia masukkan jari dalam mulut la plak... tak pasti kenapa, tapi dia bukan jenis hisap jari.. kebetulan saya tersnap gambar ni... Untuk ulangtahun kelahiran Aqilah yang ketiga pada esok hari, saya dah tempah kek gambar Frozen... Tapi yang simple je la... Nak order yang beria badak, macam tak sanggup pulak sebab saya dah sponsor kek kahwin adik saya... itu pun dah beratus... pengsan kejap..!! tapi takpalah... sebab niat saya nanti selepas adik saya potong kek pada hari Sabtu ni, saya nak potong kek tu & hidang kepada tetamu... takda nak bawak balik rumah kek tu bagi kaum kerabat makan dekat rumah.... saya nak agih2kan je terus dekat dewan tu nanti... pergi hantar dekat satu meja ke satu meja... biar orang dapat merasa sorang sikit... kononnya gitulah niat saya...

"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"

{ 10 comments.. read them below or add one }

InaYusoff InaYusoff October 21, 2015
hepy besday aqila..
moga jadi anak yang baik, solehah..
diberkati umur,,
diperluaskan rezeki..

:)
lynndAmya lynndAmya October 21, 2015
Salam, wahh dah 3 tahun, Alhamdulillah..happy birthday aqilah..smoga jd anak yg rajin dan solehah..aminn~
haha comelnye dia potong kek..sedap nampak semuanya!
p/s: alaaa sy duk JB, hahaha
eima eima October 21, 2015
better late than never kan ... aku byk entry tak terbuat .... huhuhuu
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI October 21, 2015
untung aqilah sbb ramai la smbut bila kat kg kan..

ucap awal2..

slmt ulgthun syg..moga mbesar jd anak solehah.. ammin
Unknown Unknown October 21, 2015
adik beradik dan mak2 saudara saya ada la yang dok kat klebang restu...tapi saya tak balik pun ke sana minggu ni..bulan depan baru balik...
Ingatkan sekolah lagi si adik tu..ehheeh
Unknown Unknown October 21, 2015
adik beradik dan mak2 saudara saya ada la yang dok kat klebang restu...tapi saya tak balik pun ke sana minggu ni..bulan depan baru balik...
Ingatkan sekolah lagi si adik tu..ehheeh
Unknown Unknown October 22, 2015
happy birthday aqilah! besar panjang dah anak dara ni..
Puan Kutu Puan Kutu October 24, 2015
Ohh selarang kt kmpg la ni..adk ina yg kawen ye..mesti tgh sibuk kan..Alhamdulillah semoga murh rezeki spinser kek adik..utk aqilah happy birthday..gambar isap jari tu kiut ok.
Siti Yang Menaip Siti Yang Menaip November 14, 2015
ehehe jadi sambutan tahun ni akak cerita tahun depan la eh ? tudiaaa kak..
happy belated birthday darling =)