Khidmat jurugambar yang murah & best di Ipoh

Hujung minggu lepas, adik perempuan saya kahwin... Kira kenduri last la untuk parent saya.. Kami ada 3 beradik je pun... Semua urusan perkahwinan adik saya tu, parent saya yang uruskan sebab adik saya berada di Kuantan... Berkaitan dengan jurugambar, kalau ikutkan parent saya nak suruh anak saudara dia je tolong ambikkan gambar tapi tu la, kamera pulak ada problem.. Makanya abah saya terpaksalah mencari jurugambar yang lain kan... Abah saya berceritalah pasal takda jurugambar ni dekat saya, saya pun apa lagi, teruslah offer diri untuk mencari jurugambar tersebut... Yela, kita yang muda2 ni, dah sah2 ada facebook untuk bertanya rakan2.. berbanding parent kita, mestilah pergi dari satu butik ke butik kan... Saya ingat lagi pada 09/09/2015, saya ada bertanya di satu group dekat FB, nak suruh mereka tag jurugambar di bahagian komen... Ramaiiiii sangat jurugambar yang mereka tag, 100++ tau... saya hanya mampu inbox mereka2 yang di awal2 komen je... 10 orang lebih jugak rasanya... dalam ramai2 jurugambar tu, saya tertarik dengan satu pakej..  Harga dia normalla macam jurugambar lain jugak, RM1000++ TAPI dia ni ada FREE PHOTOBOOTH sedangkan jurugambar lain, takda langsung free photobooth melainkan free pre wedding macam tu je la... Saya memang teringin dengan photobooth ni, walaupun saya tak bergambar... Saya bagitahu abah saya beberapa pakej yang jurugambar2 ni bagitahu... tapi abah saya berkenan dengan yang saya berkenan ni jugak... walhal saya ada je bagitahu abah saya pakej yang lagi murah...

Pakej yang jurugambar ni tawarkan dekat saya... ALL IN ONE : NIKAH, SANDING, OUTDOOR, BERTANDANG, FREE PRE WEDDING & FREE PHOTOBOOTH ALL SET (GUESTBOOK & PROP)... UNLIMITED SHOOT, 1 CRYSTAL ALBUM (10"X12"), 1 STICKY ALBUM 120 PCS 4R, 2 WALL FRAME (10"X12") & 1 WALL FRAME (19"X24"), DVD SOFT COPY... UNTUK SEMUA NI, JUMLAH RM1500... memandangkan adik ipar saya orang Terengganu, so, saya taknaklah yang bertandang tu kan... Saya request jika taknak bertandang tu berapa RM... jurugambar tu cakap RM1200 tapi dia bagi diskaun RM100, maka totalnya RM1100... Eh, kalau RM1200 tu pun dah tersangatttt murah bagi saya... FREE PHOTOBOOTH TU U ALL, SAPE NAK BAGI?? BIASA ORANG MINTAK BAYARAN TAU....

Eh jap, lupa pulak nak tulis... Jurugambar yang saya maksudkan ni, saya panggil AMER @ owner Az Creative Solutions MY.. Untuk pengetahuan u all, Amer ni duduk di Manjoi manakala rumah parent saya pulak di Chemor... Manjoi dengan Chemor tak jauh mana kan... so, Amer tak kenakan cas tambahan... maksud saya transport la... tapi kalau jauh, maybe cas la kan... Yang pasal custom album tu, dia guna kertas yang tebal tau... beratnya lebih kurang 3kg termasuk kotak simpanan album yang ada tulis nama pengantin.. yang ni kiranya macam album yang kita "print" terus gambar dekat album tu la... manakala yang lagi satu album tu, gambar dia jenis yang kita zaman dulu2 cuci dekat kedai tu haaa... wallframe tu pulak, gambar pengantin untuk gantung dekat dinding.. Saya ada jugak tanya, andaikata saya taknak pre wedding tu macamana... Amer cakap, kalau taknak ambik pre wedding ni, boleh je ambik gambar santai2 lepas kahwin... Wah bagus ni u all... yela, u all bayanglah, pre wedding tu free je pun, kalau client taknak ambik, kita boleh je batal terus tanpa gantikan dengan apa2 pun kan... tapi Amer ni bagus, siap suggest yang lain pulak... Tapi adik saya ambik pre wedding... bukan apa, sebab kalau ambik gambar pre wedding, boleh letak gambar tu dekat photobooth...


Haaa berkaitan photobooth tu kan, Amer buat konsep MINI PELAMIN tau u all... Amer ada tunjuk saya beberapa design MINI PELAMIN yang dia buat... Kebetulan pulak pada masa yang sama, Amer memang tengah buat design mini pelamin yang baru... Amer tunjuk dekat saya gambar Mini pelamin yang belum siap tu, sekali tengok, saya dah jatuh cinta... hahha... Over kan??? padahal bukan saya yang nak kawen pun, tapi beria kalah pengantin...! Bila perbincangan dah settle, kita kena bayar RM100 untuk block date, manakala baki dia, kita bayar hari wedding... Ini perbincangan saya dengan Amer tau u all.. perbincangan melalui facebook... Tapi saya suruh Amer datang rumah parent saya untuk tunjuk hasil kerja dia dekat abah saya... 


Amer bagitahu saya nak datang rumah parent saya pukul 12 tengahari @ 12/09/2015... U all tahu tak, kan saya ada bagitahu u all yang saya ni jenis manusia yang PENTINGKAN MASA... Awal2 lagi saya dah pesan dekat abah saya, suruh inform saya pukul berapa Amer sampai rumah parent saya... "pandangan pertama" sangat penting untuk saya tahu hasil kerja dia selepas2 ini... Bila Amer dah balik dari rumah parent saya, saya pun apa lagi, duk bertanyalah pasal Amer kan... Nasib parent saya bagi feedback yang positif... katanya Amer ni peramah... peramah sampai abah saya tak sempat mencelah... hahahha... Yang ni lebih kurang saya punya perangai... Berkaitan masa pulak, Yap, Amer datang seperti waktu yang dijanjikan...!! "pandangan pertama" yang sangat baik...!!! Andaikatalah kalau parent saya bagitahu sebaliknya, rasanya tak teragak2 untuk saya bagitahu Amer yang saya tak suka dengan orang yang tak pandai urus masa...


Bagi pendapat peribadi saya pulak, Amer memang seorang yang pandai menguruskan masa... U all bayanglah, sepatutnya ketibaan pengantin ke dewan pukul 1 tengahari kan, tapi Amer sampai dewan u all tahu pukul berapa??? Sebelum pukul 12 tengahari... saya tengok jam tau u all... Kan dah cakap... saya jenis pentingkan masa... Bagus tak Amer ni??? saya memang sangat2 suka bekerjasama dengan orang yang pandai urus masa macam ni... Amer seorang yang bertimbangrasa... Pada hari wedding tu sepatutnya ada outdoor kan, tapi hujan pulak petang tu... Makanya Amer ajak pergi outdoor keesokannya pagi pada 25/10/2015... Bagus kan u all??... U all TAHU TAK... BAGUS TAK BAGUSNYA AMER NI... KAN TADI SAYA DAH CAKAP AMER BAGI FREE PRE WEDDING DENGAN PHOTOBOOTH, TAPI BILA ADIK SAYA BALIK DARI BERGAMBAR OUTDOOR TU, ADIK SAYA BAGITAHU, AMER CAKAP NANTI KALAU ADIK SAYA PREGNANT, BAGITAHU AMER, DIA AKAN AMBIK GAMBAR.. PHOTOSHOOT YANG ORANG ZAMAN SEKARANG SELALU BUAT LA TU AGAKNYA... FREE HOKAY...!!! PADA MULANYA SAYA INGAT SEBAB KAMI DUK BAGITAHU SERVIS AMER NI TERBAIK, SO, DIA BAGILAH FREE AMBIK GAMBAR PREGNANT TU... RUPA2NYA BUKAN, FREE GAMBAR PREGNANT TU UNTUK SEMUA CUSTOMER DIA..!! Wallawehhhh saya pulak yang rasa nak melompat..!! hahhahha....


Siapa yang nak bagi itu free ini free u all... tapi Amer baik hati, dia tak berkira sangat... Maybe ini salah satu strategi pemasaran Amer la kan... Bagi saya selain ianya strategi, saya berpendapat dalam masa yang sama, Amer jugak mengumpul "saham" di sana nanti... InsyaAllah jika Amer buat kerja dengan ikhlas, pasti akan semakin berjaya & murah rezeki... Amer ni tak berkira sangat... kadang dia yang banyak bagi idea dekat parent saya yang terkontang kanting urus pasal wedding adik saya ni... Amer siap nak sponsor bunga tangan @ bunga fresh lagi tau... tapi sebab adik saya memang dah dapat bunga fresh untuk bunga tangan so, takdalah Amer bagi kan... bagus kan... Berapa banyak bagus dah saya tulis dekat entry ni haaa... Nampak sangatlah memang bagus Amer ni kan... haha.. Gambar yang Amer ambik pun cantik je... Puas hatilah pendek cerita...


Bila saya dah puas hati... makanya saya nak sangat syor kan dekat u all, andaikata u all ke sedara mara ke sahabat handai ke yang sedang mencari jurugambar untuk apa2 majlis, JANGAN SEGAN SILU.. TERUS JE CALL ATAU WASSAP AMER NI HA...!! SERVIS MEMANG TIP TOP..!! PALING PENTING PANDAI URUS MASA... TERBAIIK..!! KALAU U ALL NAK TAHU LEBIH LANJUT PASAL SERVIS AMER NI, U ALL BOLEH CONTACT AMER DIRECT YER... NAK TAHU SAMADA TEMPAT U ALL TU AMER BOLEH PERGI KE TAK.. BERAPA BAYARAN KE... ATAU APA2 JE LA, U ALL TANYA JE TAU... EH JAP, BANNER PUN AMER BUAT JUGAK TAU U ALL... U ALL TAK PERLU RISAU, BILA SAYA PROMOTE, BERMAKSUD SAYA BERPUAS HATI... Harapan saya, semoga Amer akan terus bersikap macam ni atau menjadi lebih baik... Buat kerja dengan ikhlas... Bila orang puas hati, pasti orang akan rekemen kita dengan orang2 lain... Jangan buat "taik", sekali buat... sampai ke tua orang akan ingat "taik" kita tu..... Overall, abah saya puas hati, adik saya pun puas hati & saya lagi suka hati sebab saya tak silap cari jurugambar untuk adik... (",) Kualiti adalah lebih baik dari kuantiti...
            _________________________________________

BAKAL PENGANTIN, SILA PILIH JURUMEKAP OR BUTIK YANG DAPAT FEEDBACK POSITIF DARI RAMAI ORANG... SUPAYA TAK TERJADI SEPERTI KES ADIK SAYA...



"Ya Allah, Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"

6 comments.. read them below or add one

Fiza Rahman Fiza Rahman October 29, 2015
Berbaloi lah. Mini photobooth tu pon cantik. Gambar2 pon cantik jugak.
nini nini October 29, 2015
Cantikkkkknyeeee gambarrrr
Unknown Unknown October 29, 2015
bagus nya dia...saya ambik ye no phone dia ni..senang nanti kot2 ada majlis ke apa kat rumah sana..Lagipun saya ni adik2 ramai yang kahwin lagi..hahah...boleh la cari dia nanti...
Unknown Unknown October 30, 2015
murah sgt tu rm1500!! sini xdapat ooo..
shahdiana shahdiana October 31, 2015
Haa...yg ni best...kalo jadi yn jadikan blog ina sebagai rujukan ye ina...hehehe
Siti Yang Menaip Siti Yang Menaip November 14, 2015
ingatkan memula gambar tu bind gitu ke ahah.. portfolio kot lepas tu nasib ada album betoi hahaha..