Hp LENOVO A6000 berharga RM259 dari RM599

Kalau nak membeli hp mahal2, dah pasti bukan saya orangnya... Saya bukan jenis manusia yang minat dengan gadjet handphone... Kalau nak beli hp, beli yang murah2 je.. Saya jugak bukan jenis 24 jam nak berkepit dengan hp je memanjang... Hp saya selama ni, kadang2 sampai tak tahu letak dekat mana, terpaksa misscall hp sendiri untuk cari hp..hahhah.. Kepentingan hp bagi saya adalah untuk call, macam biasalah, call parent... saya bukan ada kawan yang nak bergayut berejam macam zaman anak dara dulu.. kalau bab nak melayari blog ke facebook ke, saya lebih selesa guna komputer... Sebab tu komputer saya, asal pukul 8 pagi je mesti dah on.. petang baru tutup, macam orang kerja opis lah lagaknya...hahhaha

Dulu, saya pernah beli hp lenovo yang takda flash pun, kamera depan pun takda... sebab saya tak kisah pun pasal kamera dekat hp ni... dapat call sudah... lagipun saya dah ada kamera.. tapi bila saya dah semakin aktif dengan menjana pendapatan dari blog, saya kene guna hp yang sedikiiiiittttt canggih, canggih tang kamera tu je pun, nak bagi ada flash & kamera depan.. Maka saya gunalah SONY J, itupun bukan saya beli, tapi ambik yang my dear punya sebab my dear beli baru... hp Sony J tu pun "sakit" jugak sebenarnya... tapi asal dapat ambik gambar kira oklah kan... Cuma tu la, minggu lepas, kamera tu terus rosak...!!! Skrin terus gelap, tak dapat tengok apa dah, tapi kalau orang call bunyi je... saya main agak2 je nak slide jawab panggilan dekat hp tu...

Last2 hari Jumaat baru ni, kami keluar pergi beli hp baru... tapi memang saya dah aim pun dekat hp ni.. sebab hp Sony J tu memang dah nazak, cumanya bila saya pasang niat nak beli hp baru, terus dia bertambahhhhh nazak... Saya beli hp yang ada kamera depan, kamera belakang & ada flash tapi harga murah..!! Sekarang saya memang memerlukan hp yang ada kamera dengan kualiti yang best sikit la... bukan apa, sejak2 menjana pendapatan dari blog ni, saya nak kene aktifkan diri di instagram.. Tu yang nak kena guna hp yang kamera cantik sikit tu... Errmmm tapi saya tak aktif sangat pun dekat nstagram tu sebenarnya... saya biasanya, just share gambar lepas tu tutup...itu je... nak pergi godek2 instagram tu tak sempatla.. komputer pun saya mengadap sambil menyusu anak or sambil buat kerja.. 


Mukadimah yang cukup panjang.. (^_^) U all nak tahu tak hp apa yang saya beli?? Saya beli hp LENOVO A6000... NORMAL PRICE UNTUK LENOVO A6000 RM599... TAPI SAYA TANYA KEDAI TELEFON, KATANYA HARGA PASARAN RM499.. TAPI YANG SAYA BELI NI, HARGANYA CUMA RM259...!!! MURAH KAN??? BANYAK KAN BEZA RM499 DENGAN RM259 TU.... RM259 tu Digi buat offer dengan DG SMARTPLAN 50... Camni maksud saya, Kalau saya nak dapatkan hp dengan harga RM259 tu, saya kena ambik sekali dengan DG SMARTPLAN 50 sekali la... dengan kata lain, simcard yang kita guna bil tu la kan... tapi jangan risau, ianya BUKAN KONTRAK, suka2 hati u all, bila2 je boleh batalkan nombor tersebut.. lepas guna sebulan, nak batalkan nombor tu pun, boleh je... nak gantikan nombor tu kepada prepaid pun boleh jugak.. tapi kalau u all nak beli hp saja pun boleh jugak, cuma tak dapatlah harga RM259 tu, tapi ia jadi RM350... eh, RM350 pun tetap jugak murahkan, kalau nak dibandingkan dengan RM499 tu... Ohya, saya bayar bukan RM259 tau, tapi bayar RM330... RM330 tu harga selepas ditambah bayaran RM50 untuk bulan pertama disertai dengan gst...


Antara kelebihan hp LENOVO A6000 ni, Ia guna 2 simcard, Android OS, V4.4.4 (kitkat), yang best tu, Internal dia je pun dah 8 gb, pastu RAM dia 1 gb.. part yang paling best, Kamera belakang 8MP, autofocus, LED flash.. Kamera depan 2MP, kamera depan ni, walaupun hanya 2MP, tapi bagi saya ianya cantik... tak macam 2 mp telefon saya yang sebelum2 ni... speaker tu pulak ada dua @ dolby... puas hati dengar bunyi hp kuat2 lepas ni..hehheh... Telefon LENOVO A6000 ni jugak, support 4G... wah canggih kan... laju sikitla hp saya ni berbanding yang 3G tu.... Wah, suka2.... HP BEST DENGAN HARGA YANG MURAH..!! Hp ni tak jauh beza pun dengan hp my dear, tapi my dear punya hp harganya jauhhhhhh beza dari saya... Saya tak sanggup membelanjakan duit saya terlalu banyak semata2 untuk beli hp... LENOVO A6000 ni pun, sebab harga murah @ promosi, kalau diletaknya harga RM499, sebelah mata pun saya tak pandang...


Gambar atas ni, antara gambar yang saya ambik guna hp LENOVO A6000... kalau hp saya yang sebelum2 ni, kamera belakang, gambar dia sama taraf dengan gambar hp LENOVO A6000 kamera depan je... Saya memang rasa terujalah dapat hp ni, walaupun tak secanggih macam orang lain... tapi bagi saya yang tak mengikuti perkembangan gadjet ni, dah rasa macam LENOVO A6000 ni canggih sangat dah... hahhahahhah... Saya suka kamera hp ni sebab fokus dia tu cantik... macam gambar kamera belakang tu haaa... pandai dia fokus...


Kalau u all nak beli jugak, u all boleh la pergi tanya dekat DIGI area u all yer... kot2 dorang pun ada buat promosi ni, hari tu saya tanya pekerja DIGI adakah semua DIGI di Malaysia ni buat, katanya tak jugak... bergantung pada outlet... tapi u all try je la, mana tahu tempat u all buat ke kan... promosi ni sehingga 30/09/2015 sahaja... Ohya, saya kan, pada mulanya nak kan hp yang warna kuning tu haaa, tapi tu la, dah takda stok la pulak.. dah bosan warna hitam, lagipun saya memang peminat warna2 yang terang benderang, agak2 4 batu dah boleh nampak ni... dah nak buat camne, stock takda, diri tu pulak duk tergedik2 nak hp baru... ditambah pulak dengan hp lama tak boleh guna dah... so saya ambik je la yang warna hitam ni pun... dari mula2 pakai hp, sampai sekarang, duk hp warna hitam je la yang berjodoh dengan saya... Eh lupa pulak, ada warranty setahun.. 


"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"

{ 23 comments.. read them below or add one }

eita eita August 17, 2015
best nyer dapat tipon baru..murah plok tu...kite masih maintain dengna nokia 1200 n galaxy y...lagi tak rosok pakai je...
ecadwinkyasha ecadwinkyasha August 17, 2015
beli casing je la kak oi.hehehehe

eh, gna nmbr digi ke?..ada org buat misscall kt pon eca nmbr digi gak..akak ke?
lynndamya lynndamya August 17, 2015
Salam, owh wahh murah jugak ea...tp sy ni mmg buta gajet sikit, hahaha..so camne ek..beli fon tu dgn harga Rm330 (include GST)...sekali amek dgn smartplan DG...pastu, bulan2 bayar camne? bayar plan DG tu je lah kan? berapa bulan2 bayar? hahaha explain kan kak..kot sy berminat jugak nak beli nih..hihi..TQ :D
Mrs Velentine Mrs Velentine August 17, 2015
kira murah lah kak...menarikhp ni
cikpinz cikpinz August 17, 2015
Sekarang tak perlu guna hp mahal-mahal..yang murah pun dah berkualiti..gambar pun cantik..
Murni Alysa Murni Alysa August 17, 2015
wahh menarik juga tu..digi smart plan 50 ni dapat internet berapa Gig/monthly?
Rizziela Rizziela August 17, 2015
bestnya dpt hp baru..sy note 2 ni dah dekat 2@3 tahun pakai dah...x tukar2 lgi.. syg RM nak beli baru
yoorinmelacolea yoorinmelacolea August 17, 2015
murah sangat!!! nak belikan untuk mak laaa.... cian mak dulu masa study gigih mak kerja nak belikan kite henpon ada camera..sebab nak kite update gambar selalu.. anak jauh katanyaa..wakkakaka
Unknown Unknown August 17, 2015
alhamdulillah murah rezeki kak ina..:)

cantik jgk kamera blakangnya tu..
tomato oren tomato oren August 17, 2015
untung jugak tu sis..
tp jangan jeles sy punya hp jenis inew kaler kuning...hahahaa
saja nak panaskan hati sis..hikhik..
t sy buat blog hp sy ni yeee...
gurau jeee...:)
Unknown Unknown August 17, 2015
saya pn tngh mncari hp lenovo. Blhlah try cari dkt kedai digi brdektan.
Unknown Unknown August 17, 2015
kalau outdoor ni gambar mesti lagi cantik tau..

saya pun kalau harga hp lebih dari 400 mesti rasa mahal dan sayang duit nak beli..heheh..kalau orang belanja lain la..sambar je la..heheh
Sha Mohamed Sha Mohamed August 17, 2015
Assalamualaikum..samalah kita..sha pun pakai lenovo jgk..
Psttt..Yg pasal yayasan perak tuh, trylah..sha pun anak je yg lahir perak..kami suami isteri lahir kl..
Kalau x silap, walaupun ic kita bukan 08 tapi kalau alamat dlm ic tu alamat dalam negeri perak pun boleh gak..
Eintan Nurfuzie Eintan Nurfuzie August 18, 2015
mak cik en pakai lenovo.. ok je.. blh ni nk try usha nk beli tuk mak
IntaNBerliaN IntaNBerliaN August 18, 2015
@lynndamya

W'salam...

ye betoi... hp + smartplan = rm330

bulan2 bayar rm50 tp kalau nak batalkan bil tu boleh je lps sebulan kita guna, sbb plan tu tak terikat dgn kontrak
Cik Ash Cik Ash August 18, 2015
wahhhh untungnya dapat HP baru... kita ni bila.nak.ada hp baru gak... datang dari group #bloggerutara
arysha_fayyadh arysha_fayyadh August 18, 2015
Assalam zarina,
hubby iols dok aim nak beli hat ni laaaa
sekali weekend lepaih pi tanya dah abes promo tuuuu
sob3
takdak rezeki
Suria Amanda Suria Amanda August 18, 2015
suka Lenovo sebab gambar cantik..tp masih setia ngan note 2
Unknown Unknown August 19, 2015
wahh murah juga ni...bila ada hp baru..tambah semangat balik nk berblog n aktif bersosial kan kak..hehe
Unknown Unknown November 06, 2015
Haah nak tau jugak dia punya plan yg 3 gb tu ok tak ? Selalu plan lain ade masalah data cepat habis la, pastu slowla, coverage xde, yg ni mcm mane ye ?
Unknown Unknown November 06, 2015
Haah nak tau jugak data yang 3gb tu tu ok tak coverage ngan kelajuan dia, yang ade setengah tu cepat habis, cer komen ?