Lobster murah RM20 satu set di Woop2lobster

Hari raya baru ni, abah saya ajak kami semua pergi makan lobster di WOOP2LOBSTER DEKAT MH CAFE SUNGAI SIPUT... Sebenarnya saya yang ajak abah saya.. hehhe.. Beberapa hari mengajak, last2 abah saya tergoda jugak dengan pujukan anak dia ni haaa... Saya ni tak pernah makan lobster, tu yang nak try makan... alang2 dah balik kampung ni kan... Saya tahu pasal ni pun sebab orang bagitahu, saya pun apa lagi... try la search dekat facebook... terus keluar gambar lobster yang Amran Fans share...


Ce tengok gambar atas ni haaa... mahunya tak tergoda kan??? dah la katanya harga RM20 je... Itu yang saya duk memujuk jugak abah saya pergi.. Makanya selepas solat maghrib, kami terus keluar pergi ke MH CAFE SUNGAI SIPUT, rumah kami dekat Chemor je... so, perjalanan dari Chemor ke Sungai Siput, tak sampai setengah jam pun... lebih kurang pukul 8:30 malam kami sampai sana... u all tahu tak, Woop2Lobster ni bukak dari pukul 8 malam hingga 12 tengah malam tau, tapi kami sampai pukul 8 lebih tu, meja dah penuh... Bayanglah, sampai tahap saya terpaksa berdiri berhampiran meja orang yang tengah makan untuk cop tempat... Itupun, ada pulak orang tiba2 je baru masuk & terus berdiri jugak dekat meja saya saya nak cop tu haaa... uiksss mana boleh, lenguh kaki saya berdiri dari tadi... Last2 bila tuan empunya meja tu bangun nak pergi cuci tangan, terus saya letak handbag saya tu atas meja... hahhahha... tercengang sekejap orang tu, dia ingat saya yang "rampas" tempat dia... cashier dekat situ tanya saya, lama dah ke saya tunggu... saya jawablah, saya berdiri ketika empunya meja ni tengah makan lagi... so, mereka2 yang tadi tu terus cari meja lain... (",)

Ohya, beberapa hari sebelum kami datang ke Woop2lobster ni, saya ada telefon owner dia jugak tau.. peramah betoi owner dia ni... ditambah pulak dengan saya pun memang peramah, dah gaya macam bercakap dengan kawan lama pulak... hahhah.. Layanan dari segi jawab telefon tu saya bagi A, sebab pandai ambik hati bakal customer... Kami sampai Woop2Lobster pukul 8:30 malam, ASIAN LOBSTER (RM80) DAH HABIS... YANG ADA HANYA SLIPPER LOBSTER (RM20)... so, kami order slipper lobster 3 set dengan ikan salmon 1.. Haaaa bila masuk bab menunggu, memang dugaan sikit... masa kami order tu, dorang baru masak untuk order yang no belas2, kami punya order no 28... sejam lebih baru kami dapat lobster tu.... haaaa lama tak kene tunggu???... Sampai dah nak meragam la anak saya, Aqilah sampai 2 kali jatuh kerusi.. hahahaa... Tapi takpa, ianya normalla... benda murah, orang ramai, peralatan memasak pulak terhad, so biasalah tu kan... 


Inilah SLIPPER LOBSTER yang saya order tu... sama tak macam meran punya??... Yang Meran punya tu maybe Asian Lobster kot, sebab yang dia punya nampak besar dari saya punya... tapi kalau u all tengok gambar Meran yang ada 3 lobster tu, yang atas sekali belah kiri tu, yang tu rasanya slipper lobster macam saya... cuma bezanya bahan sampingan tu yang lain...


Dalam set Slipper lobster ni, dia letak lobster sekor, bebola 3 bijik, kentang & sayur... Rasa dia??? Entah.. bagi saya ok je, sebab ini first time saya makan lobster, so, tak dapat buat perbandingan... Lagipun lobster yang saya dapat ni, sos dia sikit sangat.. hihii... Saya makan lobster ni, guna tangan je u all.. isi dia tu sikit je pun, sebab tak besar sangat... kalau ada yang Asian Lobster tu mesti lebih banyak isi.. takpala, lainkali boleh try lagi... Ohya, ikan salmon, saya tak sempat nak ambik gambar... sebab Afrina dah mula meragam + lobster dah habis makan baru ikan salmon sampai... tapi abah saya cakap, sos ikan salmon tu sedap...


Inilah dapur Woop2Lobster.. Masa saya telefon awal2 tu, owner dia dah bagitahu kene tunggu lama sebab orang ramaiiiiiii + dapur tak banyak... bila dah sampai sendiri & tengok sendiri, maka boleh memahami & boleh terimalah kenapa ianya ambik masa yang lama kan...


Kalau u all pun teringin nak makan lobster mampu milik ni, tapi u all tak tahu tempat, u all WAZE JE MH HOTEL SUNGAI SIPUT... saya nak bagi peta pun tak reti.. WOOP2LOBSTER ni kira macam dia tumpang MH CAFE je tau... kiranya macam kalau nak makan lobster, u all boleh order dengan Woop2lobster tapi air kene order dengan MH Cafe... kalau nak makan yang lain pun boleh, u all order je dengan MH CAFE tu sementara u all nak dapat makan lobster tu haa... Menu dekat MH CAFE ni takdalah mahal mana pun u all, standard je harganya... Ohya, kalau u all tengok gambar yang saya attach 3 keping atas ni, nampak tak ada orang duduk ramai2 tu haa... kat situlah Woop2lobster... u all boleh pilih mana2 tempat kosong, samada nak duduk dekat luar yang dekat orang ramai2 tu ke or dekat dalam MH CAFE yang sebelah dia yang ber"cermin" & ada aircond tu haaa... saya haritu pilih yang dalam MH CAFE, lagipun ada Afrina kan.. tak sesuai duduk dekat luar.. Woop2lobster ni berdepan dengan pizza hut Sungai Siput.. Haaa untuk pengetahuan u all jugak, sekarang ni, WOOP2LOBSTER dah ada di Ipoh tau... Kiranya u all boleh pilih nak ke Sungai Siput or Ipoh...

Woop2lobster Greentown (ipoh)... Dibuka di Pakma Cafe Greentown Ipoh berdepan dengan Butik ZAWARA.. Woop2lobster Sungai Siput.. Dibuka di MH Cafe Sungai Siput, berhadapan dengan Pizza Hut.. Waktu operasi 8 malam hingga 12 tengah malam.. Boleh hubungi 013-309 7581 (Haziq)

Slipper Lobster RM20
Asian Lobster RM80
Salmon RM15
Meatball RM10 
Lamb Chops RM15


"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"

{ 23 comments.. read them below or add one }

cahayahidupku.blogspot.my cahayahidupku.blogspot.my August 11, 2015
Murah tu IB..
akak tengok pun dah meleleh air liur :)
Dunia Zumal Dunia Zumal August 11, 2015
Teringin nak makan lobster tu, ade gak yang murah rupanya... Tapi sampai kena beratur pulak yer ^-^
MizzTina MizzTina August 11, 2015
huiiii..btl² menggugat keimanan ni...
Murni Alysa Murni Alysa August 11, 2015
Dah banyak tengok review tentang tempat ini..inshaAllah suatu hari nanti akan jejak juga kesini..Thanks Ina
Unknown Unknown August 11, 2015
sedap betul lobster kan..tp mahal! kat sabah dulu besar2 lobsternyaa...
mama tisya mama tisya August 11, 2015
Mmg murah rm 20.. Mmg fav lobster.. Kalo di masak dgn mushrooms and cheese lg marvelous.. Dlu2 pernh mkn dlm rege rm 60++ Kalo ke tawau outstation sure layan seafood lobster sana murah..
Cik Ecah Cik Ecah August 12, 2015
tak pernah makan lobster hehe...mcm mana rasa nya tu?
Fiza Rahman Fiza Rahman August 12, 2015
Alahaiii...jauh lah pulak. Tapi murah tu.
Unknown Unknown August 15, 2015
Japgi nak kena try.. buka posa skali..hehehe.. pegi tawau aritu sewa homestay..masak sendiri je slipper lobster tu..tapi harga dlm rm35 jugakla sekilo...

Kira yg ni mmg murahla..siap masak skali kan..ada side dishes lagi... nanti ayu post kat blog buat review in shaa Allah
Siti Yang Menaip Siti Yang Menaip August 17, 2015
Ya Allah..godaan tngh malam !! kita scroll laju2 bila ada gmbr makanan..
x rela tngk bila malam2..
Cik Ash Cik Ash August 18, 2015
first time taw pasal lobster ini mkn pun xpernah nmpk sangat kita ni jarang g mkn kat kedai
arysha_fayyadh arysha_fayyadh August 18, 2015
Assalam zarina,
ooohooiii
lobster tuuuu
naaaakkkk3
AnonymousAnonymous September 02, 2015
teringin nak makan lobster jg..hehe
Unknown Unknown October 18, 2015
Cawangan yg dkt Ipoh tu dh tutup..sye dtng pde 18/10 pde jam 8pm..org butik bgi tau..
Unknown Unknown January 25, 2016
Baru masuk majalah 3 ja mlm ni..
PERMATABIRU PERMATABIRU January 26, 2016
BOLEH try nanti dekat ipoh deh dekat nie..hehe
Myra Jay Myra Jay January 26, 2016
2minggu lepas ada plan nak p try, tp last minit planning betukar, so tak dapatla merasa..
InsyaaAllah next trip nak try 😄
Unknown Unknown February 08, 2016
Dekat Ipoh cam Dh tutup je. Baru excited nk g..hampehhh
Unknown Unknown February 08, 2016
Dekat Ipoh cam Dh tutup je. Baru excited nk g..hampehhh
fahrin firdaus fahrin firdaus July 04, 2016
Kalo alergik seafood leh ke mkn?
fahrin firdaus fahrin firdaus July 04, 2016
Kalo alergik seafood leh ke mkn?