Nugget ayam HOMEMADE TANPA TELUR sedap tak beragak..!!


Rasa nak nangis lepas makan NUGGET AYAM yang saya buat ni haaaa... Mana taknya, rasa dia tu sedap tak beragak hokayyyy!!! Sedap sesangat..!!! Tiba2 rasa bangga, sebab tak sangka diri saya serajin ini... wakakaka... ;p.... Nugget ayam ni versi tanpa telur, maklumlah, anak sayakan eczema... tapi saya letak habbatus sauda & carrot... habbatus sauda tu untuk tingkatkan ketahanan diri anak2 saya ni.... Yang bab mayonis tu, u all gunalah VEGETARIAN PUNYA MAYONIS baru takda telur.... Takmo cakap banyakla, terus kepada resepi....


CARA : ISI AYAM, SAYA GUNA LEBIH KURANG SEMANGKUK PASTU DIBAHAGI KEPADA 2.... 1 BAHAGIAN SAYA BLEND, SATU BAHAGIAN SAYA POTONG DADU.... AYAM BLEND + AYAM POTONG DADU + SERBUK LADA SULAH + GARAM + HABBATUS SAUDA + LOBAK MERAH CINCANG + MAYONIS ANGGARAN 5 SUDU BESAR + TEPUNG GANDUM ANGGARAN 2 SUDU BESAR = GAUL SEKATA.... BENTUKKAN ADUNAN TADI IKUT SUKA U ALL PASTU GOLEK ATAS TEPUNG GANDUM.... GORENG... SIAP..!!!

Ohya, bab sukatan bahan tu, saya ni main letak je... takda nak sukat2 ke apa ke... letak ikut suka hati saya je nak letak banyak mana.... Kalau u all dah try nanti bagitahulah saya yer... (",)

"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"

{ 17 comments.. read them below or add one }

jjajja jjajja May 18, 2015
senangnya....
akak isi ayam tu kena rebus dulu ke?
syawalsimpsons syawalsimpsons May 18, 2015
boleh la try buat untuk anak2 ni
Siti Sharini Siti Sharini May 18, 2015
wahh tqq dah lama teringin nak buat..haritu try buat homemade chicken ball je.nugget lom lagi..
eima eima May 18, 2015
lagi sedap dr yg frozen tu kan .. klu frozen rasa die tepung je labih ..klu rajin nk buat la hjg minggu ni ... tp kena la beli ayam2 byk2 dulu ..klu guna ayam kisar ramli tu boleh ke
Unknown Unknown May 18, 2015
wah..mudah je..main canmpak2 je...kan?habatus sauda tu Boh banyak mana??masa maklan tu terasa tak habbatus sauda tu?
Puan Kutu Puan Kutu May 18, 2015
sedap kan..lebih kurang sama resepinya kita cuma sy boh telur n breadcrumbs.hehe
monalea monalea May 19, 2015
boleh try ni.saya tak suka bila campur telur. nak trylah yang xde telur ni pulak. tak yah sukat2kan.janji secukup rasa pada kita ok dah tu
mummy_ayu mummy_ayu May 19, 2015
menariks...tq for sharing!!
IntaNBerliaN IntaNBerliaN May 19, 2015
@Diana Rashid

kalau letak sikit xdalah terasa sangat... btw, sebenarnya kalau xnak letak pun blh je... saya letak tu sbb dalam masa yang sama nak tingkatkan imunisasi budak2 kat umah ni :)
Unknown Unknown May 19, 2015
sedap!! suka nuget..kalau buat sendiri lagi senang..xde perasa2.
sumysya sumysya May 19, 2015
wah nampak sedap nuget tu,,,leh la cuba resepi
Aryan azra Aryan azra June 03, 2015
sedap aih ni...boleh try gak ni
Aimi Fadlini Aimi Fadlini January 06, 2018
Kalau skip mayonis jadi tak? Sebab anak alergik telur n rasanya yg vegan mayonis tu guna air kacang kuda tu sebagai ganti telur. Anak saya alergik kacang jugak. Hmmm