Makanan dekat Hospital Sultan Abdul Halim sedap..!!

Actually saya teringat yang saya belum buat lagi entry bersalinkan Aqilah.. adehhhh.. dah tulis tahun lepas, tapi separuh jalan... nanti kene taip gak bagi siap... kalau tak nanti camne aqilah nak tau pasal kelahiran dia (",) Tapi sebelum tu, nak cerita pasal makanan kat hospital..(",)

Saya dari kecik pernah je masuk wad tau... Hospital kat Kula Terengganu, Hospital kat Ipoh & yang last Hspital kat Sungai Petani, Hospital Sultan Abdul Halim.. Ohya, semua hospital yang saya warded adalah hospital kerajaan yer (^_^) Dari saya kecik, otak saya memang dah set yang makanan dekat hospital tak sedap..!! Tapi sebab lapar, telan la jugak kan.. ekkeke

Ketika saya bersalinkan Aqilah, secara automatik, pendapat saya berubah..!! Makanan yang Hospital Sultan Abdul Halim sediakan, sangat2 sedap!!.. Hilang segala sakit lepas bersalin.. ahhah.. terasa macam makan dekat rumah.. hihi.. Takda nak tawar2 ni.. rasa dia cukup lengkap... nasi dia... Ya Allah sedap sungguh... rasa macam nak tanya dia masak guna beras apa.. heheh...

Ohya, masa bersalinkan Aqilah, saya duk sebilik sorang tau... ada bilik mandi beria bagailah.. so, rasa selesa lah kan.. sebab bilik pun besar.. Alisha datang melawat, siap mandi lagi... hahah... Nasib baik saya duk free... Hubby keje gomen.. dapatlah gak merasa.. heheh..

Eh, saya nak tanya gak u all ni.. sebab saya tak paham... Bilik sorang tu, dipanggil first class ke camne ek? ke second class ke camne... ke first class ni ada 2 jenis.. Eh, kalau orang kenamaan masuk wad, dorang duk bilik apa.. first class?.. ke ada VIP class?... hahhah.. nampak tak.. betapa saya rasa soalan saya ni soalan budak sekolah menengah pun tahu jawab.. hihii

Opsttt baru tingat, makanan untuk semua pesakit sama je ke tak kira duk bilik ramai or sorang?.. bukan pe, takut nanti saya ni duk puji makanan dekat hospital sultan abdul halim ni sedap.. ntah2 orang lain kata sebaliknya... (",)

Makanan dekat Hospital Sultan Abdul Halim sedap..!!

{ 31 comments.. read them below or add one }

Masya Masya March 11, 2013
sy masa sakit kat hospital x rasa lapar atau nak makan pun.. org yg dtg ziarah yg makan kata sedapp hahahaha...
Ayu Ayunie Ayu Ayunie March 11, 2013
kiter bersalin kat hospital selayang mmg sedap2 je makanan dia. menu tengahari nasi beriyani ayam.. bestkan.. hihi..
tang bilik tu baper sure sbb lain hospital lain.
UmmiAbi UmmiAbi March 11, 2013
Kalau kat PPUM, kitorang de 1st klas untuk VIP(Exclusive). 1st klas mmg bilik sorang...n untuk bersalin selalunya xde dah 2nd n 3rd klas. Dia bagi 1ward je(Ward postnatal selepas bersalin je-1ward 4katil). Semua dok situ xkiralah pegawai or kakitgn biasa.
aziazib aziazib March 11, 2013
mesti my dear ina ni jawatan pegawai that why dpt kelas satu kan...
 Aisy Nasiha Aisy Nasiha March 11, 2013
Tu first class la tu.. Suami kerja besarlah ni... Taktahulah pulak akak, ada beza ke makanan antara wad...
Unknown Unknown March 11, 2013
selalunya mmg tak la makanan sepital nk sedap kan..tp kalo betul kat sana sdp wahh bagusnyaaa....berselera pesakit nk mkn kan...
Umialya Umialya March 11, 2013
Dorang masak ngan penuh kasih sayang
iela iela March 11, 2013
hai ina,
saya pernah jugak merasa duk kat wat ni,sebab balik pantang dikedah dan masa tu anak saya kena kuning ,memang sedap pun makan kat sini dan saya merasa duk bilik yang yang ada 4 katil tu,saya pun taktau itu panggil kelas apa haha...tapi hospital ni memang selesa sngt kan ina..
Puan Kutu Puan Kutu March 11, 2013
ina dok tu first class la.vip class tu entah,tp klu macam kerabat diraja ke depa mmg ada wadkhas rasanya..

sedap ekk?pd sy makanannya bolehlah ada la rasa..sy hari tu kena makanan utk diet diabetis punya..:)
Wanieys a.k.a IbuQalief Wanieys a.k.a IbuQalief March 11, 2013
sedap erk...wani pn tataw makanan sepital ni sedap ker x huhu
Si Matatajam Si Matatajam March 11, 2013
Untungnya suami keja gomen..
Mrs Velentine Mrs Velentine March 11, 2013
hubby akak gred pegawai ker??kalau bilik sorang2 tue first class...
Mimie Mimie March 11, 2013
setau sy kak kak kalo duk blek sorg2 tuh 1st class...kalo yg sebilik 4 org tuh 2nd class..kalo yg rmi2 tuh 3rd class...tgk pd gred seseorg tuh...sy pun igt igt lupe la..kne refer smla nih..hehehe
sHaRiNa eLyaNa sHaRiNa eLyaNa March 11, 2013
haha..nak kena bmlm kat sna ni bru dpt mkn free yg sdp tu hehe
Unknown Unknown March 11, 2013
bilik sorang2 tu first class kak..makanan pon lain2.. kalau first class makanan special n bertutup :)
Unknown Unknown March 11, 2013
kalau 3rd class makanan dia tak bertutup kak..n lauknya simple2 jer xsama dengan first class punya..yg first class saja ada special sikit mana2 hospital pon...
haryati haryati March 11, 2013
yati pun bersalinkan fawwaz kat hospital tu...amik 2nd class dok 4 org, sbb ikut gred kan...mang mkn sedap,servis dia pun bagus...bersih pun bersih...puas hati la...
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ March 11, 2013
salam k.ina..
muahaha..samela.cma dulu ingtkan mkn kt spital ni x sedap sbb letak 'ubat'. ubat ape pun xtau la.. ni pun termkn citer dr kawan2..
tp cma rasa sedap je.. muahaha...
Unknown Unknown March 11, 2013
Makanan kat hospital sini tak best..hsnz
Nora Karim Nora Karim March 11, 2013
ha ah ina... bilik seorang tu bilik first class... kalau org kenamaan biliknya VIP class...

ooo keje besar encik suami ina ni ya.. :p
Miss N™ Miss N™ March 11, 2013
kat taiping pun boleh tahan sedap..
sbb dulu nur jaga mak, nur yg habiskan...hihih
Shida Radzuan Shida Radzuan March 12, 2013
ikut tekak masing2 kak..mgkin msa tu kak dh lama pntg mkn heheee... :D
Shida Radzuan Shida Radzuan March 12, 2013
kalo kerajaan nya hspital xsurelah ada lebel clas2 ke x..tp kalo swasta mmg ada..yg vip tu..kire personal lah lgkap semua ada tp bayaran..sndri tahulah nama pn vip kn heheee :D
ecadwinkyasha ecadwinkyasha March 12, 2013
ui ui ui..duk 1st class tu..mknn mmg sedap.ari tu makcik bersalin.daging masak kicap sedap.hahaha..tpi masa tu adik dia pun bersalin,duk tmpt biasa.mknn xsedap ;P
Unknown Unknown March 12, 2013
saya dulu,..walau hubby xkj gomen pun dpat bilik do sorang sbb doktor pakar yg jaga saya nak saya relex sebab saya specel kes dia..so merasalah ddk ctu sipa ada tv bagai..bilik air xberkongsi,..mmg best..tapi malam takut gak arr walau setiap malam hubby balik kul 11 malam..seronok leh lepak lama2 sebab bilik dok sorang gitu...hihihi
Unknown Unknown March 12, 2013
Tak pernah merasa makanan hospital lagi ;) hee.
emma emma March 12, 2013
1st class tu kak ina, best kan dok bilik sorang, privacy kite x t'ganggu..
fieda fieda March 13, 2013
kak fieda dulu duk kelas kedua kot..satu bilik ada 4 org..tak berani nk duk yg 1 bilik sorang2..takut.
caliph shuriken caliph shuriken March 22, 2013
pnah jgak makan wktu msuk wad dulu.. tapi makanan wktu kt hospital sp (lama) biasa2 jaa, huh...